
źródło: www.flickr.com
Po przeprowadzeniu badania na ten temat okazało się, że tak, są zawody, w których przypadku bałagan jest większy niż w innych. Mianowicie największy chaos panuje na biurkach księgowych i prawników. Najmniejszy natomiast spotykany jest u bankowców. Praca biurowa to nie tylko maile, ale również ogromne stosy papierów, tych potrzebnych i bardzo często niepotrzebnych. Na szczęście drukujemy coraz mniej, zgodnie z ekologicznym trendem, ale i tak każdy, kto pracuje w ramach pracy biurowej wie, że papierów nie łatwo się pozbyć.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Viking, która dostarcza materiały biurowe do firm wynika, że zabałaganione biurko to problem blisko 56% pracowników biurowych. Prym wiodą księgowi a najczystsi są bankowcy i agenci nieruchomości. Przy okazji sprawdzono też poziom zagrożeń bakteryjnych na biurkach. Okazało się, że na 90% badanych biurek znaleziono pałeczki drobnoustrojów. Na 60% znaleziono gronkowca a na 50% tlenowe bakterie kuliste odpowiedzialne za zatrucia pokarmowego. Przy okazji okazało się również, że przestrzenie typu open space mają więcej bakterii niż pokoje mniejsze.