Firma Mary Kay opublikowała raport zrównoważonego rozwoju za rok 2025

by Maciej Maciejewski
76 views

Kosmetyczny koncern network marketingowy Mary Kay ogłosił publikację raportu zrównoważonego rozwoju za rok 2025, który stanowi kompleksowy przegląd zobowiązań firmy podjętych do roku 2030 oraz najważniejszych osiągnięć do roku 2024 w zakresie wywierania pozytywnego wpływu na świat.

Roczne sprawozdanie podkreśla wieloletnie zaangażowanie Mary Kay na rzecz zrównoważonego rozwoju społecznego, ekonomicznego i środowiskowego – filarów stanowiących trzon strategii biznesowej firmy, a także jej dziedzictwo oparte na celach, których źródłem jest misja czyli „wzbogacanie życia kobiet” na całym świecie.

– Od ponad 60 lat nasza firma promuje model biznesowy i kluczowe inicjatywy, które wzmacniają pozycję kobiet, pomagają chronić planetę i stanowią wzór odpornych społeczności. Tegoroczny raport potwierdza nasze cele i zobowiązania, jednocześnie podkreślając wymierny i znaczący wpływ, jaki wywieramy na całym świecie – powiedział Ryan Rogers, dyrektor generalny Mary Kay. 

Od zarządzania produktami i ochrony bioróżnorodności, przez promowanie równości kobiet i integracji ekonomicznej, po przyspieszenie działań digitalizacyjnych w celu uwolnienia przedsiębiorczości, Mary Kay stale integruje zrównoważony rozwój w każdym aspekcie swojej działalności. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wydarzenia z 2024 roku:

Środowiskowe

Odpowiedzialne opakowania: potwierdzono zobowiązania do zmniejszenia intensywności wykorzystania plastiku, zwiększenia zawartości materiałów pochodzących z recyklingu (PCR) oraz zwiększenia liczby opakowań nadających się do recyklingu. Na przykład butelka toniku Mary Kay TimeWise Targeted-Action Toning Lotion zawiera 94% zawartości PCR.

Zrównoważone pozyskiwanie: w 2024 roku 93% oleju palmowego z certyfikatem RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil) było wykorzystywane przez dostawców spółki, a 80% wykorzystywanego przez firmę masła shea pochodziło od dostawców zrzeszonych w Global Shea Alliance (GSA).

Zarządzanie wodą: 100% wody wykorzystywanej w globalnym ośrodku badawczo-rozwojowym i produkcyjnym im. Richarda R. Rogersa (R3) w Teksasie jest oczyszczane i poddawane recyklingowi, co pozwala na ponowne wprowadzenie jej do lokalnej zlewni.

Partnerstwa o charakterze wpływowym: 37-letnia współpraca z organizacją The Nature Conservancy (TNC), obejmująca wsparcie 100 projektów ochrony środowiska oraz 16-letnia współpraca z organizacją Arbor Day Foundation (ADF) mająca na celu ochronę ekosystemów w Teksasie i na całym świecie poprzez 34 projekty.

Społeczny

Pink Changing Lives: 230 milionów dolarów amerykańskich przekazanych w formie darowizn pieniężnych i rzeczowych przez Mary Kay Inc. i cztery fundacje sponsorowane przez spółkę na całym świecie od 1996 roku.

Wzmocnienie pozycji kobiet: ponad 600 tys. kobiet na całym świecie odczuło pozytywny wpływ znaczących programów na szczeblu globalnym, regionalnym i lokalnym (stan na 2024 rok).

Przyszłość STEM: 37 stypendiów przyznanych młodym kobietom z 16 krajów rozwijającym karierę w dziedzinie STEM oraz 8 stypendiów przyznanych studentkom w ramach „Stypendiów Madam CJ Walker” ufundowanych przez The Society of Cosmetic Chemists (SCC) przez Mary Kay od 2024 roku.

Partnerstwa o charakterze wpływowym: Mary Kay była organizacją przyznającą specjalne nagrody na Międzynarodowych Targach Nauki i Inżynierii (ISEF) w 2024 roku.

Gospodarczy:

Kobiety w centrum uwagi: 63% globalnej siły roboczej Mary Kay stanowią kobiety, a 57% stanowisk kierowniczych w firmowych 10 największych rynkach zajmują kobiety. 60% zespołu kierowniczego stanowią kobiety.

Globalny zasięg: koncern Mary Kay z sukcesem wprowadza swój network marketing na nowe rynki zagraniczne. Na przykład rozszerzył działalność na Kirgistan.

Digitalizacja: firma przedefiniowała cyfrowe doświadczenie sprzedaży poprzez wykorzystanie możliwości cyfrowych, zachowując jednocześnie charakterystyczną dla swoich niezależnych konsultantów kosmetycznych (IBC) spersonalizowaną obsługę i uwagę. W 2024 roku Mary Kay uruchomiła kampanię „Phygital” w Meksyku i Brazylii, a w 2025 roku w Kolumbii.

Rzecznictwo: współpraca z ponad 100 stowarzyszeniami branżowymi na całym świecie w zakresie szeregu kwestii politycznych, od sprzedaży bezpośredniej i przedsiębiorczości po opiekę osobistą, łańcuch dostaw i logistykę. W Brazylii Mary Kay współtworzyła dokument programowy Grupy Roboczej ds. Zatrudnienia i Edukacji G20 (B20).

Mogą Cię również zainteresować