Biznes proWIN – podsumowanie roku 2022

by Maciej Maciejewski
605 views

Rodzinna firma proWIN osiągnęła w ubiegłym roku sprzedaż brutto w wysokości 262 milionów euro i tym samym nadal utrzymuje pozycję jednej z trzech największych firm marketingu sieciowego w Niemczech. Jej najmocniejszym motorem wzrostu pozostaje dział czystości (80%), następnie kosmetyki (17%) i karmy dla zwierząt (3%).

źródło: Facebook

Spółka podsumowała niedawno 2022 rok na specjalnej konferencji prasowej. W ubiegłym roku firma zainwestowała duże sumy w infrastrukturę sprzedażową, optymalizację procesów poprzez zintegrowany system zarządzania (IMS) oraz wdrożenie nowego systemu zarządzania towarami (ERP).

Jednak na pierwszym miejscu swojego programu rozwojowego firma stawia zaangażowanie eko-społeczne w postaci działań organizacji charytatywnych. Fundacja proWIN i Fundacja proWIN pro natura zainwestowały w 2022 roku kilka milionów euro w specjalne projekty społeczne z dziedziny ochrony gatunków i środowiska.

proWIN podejmuje różnorodne działania, aby osiągnąć postęp w kierunku zrównoważonego rozwoju. W 2022 roku firma dwukrotnie pomyślnie przeszła oficjalne procedury certyfikacji z zachowaniem wysokich standardów jakości. Climate Extender po raz kolejny uznał, że zostały spełnione warunki do uzyskania certyfikatu jako „firmy neutralnej dla klimatu”. W trakcie procesu recertyfikacji potwierdzono zaangażowanie w zrównoważony rozwój i ochronę klimatu zgodnie z 17 celami ONZ. Częścią tego procesu jest gwarantowana kompensacja emisji CO² poprzez sprawdzone, uznane projekty ochrony klimatu.

W maju 2022 roku przyjazne rodzinie warunki proWIN zostały ponownie oficjalnie potwierdzone przez IHK Saarland. Po drugiej udanej recertyfikacji spółka może używać pieczęci „Firma przyjazna rodzinie” do swojej zewnętrznej prezentacji przez kolejne trzy lata. W październiku ubiegłego roku firma została wyróżniona plakietką honorową nagrody biznesowej „Großer Preis des Mittelstandes” za stabilny, ogólny rozwój biznesu i wyjątkowe zaangażowanie eko-społeczne.

W trakcie realizacji swojej wizji firma po raz kolejny uzyskała recertyfikację GREEN BRANDS – międzybranżowej nagrody dla marek zrównoważonych ekologicznie. Spółka zajmuje się edukacją ekologiczną, a także jest partnerem projektu edukacyjnego Saary „School of Sustainability”. Projekt ten otrzymał federalną nagrodę Ministerstwa Edukacji i Badań.

Na dzień 31 grudnia 2022 roku firma proWin miała 239 stałych pracowników i ponad 100 000 niezależnych dystrybutorów w Niemczech, Austrii, Francji, Holandii, Szwajcarii, Belgii, Luksemburgu, Polsce i we Włoszech.

 

Mogą Cię również zainteresować