Liderzy są gotowi podjąć pewne ryzyko, ponieważ wiedzą, że niezdecydowanie i pesymizm powstrzymują możliwości. Liderzy rozumieją również, że jeśli chcą odnosić sukcesy we współczesnym świecie, nie mogą sobie pozwolić na bezpieczną grę. Muszą wykorzystywać umiejętności podejmowania ryzyka, aby tworzyć środowisko sprzyjające innowacjom.
Chociaż ludzie zaczynają sobie powoli zdawać sprawę z korzyści i możliwości związanych z CBD, jest jedna firma, która zrobiła znaczne postępy w ciągu ostatnich kilku lat udowadniając, że jest to siła, z którą należy się liczyć w branży.
Kannaway – spółka zależna firmy Medical Marijuana Inc, pierwszej publicznie notowanej firmy konopnej w Stanach Zjednoczonych, przoduje w dostarczaniu kannabidiolu na bazie konopi (CBD), który korzystnie wpływa na życie ludzi całego świata. Oferując wysokiej jakości produkty konopne CBD, które promują dobre samopoczucie, firma zdobyła światowych fanów oraz zespół doświadczonych, pełnych pasji brand ambasadorów reprezentujących ich produkty.
Uzbrojony w dziesięciolecia doświadczenia w branży sprzedaży bezpośredniej oraz fachową wiedzę na temat konopi Blake Schroeder, dyrektor generalny Kannaway, odegrał kluczową rolę w ogromnym sukcesie tej marki, przemawiając na imprezach całego świata i promując wiele korzyści CBD. Blake nie tylko nadaje strategiczny kierunek firmie, ale jest także zaangażowany w ciągły rozwój innowacyjnej linii produktów i adaptacyjnej struktury przywództwa. Dzisiaj dowiesz się wszystkiego o ekscytujących nowościach firmy Kannaway bezpośrednio od samego Blake'a.
Maciej Maciejewski: Co początkowo przyciągnęło Cię do branży konopnej?
Blake Schroeder: Po pierwsze, konopie mają długą i bogatą historię zastosowań przemysłowych, rekreacyjnych i leczniczych. W Chinach konopie były używane do produkcji lin już 10 000 lat p.n.e. Od wielu tysięcy lat były też stosowane do produkcji odzieży, papieru i materiałów budowlanych. W rzeczywistości konopie przemysłowe były tak ważne dla gospodarek kolonialnych, że osadnicy przybyli do Ameryki z nasionami konopi w rękach, a angielska korona zażądała, aby każdy rolnik zarezerwował trochę ziemi, aby je uprawiać. Zatem na samym początku to bogata historia tej rośliny wzbudziła moje zainteresowanie.
Dzisiaj walka o legalizację i strukturę w branży konopi trwa. Gdy zainicjowano pojawianie się tych wszystkich informacji w mediach, zacząłem rozmawiać o tym z przyjaciółmi, którzy odnieśli większe sukcesy niż ja i powiedziałem im, że zastanawiam się nad pracą w firmie konopnej, w której miałbym rozwinąć dział sprzedaży bezpośredniej. Niemal jednomyślnie twierdzili, że jest to przestrzeń z ogromnym potencjałem wzrostu, w której można dokonać prawdziwej zmiany. Takie możliwości nie pojawiają się zbyt często, więc musiałem je wykorzystać.
W tamtym czasie jednak nie wiedziałem, jakich reakcji mógłbym się spodziewać, gdybym powiedział ludziom, że zamierzam pracować w firmie konopnej. Pamiętam, że jeden znajomy powiedział: „Blake, spójrz na zegarek, który nosisz. Spójrz na meble wokół Ciebie. Czy branże produkujące te wszystkie produkty, będą za pięć lat większe niż obecnie?” Następnie zapytał: „A czy przemysł konopny i rynek cannabis będą większe niż obecnie?” Co do tego nie było żadnych wątpliwości. Ta branża ciągle się rozwija i uwielbiam być częścią tej zmiany.
Maciej Maciejewski: Jaka jest historia firmy Medical Marijuana Inc. na rynku cannabis?
Blake Schroeder: Chociaż marihuana może być legalna w niektórych stanach w USA, nadal jest nielegalna na szczeblu federalnym i w wielu krajach na całym świecie. Aby uniknąć potencjalnych przeszkód, chcieliśmy zapewnić legalność naszej działalności zarówno w kraju, jak i za granicą. Przed przyjęciem ustawy o gospodarstwach rolnych w 2018 roku, uprawa konopi w USA była nielegalna, ale legalna była ekstrakcja kannabinoidów z niektórych części rośliny konopi, uprawianych poza krajem. Po tym, jak nasz zespół przeprowadził badania na temat różnych kannabinoidów obecnych w konopiach odkryliśmy, że wyjątkowy jest CBD.
Nasza historia dotycząca pochodzenia konopi ma swój początek na farmie konopi 5 generacji na terenach Europy Północnej. Firma Medical Marijuana Inc. ściśle współpracowała z europejskimi rolnikami, którzy od dziesięcioleci uprawiają konopie dla innych celów i wymyśliła sposób ekstrakcji CBD, wprowadzając na rynek pierwszy na świecie, dostępny w sprzedaży produkt CBD. Patrząc wstecz, jest to dość niezwykłe. Dyrektor generalny Medical Marijuana Inc. – dr Stuart Titus, był pierwszą osobą, która przyniosła światu produkt CBD. Jako firma jesteśmy naprawdę dumni z tej historii.
Maciej Maciejewski: Jak firma Kannaway znalazła się w przestrzeni sprzedaży bezpośredniej?
Blake Schroeder: Firma Medical Marijuana Inc. założyła Kannaway w 2014 roku. Ja zostałem zatrudniony w 2016 roku, aby pomóc w zarządzaniu całym portfolio spółek, a w szczególności w celu rozwinięcia firmy o ogromnym potencjale, jaką jest Kannaway. W Kalifornii, jeśli chcesz prowadzić działalność związaną z konopiami, musisz uzyskać licencję, co może być trudne i kosztowne. Potem musisz otworzyć zakład lub gospodarstwo, do czego większość ludzi nie ma kapitału ani wiedzy specjalistycznej. Była to możliwość zaangażowania się ludzi w wyłaniającą branżę, która będzie się rozwijać przez długi czas.
Maciej Maciejewski: Co odróżnia Kannaway od konkurencji?
Blake Schroeder: Jako The Premier Cannabis Company™ nieustannie dążymy do tego, aby być najlepszą firmą we wszystkim – od obsługi klienta po tożsamość marki. Jesteśmy częścią pierwszej publicznej spółki konopnej w Stanach Zjednoczonych, pierwszą firmą z bezpośrednią sprzedażą produktów na bazie konopi oraz pierwszą firmą, która ustanowiła globalny proces pozyskiwania CBD i legalnie dostarcza CBD w Stanach Zjednoczonych oraz do ponad 30 krajów na całym świecie. Firma Kannaway pomogła również przełamać wiele barier, które uniemożliwiały ludziom dostęp do bezpiecznych, niezawodnych i korzystnych produktów z konopi i jesteśmy przekonani, że nadal będziemy najbardziej innowacyjnym dostawcą CBD na rynku.
Maciej Maciejewski: W jaki sposób Kannaway koncentruje się na klientach?
Blake Schroeder: Mamy program zorientowany na klienta. W naszym przypadku mamy szczęście. Chodzę z małym słoiczkiem maści Kannaway Salve w kieszeni, a kiedy ludzie pytają co robię, odpowiadam: „Zajmuję się konopiami”. Jednak w zależności od tego, w jakim miejscu na świecie aktualnie się znajduję, otrzymuję inną odpowiedź. Jeśli jestem tutaj, w Południowej Kalifornii, ludzie mówią: „Ha! To naprawdę fajne. Ja też.” Jeśli jestem w Dakocie Północnej, patrzą na mnie i mówią: „Mój Boże! Pójdziesz do więzienia. Co robisz?”. Daje mi to możliwość edukowania ludzi, a to z kolei stwarza zapotrzebowanie. Ludzie dużo już słyszeli o CBD, ale mają błędne wyobrażenia na ten temat. Nie wiedzą, co to daje, ani nawet czy jest to dozwolony czy niedozwolony suplement. Dzięki temu jaką pracę wykonała nasza firma, ludzie są bardziej skłonni do szukania rzetelnych informacji o CBD.
Maciej Maciejewski: Jaką formułę CBD stosuje Kannaway?
Blake Schroeder: Poprzez rygorystyczny proces, który wymaga wysokiego poziomu umiejętności i precyzji do jego prawidłowego wykonania odkryliśmy, że ekstrakcja CO2 jest najbezpieczniejszą dostępną metodą. Dzięki niej wytwarzane są produkty najwyższej jakości, co jest dla nas niezwykle ważne. Aby przygotować nasze bazowe oleje konopne przechodzimy przez różne procesy rafinacji. W pierwszym kroku rafinujemy najmniej jak to możliwe, pozostawiając olej konopny CBD w jego najbardziej naturalnej, niezmienionej formie, którą nazywamy Green Oil.
Na kolejnym poziomie udoskonalania i dla wyższego stężenia CBD, nasz olej poddawany jest procesowi dekarboksylacji (delikatny proces podgrzewania), aby przekształcić CBDa w CBD, zachowując wartość odżywczą surowych konopi, jednocześnie maksymalizując zawartość CBD. Ten olej nazywamy Blue Oil i stosujemy go w naszych najpopularniejszych produktach.
Aby uzyskać najbardziej udoskonaloną wersję i dla niektórych przyjemniejszy smak, jeszcze bardziej rafinujemy nasz olej konopny. Po procesie dekarboksylacji, olej przechodzi najnowocześniejszy proces filtracji w celu usunięcia części materiału roślinnego, pozostawiając olej w kolorze złotego miodu o wyższym stężeniu CBD, który nazywamy Gold Oil.
Procesy te bardzo różnią się od procesów wykorzystywanych przez resztę branży. Większość tego, co można dziś znaleźć na rynku, jest albo wykonana z destylatu, albo z izolatu, co naszym zdaniem jest dalekie od wysokiej jakości produktu. Jesteśmy jedyną firmą sprzedaży bezpośredniej, która formułuje produkty z wykorzystaniem procesów od Green, przez Blue do Gold. Wiemy, że nasze produkty znacznie przewyższają wszystko, co można znaleźć na rynku.
Maciej Maciejewski: Wszystkie Wasze produkty zostały poddane rygorystycznym badaniom laboratoryjnym Triple Lab Tested™. Co to oznacza?
Blake Schroeder: Nasza flagowe gospodarstwo konopi znajduje się w Europie, ponieważ uprawia się tam konopie najwyższej jakości na świecie. Pierwszy etap naszych potrójnych testów laboratoryjnych polega na tym, że sprawdzamy CBD po wyciągnięciu roślin z ziemi i po zbiorach. Następnie sprawdzamy CBD ponownie, gdy przechodzimy do procesu ekstrakcji. A potem po raz trzeci, kiedy kończymy naszą ostateczną formułę. To właśnie rozumiemy przez Triple Lab Testing™. Zasadniczo podejmujemy wszelkie niezbędne kroki, aby upewnić się, że wszystko co deklarujemy na naszej etykiecie jest prawdziwe, a nasi klienci mogą być spokojni o najwyższą jakość naszych produktów.
Maciej Maciejewski: Muszę zapytać o hasło „od uprawy do sprzedaży”. Co oznacza zobowiązanie Kannaway Soil to Sale™?
Blake Schroeder: Zanim powstała firma Kannaway nie było produkcji konopi na dużą skalę ani technologii produkcji, zbioru i przetwarzania konopi na skalę, którą przewidywaliśmy. Nie było bezpiecznego, czystego, przemysłowego, bezrozpuszczalnikowego sposobu na ekstrakcję kannabinoidów, wysokiej jakości procesów pozyskiwania CBD i niezawodnych procesów produkcyjnych. Podjęliśmy więc inicjatywę, aby sami je stworzyć.
Dzięki tej niewielkiej garstce pionierów w branży konopi, tysiącom godzin spędzonych przez nich na badaniach, rozwoju sprzętu i technologii, aby spełnić swoje marzenie oraz milionom dolarów wydanych na badania i rozwój, ludzie i rodziny na całym świecie mają dziś dostęp do najlepszych na świecie produktów z konopi i CBD. I chociaż jesteśmy obecnie jedną z największych, najszybciej rozwijających się firm konopnych na świecie, standardy wyznaczone przez tych, którzy rozpoczęli całą rewolucję konopną na początku, są dla nas nadal obowiązującymi standardami.
Ciągłe zaangażowanie w wykorzystywanie najlepszych gospodarstw, najlepszych technik, najwyższych standardów bezpieczeństwa oraz zapewnienie najlepszej na świecie edukacji na temat marihuany i CBD to cztery kluczowe elementy, które składają się na naszą obietnicę Soil to Sale™.
Maciej Maciejewski: Jakiej dziś rady udzieliłbyś swojemu młodszemu ja?
Blake Schroeder: Mówią, że „mądry po szkodzie”; gdybyśmy tylko wiedzieli wtedy, to co wiemy teraz… W pewnym momencie zrozumiałem, że mogę to robić tak dobrze, jak każdy inny i nie ma powodu, dla którego to nie mogę być ja. I jeśli nie ja, to kto? I jeśli nie teraz, to kiedy? Gdy zaczynasz myśleć w ten sposób, to naprawdę wzmacnia. Zrozumiałem, że jestem tak samo dobry jak każdy inny i mogę wykonywać tak samo dobrą robotę jak wszyscy inni, jeśli nie lepszą. Powiedziałbym więc młodszemu sobie, że powinien spędzać czas na budowaniu relacji osobistych i strategicznych. I co najważniejsze, aby nie przepuszczał okazji.
Maciej Maciejewski: Kto najbardziej wpłynął na Twoją karierę i dlaczego?
Blake Schroeder: Mój tata miał niesamowitą etykę pracy. Był prawdziwym przedsiębiorcą i chociaż nie mam takich samych umiejętności przedsiębiorczych jak on, nauczyłem się od niego naprawdę ciężko pracować. Powiedział: „Nauka pochodzi z działania”. Czasami musisz się tam po prostu dostać i musisz wykonać pracę, aby nauczyć się, jak to robić i zyskać pewność siebie. Dowiedziałem się, że sukcesy polegają głównie na wejściu do gry i pozostaniu w grze.
Maciej Maciejewski: Co Kannaway przyniesie przyszłość?
Blake Schroeder: Po ekscytacji w 2018 roku i utrzymaniu tempa w roku 2019, mamy duże nadzieje na rok 2020. Jesteśmy częścią branży, która zmienia świat i każdego dnia zmienia życie ludzi. Jesteśmy podekscytowani wszystkimi możliwościami, jakie przyniesie nam kolejny rok.
Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.