Ten sam sposób myślenia nie doprowadzi cię jednak tam, gdzie chciałbyś być. Dopiero wtedy, kiedy podejmiesz świadomą decyzję co do przekonań i postaw, którymi chcesz się kierować, staniesz się panem własnego losu”. (Bodo Schäfer).
„Liderzy w MLM-ie nigdy nie mówią: Jeśli nie osiągasz wyników, stracisz pracę. Zamiast tego mówią: Pozwól, że pomogę ci to zrobić coraz lepiej. Lub też dodają: Ucz się tak długo, jak uważasz to za stosowne, będę z tobą, aby ci pomagać. Jesteśmy przecież w tym samym zespole”. (R. Kiyosaki)
Gdzie chciałby być dzisiejszy polski networkowiec? Czego potrzebuje i jakie ma braki? Kto i co pomoże odbudować wizerunek MLM-u w Polsce? Niezależnie od zajmowanej w firmie pozycji, największą wartością dla networkowca jest nabyta wiedza, często użyteczna nie tylko na etapie pracy w marketingu sieciowym, ale także przez resztę życia, w wielu pozornie nie związanych z biznesem dziedzinach. Jeśli plan szkoleniowy jest dobry i nadaje się do natychmiastowego wprowadzenia w praktykę, to dystrybutor zawsze ma wymierne efekty, co buduje i umacnia poczucie własnej wartości. Poprawa samooceny – utwierdzenie wiary we własne siły – motywuje do dalszego rozwoju, a za tym od razu idzie wzrost bezpieczeństwa finansowego. Znają to z autopsji ci liderzy, którzy tego doświadczyli. Wystarczy ich o to zapytać i od nich uczyć się wiedzy praktycznej.
Skok ponad konkurencją
Obecnie ponad 1/4 Polaków korzysta z towarów i usług oferowanych w systemach sprzedaży bezpośredniej, a 1/3 miała osobiste doświadczenia z tą metodą pracy. W najbliższej przyszłości – jeśli czas będzie odpowiednio spożytkowany przez menedżerów – zaufanie do marketingu wielopoziomowego, produktów i profesjonalnego przygotowania dystrybutorów znacznie wzrośnie, a tym samym pomoże podnieść dochody w tej dziedzinie.