Biznes DS/MLM w Europie 2018 – systematyczny rozwój!

przez Marek Wyrzychowski

Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (Seldia) udostępniło wyniki rynkowe sektora DS/MLM za rok 2018. Poprzedni rok pokazał, że sprzedaż bezpośrednia w tym network marketing to w dalszym ciągu silnie rozwijający się sektor biznesu i europejskiej gospodarki.

źródło: Pierwszymilionprzed30.plźródło: Pierwszymilionprzed30.pl

Łączna wartość sprzedaży DS/MLM w Europie wyniosła ponad 33 mld euro, a w samej Unii Europejskiej blisko 30 mld euro. Branża sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego w Polsce osiągnęła w 2018 roku wzrost z wynikiem 3,35 mld zł. Od wielu już lat wśród najsilniejszych graczy na rynku europejskim są Niemcy (14,8 mld euro), Francja (4,5 mld euro), Wielka Brytania (2,9 mld euro), Włochy (2,8 mld euro) oraz Polska z wynikiem blisko 1,0 mld euro.

– Zaprezentowane przez stowarzyszenie Seldia wyniki utwierdzają, że branża sprzedaży bezpośredniej i multi level marketingu ma się bardzo dobrze. Badając wyniki na przestrzeni lat 2014-2018 zarówno cała Europa (+ 2,6 mld euro), jak i państwa UE (+ 3,4 mld euro) odnotowały znaczące wzrosty. Bieżący rok również zapowiada się obiecująco – powiedział Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Najchętniej kupowanymi towarami w sektorze nadal są produkty z tzw. kategorii wellness, czyli asortyment związany m.in. z aktywnością fizyczną i zdrowiem. Udział tej kategorii w ogólnych obrotach wyniósł 33%. Kolejną gałęzią są produkty kosmetyczne oraz higieny osobistej – udział na poziomie 26%. Dużym zainteresowaniem w 2018 roku cieszyły się również artykuły gospodarstwa domowego (14%) oraz odzież i akcesoria (6%). Pozostałe kategorie to m.in. chemia gospodarcza, materiały wykorzystywane do remontów powierzchni mieszkalnych, książki i zabawki oraz jedzenie i napoje.

Interesująco wygląda także podział wiekowy osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią i marketingiem wielopoziomowym. 73% stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-54 lat co pokazuje, że branża jest praktycznie dla każdego. W 2018 roku liczba osób współpracujących z firmami działającymi na rynku sprzedaży bezpośredniej w Europie wyniosła ponad 14 mln, z czego 78% to kobiety. W Polsce ta liczba wyniosła blisko 900 tysięcy osób, w tym kobiety stanowiły 85%.

 

Co może Ci dać budowanie swojej przyszłości w marketingu sieciowym sprawdź tutaj:

http://networkmagazyn.pl/swiatowe-wyniki-sektora-ds-mlm-za-rok-2018

Największe firmy tego sektora na świecie znajdziesz tutaj:

http://networkmagazyn.pl/najwieksze-firmy-sektora-ds-mlm-na-swiecie-2017

Najnowsze wyniki tego biznesu w Polsce znajdziesz tutaj:

http://networkmagazyn.pl/polski-sektor-ds-mlm-z-roku-na-rok-coraz-silniejszy

Skrupulatne wyniki finansowe w Polsce za rok 2016 sprawdź tutaj:

http://networkmagazyn.pl/raport-finansowy-branzy-ds-mlm-w-polsce-za-rok-2016

A jeśli chcesz wybrać porządną firmę albo sprawdzić, na jakie uważać, zajrzyj tutaj:

http://m.networkmagazyn.pl/strona/lista-firm-antyfirm

 

Mogą Cię również zainteresować