Kristof Neirynck nowym dyrektorem generalnym w AVON. Czy powstrzyma ekstrawaganckie pomysły decydentów spółki?

przez Maciej Maciejewski

Firma Natura & Co ogłosiła, że nowym dyrektorem generalnym w spółce AVON zostanie Kristof Neirynck, obecny globalny dyrektor ds. marketingu i dyrektor zarządzający na Europę Zachodnią. Po przełomowych 25 latach pracy w firmie Angela Cretu będzie nadal wspierać ten biznes i wnosić swój wkład jako doradca.

źródło: Facebook.com

„Pod przywództwem Angeli Cretu projekt zainicjował skuteczną strategię zmian, usprawniając swój model operacyjny i radykalnie upraszczając swoje portfolio. W wyniku poważnej transformacji tradycyjny model sprzedaży bezpośredniej Avon przechodzi na sprzedaż społecznościową, koncentrując się na przyszłości, dzięki podejściu omnichannel. Jako dyrektor generalna, Angela Cretu na nowo zainicjowała kampanię Avon zorientowaną na cel, zachęcając kobiety do wykorzystania swojej mocy i poprawy swojego życia” – czytamy w komunikacie prasowym.

Nowy dyrektor generalny – Kristof Neirynck, odniósł sukces w zakresie zmian biznesowych i napędzania wzrostu. Jako globalny dyrektor ds. marketingu firmy AVON przez ostatnie dwa lata przeprowadził całkowitą metamorfozę marki i osiągnął znaczną poprawę marży brutto. Na początku 2023 roku Kristof objął stanowisko dyrektora zarządzającego na Europę Zachodnią. Pod jego kierownictwem poprawiła się rentowność regionu, ustabilizował się podstawowy kanał sprzedaży bezpośredniej i stworzono znaczący, omnichannelowy dostęp do marki.

Przed dołączeniem do AVON Kristof pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu marek globalnych w Walgreens Boots Alliance. Na tym stanowisku nadzorował portfel ponad 20 własnych marek, reprezentujących sprzedaż na całym świecie o wartości ponad 4 miliardów dolarów. Wcześniej spędził 13 lat w P&G, gdzie piastował stanowiska kierownicze w kluczowych działach.

Firma ogłosiła, że Alessandro Carlucci również ponownie dołączy do grupy Natura & Co jako doradca firmy Avon, który będzie wspierał jej dalszą poprawę sytuacji i plany przyszłego rozwoju. Carlucci pełnił funkcję dyrektora generalnego Natura od 2005 do 2014 roku i wnosi bogate doświadczenie pełniąc funkcje prezesa, a także pełniąc funkcję prezesa Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) w latach 2012-2014.

– Odejście Angeli było procesem dokładnie zaplanowanym, który nastąpił dopiero po ustabilizowaniu biznesu i wyłonieniu odpowiedniego następcy. Jesteśmy podekscytowani, że nadal będzie u naszego boku i w imieniu zarządu chciałbym jej serdecznie podziękować za wspaniałe przywództwo. Z radością witam Kristofa na stanowisku dyrektora generalnego Avon, wykorzystującego jego głębokie zrozumienie biznesu, jego ducha i wartości. Miło mi również powitać Alessandro z powrotem w organizacji, wnosząc ze sobą jego wiedzę z zakresu sprzedaży bezpośredniej i kosmetyków – powiedział Fabio Barbosa, dyrektor generalny Natura & Co.

A teraz poważnie. Bo wszyscy już przyzwyczailiśmy się do biznesowego bełkotu, który od 100 lat próbują nam wciskać do głowy niczym lepki kit w okna specjaliści od public relations. Sprawa jest poważna, gdyż od jakiegoś czasu konsultantki AVON z całego świata pytają naszą redakcję: „Czy ktoś powstrzyma takie pomysły decydentów naszej spółki? Na pewno zastanawiacie się teraz o co chodzi… A no o to: „Avon wchodzi do sklepów. A co z konsultantkami?” 

Mogą Cię również zainteresować