Jakie zdanie o swojej pracy mają ludzie działający w systemie DS/MLM? Oto wyniki najnowszego badania

przez Maciej Maciejewski

Dwa europejskie stowarzyszenia branżowe (DSA i SELDIA) kumulują w swoich strukturach wiele firm sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego (MLM) w 12 krajach Europy (Czechy, Estonia, Francja, Niemcy, Włochy, Holandia, Łotwa, Litwa, Polska, Słowacja, Hiszpania i Szwecja). Niedawno zapytały one swoich menadżerów o satysfakcję z wykonywanej działalności.

W profesjonalnie zorganizowanym badaniu, które trwało od 27 marca do 21 kwietnia 2023 roku, łącznie wzięło udział 25 896 osób aktywnie budujących swoje biznesy w ramach systemu direct selling & network marketing.

System sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego charakteryzuje się osobistym doradztwem i tym, że w centrum uwagi są ludzie. To stwierdzenie znajduje obecnie potwierdzenie w wynikach tych zakrojonych na szeroką skalę badań. 54% partnerów handlowych, którzy wzięli udział w badaniu, pracuje w branży od ponad siedmiu lat, co świadczy o dużym doświadczeniu i wysokim poziomie zaangażowania ankietowanych.

Ale dlaczego partnerzy handlowi spółek DS/MLM tak bardzo lubią pracować w tej formie dystrybucji produktów i zarabiania pieniędzy? Jedna z odpowiedzi, jaka wyłania się z wyników badania jest taka, że ​​większość respondentów (77%) uzyskuje ze swojej pracy coś więcej niż tylko dochód finansowy. 86% twierdzi, że sprzedaż bezpośrednia i network marketing daje im możliwość poznania nowych ludzi. 74% mówi, że poprawiła się ich samoocena i pewność siebie. 74% partnerów handlowych uważa swoją pracę za satysfakcjonującą, a aż 85% poleciłoby ich pracę innym. Kolejne 72% również twierdzi, że DS/MLM pomogła im poprawić umiejętności sprzedażowe.

– Ogólnoeuropejskie badanie partnerów handlowych potwierdza to, czego doświadczamy na co dzień w naszej branży. Ludzie, którzy lubią swoją pracę, rozwijają się dzięki niej nie tylko zawodowo, ale także i przede wszystkim osobiście – mówi Elke Kopp, dyrektor generalna Federalnego Stowarzyszenia Producentów Sprzedaży Bezpośredniej w Niemczech.

O co jeszcze pytano? Oczywiście jak szukać ludzi. 31% partnerów handlowych uważa, że media społecznościowe są mniej skuteczne w pozyskiwaniu klientów i docieraniu do potencjalnych klientów. Z kolei ankietowani biorą pod uwagę rekomendacje (71%), swoje osobiste sieci społecznościowe i zawodowe (59%) oraz strony sprzedażowe (56%), a także sprzedaż za pośrednictwem poczty elektronicznej i innych usług przesyłania wiadomości (39%).

Mogą Cię również zainteresować