Klej przyczyną samozapłonu aut Ferrari

przez Maciej Badowski

Ferrari sprawdzi wszystkie modele 458 Italia, które zostały wyprodukowane do końca lipca br. Na całym świecie jest ich 1248. Powód? Kilka zanotowanych przypadków zapalenia się aut. Sprzedawcy otrzymali polecenie od producenta, by wezwać pilnie posiadaczy tych samochodów.


Decyzja ta zapadła po tym, gdy rozwiązano zagadkę pięciu tajemniczych przypadków zapalenia się auta. Prawdopodobnie za pożary odpowiedzialny jest klej zastosowany w tylnej części wozu, którego używano przy montażu profilu obudowy koła do osłony termicznej. Klej zostanie zastąpiony częściami montażowymi, po to, by nie zapalił się w chwili nadmiernego przegrzania samochodu, osiągającego zawrotną prędkość 325 kilometrów na godzinę. Alarm został wszczęty po pięciu groźnych incydentach, gdy Ferrari, sprzedawane za 175 tysięcy euro, stawały nagle w płomieniach. Przypadki zapaleń miały miejsce w m.in. Stanach Zjednoczonych, Francji, Szwajcarii, Chinach. Ferrari, które zapaliło się w górskich rejonach Szwajcarii, spłonęło doszczętnie. Pięciu właścicieli, których pojazdy spłonęły, dostaną nowe. Producent samochodu uspokaja przyszłych klientów, że błąd montażowy więcej się nie powtórzy.

Mogą Cię również zainteresować