Uczestnikom towarzyszyło około trzech tysięcy piechurów w ramach akcji „Maszeruję-Kibicuję” organizowanej w ramach Światowego Dnia Marszu. Jest to największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dzięki zorganizowaniu maratonu „Biegnij Warszawo” ulice stolicy wypełniła znakomita i pozytywnie zakręcona atmosfera sportowego święta. Oprócz tysięcy uczestników i kibiców dopisała również pogoda. Wszyscy startujący, którzy wzięli udział w imprezie, na własnej skórze mogli odczuć emocje związane z rywalizacją i zdrową konkurencję. Dodatkowo można było się „zarazić” radością, optymizmem i naładować swoje akumulatory pozytywną energią!
Oczywiście na starcie oprócz „zwykłych” uczestników nie mogło zabraknąć gwiazd sportu i telewizji. Na trasie biegu znaleźli się między innymi medaliści olimpijscy: Robert Korzeniowski, Jacek Wszoła, Andrzej Supron oraz Władysław Kozakiewicz. Zawzięcie i jakże głośno kibicowali im dyrektor Biura Sportu i Rekreacji Miasta Stołecznego Warszawy Wiesław Wilczyński, polska lekkoatletka Irena Szewińska i wielu, wielu innych, znanych osób.
Łącznie ulicami Warszawy przebiegło 10 tysięcy biegaczy ubranych w identyczne, białe koszulki. Pierwszy raz w historii imprezy w pełni została wyczerpana pula przygotowanych pakietów startowych. Oprócz samych biegaczy wystartowali również uczestnicy akcji „Maszeruję-Kibicuję” z mistrzem olimpijskim Robertem Korzeniowskim na czele. W marszu wzięło udział blisko 3 tysiące osób. Zaraz za metą każdy z biegnących został udekorowany pamiątkowym medalem. Zwycięzcą imprezy „Biegnij Warszawo”, która łącznie liczyła 10 kilometrów i otrzymała atest PZLA i AAF, został Etiopczyk z polskim paszportem Yared Shegumo z czasem 29:37. Wśród kobiet zwyciężyła Iwona Lewandowska, która osiągnęła rezultat 34:36.
Jednym z głównych sponsorów całej imprezy po raz kolejny była network marketingowa firma MonaVie. Nie mogło więc zabraknąć na tej imprezie, wśród startujących, również menedżerów współpracujących z tym koncernem, gdyż promuje on zdrowy i aktywny tryb życia. Obecność MonaVie przede wszystkim podkreślała liczna grupa biegaczy, którzy dodatkowo wyróżniali się z tłumu poprzez umieszczone logo firmy na koszulce. Ponadto na miejscu można było dostrzec duże banery i balony MonaVie oraz stoisko degustacyjne w strefie VIP.