Firma Tupperware wspiera wysiłki na rzecz redukcji odpadów w parkach narodowych

przez Maciej Maciejewski

Fundacja Tupperware Brands Foundation i Fundacja Parku Narodowego (NPF) ogłosiły najnowsze wyniki swojej wieloletniej współpracy na rzecz zmniejszenia ilości odpadów w Systemie Parków Narodowych. Tupperware Brands Foundation jest organizacją non-profit zainicjowaną przez spółkę Tupperware.

Odkąd w październiku 2020 roku firma Tupperware została głównym partnerem projektu NPF Resilience & Sustainability Program, systematycznie wspiera wysiłki na rzecz zmniejszenia ilości żywnościowych i plastikowych odpadów jednorazowego użytku. Akcja przede wszystkim obejmuje działania na rzecz infrastruktury do recyklingu i kompostowania, specjalistycznego oznakowania edukacyjnego oraz instalacji stacji napełniania butelek z wodą.

Zbliżając się do trzeciego roku współpracy, partnerzy widzą namacalny wpływ początkowych projektów w całym Systemie Parków Narodowych, pomagając systematycznie podnosić poziom ochrony i budować solidne podstawy dla długoterminowego, zrównoważonego rozwoju, ciągłych ulepszeń i jeszcze ściślejszej współpracy w roku 2023.

Do tej pory NPF poinformowało, że wsparcie Tupperware sfinansowało ukończenie 44 stacji uzupełniania wody w siedmiu parkach narodowych, pomagając w unieszkodliwieniu ok. 10 milionów plastikowych butelek jednorazowego użytku z wysypisk śmieci rocznie. Fundusze z tego roku pomogą w instalacji 26 stacji napełniania butelek wodą w roku 2023, przy czym 22 instalacje zaplanowano tylko w National Mall and Memorial Parks oraz cztery w Wolf Trap National Park for the Performing Arts.

Przewiduje się, że po ukończeniu prac instalacje sprawią, iż dodatkowy milion plastikowych butelek jednorazowego użytku nie trafi na wysypiska, dzięki czemu łączna, szacunkowa liczba unieszkodliwionych plastikowych butelek jednorazowego użytku ze składowisk rocznie wyniesie prawie 11 milionów.

– Ogromnie cenimy sobie naszą współpracę z National Park Foundation i wprost niewiarygodne jest obserwowanie namacalnych rezultatów naszych wspólnych wysiłków, aby zapewnić bardziej zrównoważone wrażenia obecnym i przyszłym odwiedzającym parki, a co równie ważne, pomaganie naszej planecie i te piękne, niezmiernie cenne przestrzenie – parki narodowe – powiedział Miguel Fernandez, prezes i dyrektor generalny Tupperware Brands. (Foto: Pixabay)

Mogą Cię również zainteresować