Firmy hostingowe zajmują się udostępnianiem serwerów innym firmom. Dzięki temu mogą one m.in. założyć własną stronę internetową lub firmową pocztę, mimo że nie mają własnego sprzętu ani oprogramowania. W Europie Zachodniej 1&1 działa już od kilku lat. Teraz jej menedżerowie postanowili zwiększyć zasięg funkcjonowania o Europę Centralną. Według nich polski rynek hostingu rozwija się bardzo szybko, przez co staje się bardziej atrakcyjny niż np. skandynawski. Dla firm hostingowych Polska jest łakomym kąskiem. Nadal tylko 57% polskich firm ma własną stronę internetową, a więc potencjalnych klientów jest sporo. W chwili obecnej w Polsce mamy w tym zakresie dwóch liderów – Home.pl i NetArt. Łącznie mają one ponad 50% rynku. Resztę zajmuje ponad sto mniejszych firm. Swoje miejsce na rynku chce też znaleźć 1&1.
Niemiecka spółka będzie szukać klientów głównie wśród małych i średnich firm, ponieważ jest to najbardziej pojemna grupa docelowa. Duże podmioty są już w internecie, a więc mają własne rozwiązania lub wymagają specyficznej obsługi. Z przeprowadzonych badań przez niemiecką firmę wynika, że polski rynek jest jednym z najbardziej interesujących w Europie. W tym momencie Polska ma większy potencjał niż np. Norwegia czy Szwecja.