Jak Polacy kupują samochody?

przez Aleksandra Andreasik
1533 odsłony

Podejmując decyzję o wyborze auta, najczęściej wspieramy się opiniami innych, recenzjami oraz artykułami nt. konkretnych marek. Za najcenniejsze źródło wiedzy o samochodach uznajemy jednak publikowane w sieci rezultaty testów.

źródło: Pixabayźródło: Pixabay

Tak wynika z analiz RTB House, firmy technologicznej specjalizującej się w precyzyjnym doborze reklam do zainteresowań internautów. Jak pokazuje badanie zrealizowane na zlecenie RTB House przez Grupę IQS, znaczna część rozważających zakup samochodu, jeszcze przed podjęciem decyzji o wyborze marki lub modelu, sprawdza opinie użytkowników publikowane na forach czy w serwisach społecznościowych (85%), recenzje (83%), a także artykuły i wyniki testów (po 76%). Z pierwszych trzech źródeł informacji częściej korzystają mężczyźni, a także osoby poniżej 25 roku życia. Z kolei publikacje z wynikami testów chętniej analizują kobiety oraz internauci w wieku 35 plus.

Okazuje się jednak, że o ile relatywnie częściej przed podjęciem decyzji o wyborze auta korzystamy z informacji znalezionych na forach czy w artykułach, to kluczowe znaczenie mają dla nas wyniki testów wybranych marek i modeli. Informacje o samochodach publikowane w serwisach branżowych w tej formie wśród najważniejszych touchpointów umiejscawiają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Wiedzę płynącą z wyników testów cenią szczególnie osoby w wieku 25-34 lata.

– Analizy pokazują, że obiektywne treści na temat marek i modeli są dla potencjalnych klientów, niezależnie od ich płci czy wieku, bardzo istotnym źródłem informacji – zauważa Wojciech Głowacki, business development director RTB House w Polsce, i dodaje: – Wiedząc o niezwykłej sile oddziaływania tego typu treści reklamodawcy coraz częściej podejmują działania mające na celu skierowanie uwagi internautów na konkretne artykuły, recenzje czy wyniki testów. Na popularności zyskują zatem rozwiązania oparte na programmatic buying, czyli takie, które umożliwiają precyzyjny dobór komunikatów reklamowych do zainteresowań i zachowania użytkowników sieci. W efekcie odredakcyjne artykuły nt. wybranych modeli samochodów są lepiej widoczne i częściej czytane – podsumowuje Głowacki. 

Mogą Cię również zainteresować