Czy nie jest już za późno, aby zacząć w social mediach? Sekrety mediów społecznościowych w biznesie MLM

przez Maciej Maciejewski
1460 odsłony

Wielu ludzi, widząc sukcesy innych w mediach społecznościowych zastanawia się, czy nie jest za późno, aby wsiąść do tego pociągu? Możesz odnieść wrażenie, że w tej chwili wiele osób promuje się w ten sposób. Prawda jest jednak taka, że jesteśmy jeszcze na bardzo wczesnym etapie rozwoju social mediów. To dopiero sam początek tej metody interakcji.

Zawsze znajdzie się miejsce dla nowych twarzy. Dzisiaj dużo szybciej niż kiedykolwiek można wyróżnić się i przyciągnąć ludzi podobnych do siebie. Na pewno będzie zmieniała się popularność różnych platform. Kiedy piszę ten tekst, na topie są Facebook i Instagram, ale w przyszłości na pewno pojawią się nowe serwisy, które szybko stworzą swoją bazę użytkowników. Zmianom będzie też ulegać popularność różnych komunikatorów, pozwalających na tworzenie grupowych chatów.

To wszystko, o czym tutaj wspominam, to tylko narzędzia, które masz i będziesz mieć do swojej dyspozycji. Główne zasady, takie jak dostarczanie wartości, budowanie relacji i nawiązywanie kontaktów, są niezmienne. Ludzie pozostaną ludźmi, jedynie narzędzia i platformy służące do komunikacji będą coraz to nowsze.

Jesteśmy jeszcze na bardzo wczesnym etapie rozwoju social mediów. To dopiero sam początek tej metody interakcji.

Zawsze jest miejsce na nowe. Spójrz np. na książki. Pomimo tego, że na rynku jest wiele książek, ciągle pojawiają się kolejne pozycje. To nie jest tak, że gdy na rynku jest już jakaś książka na dany temat, to nowa o tej samej tematyce ma zamkniętą drogę. Zawsze jest przestrzeń na powiew świeżości. Ludzie kupują książki ze względu na autora, a nie tylko z powodu treści w nich zawartych.

Podobnie jest w mediach społecznościowych. Ty masz swoją indywidualną osobowość, swoje cechy charakteru i unikalne życiowe doświadczenia. To wszystko stanowi Twój kapitał, na którym możesz budować obecność w sieci. Im szybciej to zrozumiesz, tym łatwiej będzie Ci wygrywać w internecie.

Na razie media społecznościowe przypominają trochę Dziki Zachód. Zmieniają się zasady różnych platform, pojawiają się nowe narzędzia, jeszcze wiele mamy do odkrycia. Jesteśmy trochę jak poszukiwacze skarbów na pustyniach Arizony. Łapiemy okazje i wykorzystujemy pojawiające się nowe możliwości.

Czy tradycyjne metody nadal będą działać? Oczywiście, że tak. Powiem więcej: będą działać lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Dopóki człowiek pozostaje istotą społeczną, potrzebuje, wręcz pragnie, osobistego kontaktu z innymi ludźmi. Im więcej czasu spędzamy przed ekranami, tym bardziej narasta pragnienie kontaktu bezpośredniego. Przyszłość będzie więc należeć do tych, którzy potrafią w idealny sposób łączyć działalność online z aktywnością offline.

Ponieważ wywodzę się ze świata spotkań twarzą w twarz i przez wiele lat mojej kariery pracowałem tylko w taki sposób, to nadal wolę z kimś porozmawiać osobiście niż poprzez Zoom. Wyzwanie polega na tym, że jeśli chcę budować międzynarodowy biznes, to muszę w tym samym czasie być w kontakcie z różnymi zespołami rozproszonymi po różnych krajach. Nie byłbym w stanie ciągle podróżować, aby się z nimi wszystkimi spotykać. Dlatego wykorzystuję social media i narzędzia do wideokonferencji. Dbam też o to, aby jakość mojego wideo i audio była możliwie jak najlepsza, bo to poprawia odbiór i powoduje, że doświadczenie rozmowy online staje się bardziej zbliżone do rozmowy twarzą w twarz.

Wyjazdy na spotkania osobiste i eventy są zawsze przyjemnością, bo nie są już tak częste jak w przeszłości. Dzisiaj odpalam silnik samochodu i jadę na wydarzenia, które naprawdę mają duże znaczenie i na których obecność jest odpowiednio uzasadniona. Całą resztę mogę zrobić online, z zaplecza mojego domu. To ogromna oszczędność czasu i pieniędzy. Jestem też o wiele bardziej efektywny – w ciągu jednego dnia mogę odbyć dużą liczbę rozmów, będąc jednocześnie blisko mojej rodziny. Uważam, że to bardzo mocno zmieniło reguły gry w systemie network marketing i sprzedaż bezpośrednia.

Wiele lat temu często słyszałem historie sukcesów liderów, którzy zbudowali swoje zespoły, ale kosztem komfortu – czasami dosłownie spali w swoich samochodach. Dzisiaj to się zmieniło, dlatego ta branża kwitnie.

Przyszłość będzie więc należeć do tych, którzy potrafią w idealny sposób łączyć działalność online z aktywnością offline.

Materiał jest fragmentem najnowszej książki Pawła Lenara zatytułowanej „Sekrety pokonywania obiekcji w marketingu sieciowym”. Jej autor to młody, charyzmatyczny menadżer budujący swój biznes MLM. Przedsiębiorca, trener, autor książek oraz lider aktywnie działający w branży sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy. W krótkim czasie zbudował sprawnie funkcjonującą, wielotysięczną strukturę, rozwijającą się w Polsce oraz kilku innych krajach świata. Napisał sześć książek, poradników biznesowych, m.in.: „Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych”, „Profesjonalna prezentacja multimedialna” i „MLM. Profesjonalny marketing sieciowy”. Laureat prestiżowego konkursu PNSA w kategorii „Menadżer Branży MLM”. Więcej informacji w tym miejscu: www.pawellenar.pl.

Mogą Cię również zainteresować