Chiny to największy rynek dla firmy Amway, a region ten notuje w całej branży DS/MLM znaczące spadki. Jednak spółka była w stanie zwiększyć udział w rynku i awansować o pozycję drugiego kraju w sektorze.
– W 2019 roku świętowaliśmy 60 rocznicę, a teraz nie możemy się już doczekać 70 urodzin, aby rozpocząć wdrażanie przedsiębiorczości w następne pokolenia – powiedział Milind Pant, dyrektor generalny Amway. – Nasz koncern jest już dostosowany do największych światowych trendów, takich jak Gig economy, rosnące zapotrzebowanie konsumentów na produkty, które wspierają zdrowy tryb życia oraz rozwój społeczności w social media, które łączą ludzi o podobnych pasjach i zainteresowaniach. Nasza nowa, wieloletnia strategia wzrostu i plan inwestycyjny pomogą naszym niezależnym przedsiębiorcą wykorzystać te trendy, aby jeszcze mocniej wesprzeć swoich klientów – dodał Pant.
Bardzo ciekawe są w tym momencie plany Amway na najbliższe miesiące. Firma zainwestuje w 2020 roku ponad 500 milionów USD w różnego rodzaju platformy cyfrowe, innowacje produktowe i specjalne wynagrodzenia dla Amway Business Owner (ABO). Wszystko po to, aby napędzać globalny rozwój przedsiębiorstwa i dostarczyć swoim współpracownikom jeszcze lepsze narzędzia do budowania biznesu.
Amway już chwali się jedną z nowych platform cyfrowych. Projekt nazywa się 3E czyli „Easy, Early, Earning”, a na razie działa w Chinach. 3E koncentruje się na sprzedaży produktów poprzez handel społecznościowy, we współpracy ze światowym liderem technologicznym Tencent. Za pośrednictwem tej platformy ABO otrzymują prowizje od poleceń za nowych klientów, a nowi klienci mogą otrzymywać rabaty na produkty, dzieląc się nimi ze swoimi przyjaciółmi.
Kolejnym obszarem inwestycyjnym dla Amway jest Core Plus + czyli nowy program motywacyjny, który zwiększa możliwości zarabiania pieniędzy dla tych, którzy zdecydują się rozpocząć działalność z Amway i nagradza najlepsze praktyki w budowaniu silnego, zrównoważonego biznesu. Korzyści obejmują większy potencjał zarobkowy, większą spójność i większą przewidywalność, dzięki czemu ABO mogą ustalać konkretne cele i tworzyć plany na więcej niż tylko rok.
Ponadto firma będzie nadal inwestować w identyfikowalność w odżywiani oraz urodzie, a to za pomocą naturalnych składników, zwłaszcza roślin botanicznych, uprawianych na własnych, certyfikowanych gospodarstwach ekologicznych – prawie 6000 akrów takich gruntów rolnych Amway posiada w USA, Meksyku i Brazylii, gdzie uprawia, zbiera i przetwarza rośliny wykorzystujące zrównoważone metody uprawy. Takie składniki roślinne od dawna są kluczowym czynnikiem wyróżniającym suplementy Nutrilite, a także będą teraz wyraźnie widoczne w produktach do pielęgnacji skóry Artistry.
Suplementy diety, witaminy i produkty odchudzające nadal były w 2019 roku najlepiej sprzedającą się kategorią dla Amway, reprezentując 54% sprzedaży. To wzrost o 1% w stosunku do roku 2018. Kosmetyki i higiena osobista stanowiły 25% sprzedaży – 1% mniej w porównaniu z ostatnim rokiem. Dziesięć najważniejszych rynków Amway to: Chiny, Stany Zjednoczone, Korea, Japonia, Tajlandia, Tajwan, Indie, Rosja, Malezja i Hongkong.