To nowe badanie kwantyfikuje roczny wpływ ekonomiczny działalności sprzedaży bezpośredniej i network marketingu na gospodarkę USA i zostało przeprowadzone przez profesora Roberta A. Petersona z John T. Stuart III Centennial Chair in Business Administration w McCombs School of Business, The University of Texas w Austin. Opublikowane dane pokazały, że branża przyczyniła się m.in. do:
- wpływu 111,4 mld dolarów dla gospodarki USA w 2022 roku, co stanowi wzrost o 28,3 mld dolarów w porównaniu z rokiem 2016 (wzrost o 34%),
- wpływu 15,5 miliarda dolarów w formie podatków dla władz federalnych, stanowych i lokalnych, co stanowi wzrost o 4,9 miliarda dolarów (wzrost o 46%) w porównaniu z rokiem 2016.
Poprzez wpływ na gospodarkę USA wynoszący 111,4 mld USD należy rozumieć: bezpośredni (sprzedaż detaliczna) efekt działalności sektora (40,5 mld dolarów), pośredni (w górę łańcucha dostaw) wpływ sektora (31,0 mld USD) oraz efekt wywołany (w dół łańcucha dostaw lub w gospodarstwach domowych) sektora (39,9 mld USD).
Joe Mariano, prezes Direct Selling Association i DSEF skomentował: „Wpływ kanału nadal rośnie, ponieważ ludzie angażują się w firmy sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego, aby uzyskać dodatkowy dochód, realizować możliwości przedsiębiorcze i cieszyć się wspaniałymi produktami i usługami”.
Dyrektor wykonawczy DSEF, Gary Huggins zauważył: „Niezwykle ważne jest tutaj zaangażowanie wiodących, niezależnych naukowców i ekspertów terenowych, ponieważ staramy się pogłębić wiedzę na temat kanału DS/MLM i jego wpływu na gospodarkę USA”.