Roczne sprawozdanie podkreśla wieloletnie zaangażowanie Mary Kay na rzecz zrównoważonego rozwoju społecznego, ekonomicznego i środowiskowego – filarów stanowiących trzon strategii biznesowej firmy, a także jej dziedzictwo oparte na celach, których źródłem jest misja czyli „wzbogacanie życia kobiet” na całym świecie.
– Od ponad 60 lat nasza firma promuje model biznesowy i kluczowe inicjatywy, które wzmacniają pozycję kobiet, pomagają chronić planetę i stanowią wzór odpornych społeczności. Tegoroczny raport potwierdza nasze cele i zobowiązania, jednocześnie podkreślając wymierny i znaczący wpływ, jaki wywieramy na całym świecie – powiedział Ryan Rogers, dyrektor generalny Mary Kay.
Od zarządzania produktami i ochrony bioróżnorodności, przez promowanie równości kobiet i integracji ekonomicznej, po przyspieszenie działań digitalizacyjnych w celu uwolnienia przedsiębiorczości, Mary Kay stale integruje zrównoważony rozwój w każdym aspekcie swojej działalności. Poniżej przedstawiamy najważniejsze wydarzenia z 2024 roku:
Środowiskowe
Odpowiedzialne opakowania: potwierdzono zobowiązania do zmniejszenia intensywności wykorzystania plastiku, zwiększenia zawartości materiałów pochodzących z recyklingu (PCR) oraz zwiększenia liczby opakowań nadających się do recyklingu. Na przykład butelka toniku Mary Kay TimeWise Targeted-Action Toning Lotion zawiera 94% zawartości PCR.
Zrównoważone pozyskiwanie: w 2024 roku 93% oleju palmowego z certyfikatem RSPO (Roundtable on Sustainable Palm Oil) było wykorzystywane przez dostawców spółki, a 80% wykorzystywanego przez firmę masła shea pochodziło od dostawców zrzeszonych w Global Shea Alliance (GSA).
Zarządzanie wodą: 100% wody wykorzystywanej w globalnym ośrodku badawczo-rozwojowym i produkcyjnym im. Richarda R. Rogersa (R3) w Teksasie jest oczyszczane i poddawane recyklingowi, co pozwala na ponowne wprowadzenie jej do lokalnej zlewni.
Partnerstwa o charakterze wpływowym: 37-letnia współpraca z organizacją The Nature Conservancy (TNC), obejmująca wsparcie 100 projektów ochrony środowiska oraz 16-letnia współpraca z organizacją Arbor Day Foundation (ADF) mająca na celu ochronę ekosystemów w Teksasie i na całym świecie poprzez 34 projekty.
Społeczny
Pink Changing Lives: 230 milionów dolarów amerykańskich przekazanych w formie darowizn pieniężnych i rzeczowych przez Mary Kay Inc. i cztery fundacje sponsorowane przez spółkę na całym świecie od 1996 roku.
Wzmocnienie pozycji kobiet: ponad 600 tys. kobiet na całym świecie odczuło pozytywny wpływ znaczących programów na szczeblu globalnym, regionalnym i lokalnym (stan na 2024 rok).
Przyszłość STEM: 37 stypendiów przyznanych młodym kobietom z 16 krajów rozwijającym karierę w dziedzinie STEM oraz 8 stypendiów przyznanych studentkom w ramach „Stypendiów Madam CJ Walker” ufundowanych przez The Society of Cosmetic Chemists (SCC) przez Mary Kay od 2024 roku.
Partnerstwa o charakterze wpływowym: Mary Kay była organizacją przyznającą specjalne nagrody na Międzynarodowych Targach Nauki i Inżynierii (ISEF) w 2024 roku.
Gospodarczy:
Kobiety w centrum uwagi: 63% globalnej siły roboczej Mary Kay stanowią kobiety, a 57% stanowisk kierowniczych w firmowych 10 największych rynkach zajmują kobiety. 60% zespołu kierowniczego stanowią kobiety.
Globalny zasięg: koncern Mary Kay z sukcesem wprowadza swój network marketing na nowe rynki zagraniczne. Na przykład rozszerzył działalność na Kirgistan.
Digitalizacja: firma przedefiniowała cyfrowe doświadczenie sprzedaży poprzez wykorzystanie możliwości cyfrowych, zachowując jednocześnie charakterystyczną dla swoich niezależnych konsultantów kosmetycznych (IBC) spersonalizowaną obsługę i uwagę. W 2024 roku Mary Kay uruchomiła kampanię „Phygital” w Meksyku i Brazylii, a w 2025 roku w Kolumbii.
Rzecznictwo: współpraca z ponad 100 stowarzyszeniami branżowymi na całym świecie w zakresie szeregu kwestii politycznych, od sprzedaży bezpośredniej i przedsiębiorczości po opiekę osobistą, łańcuch dostaw i logistykę. W Brazylii Mary Kay współtworzyła dokument programowy Grupy Roboczej ds. Zatrudnienia i Edukacji G20 (B20).