Ludzie i biznes MLM. W jaki sposób „nowe pokolenie” podchodzi do kultury organizacyjnej i relacji?

przez Maciej Maciejewski

Tylko w Stanach Zjednoczonych POKOLENIE Z stanowi prawie jedną czwartą całej populacji. Osoby urodzone między 1995 a 2012 rokiem mają zupełnie inne potrzeby i oczekiwania niż ich poprzednicy – Millenialsi. Zetki posiadają odmienne podejście do każdej pracy. Uważają, że ta ma być środkiem, umożlwiającym wygodne życie, a nie celem samym w sobie.

źródło: Pixabay

Istotny jest dla nich work-life-balance, a także budowanie relacji ze współpracownikami. Jak zatem zaspokoić potrzeby młodych ludzi zaczynających swoją przygodę z pracą? Kluczem jest sukcesywna organizacja eventów, profesjonalna edukacja, integracja.

Pokolenie Z jest zależne od technologii, chce przeżyć życie według własnych zasad, a także ma swoje przyzwyczajenia. Młodzi ludzie są mniej lojalni wobec marek – na co wskazują badania Delloite, a także – jako pierwsze cyfrowo natywne pokolenie – doceniają wszelkie aktywności online. Bądź te wykorzystujące nowe technologie.

Zetki w pracy to spore wyzwanie. Pokolenie Z boryka się z wieloma problemami. Wzrost kosztów edukacji, a także koszty najmu mieszkań wskazują, że jest to najbardziej wykształcone, a jednocześnie zadłużone pokolenie. Ponadto młodzi ludzie doświadczają drastycznych wzrostów cen usług, produktów, a także galopującej inflacji czy trudnej sytuacji geopolitycznej, związanej z agresją Rosji na Ukrainę. To także pokolenie, które miało do czynienia z ogólnoświatową pandemią koronawirusa.

– Wszystkie te czynniki sprawiają, że młodzi ludzie mają zupełnie inne podejście do otaczającego świata niż osoby urodzone w latach osiemdziesiątych i wcześniej. Na własne oczy widzieli szereg zmian politycznych i gospodarczych. Dla nich ogromną rolę odgrywa równowaga między życiem prywatnym, a obowiązkami zawodowymi. W związku z tym, na przykład jeśli chodzi o biznes tradycyjny, pracodawcy wymyślają nowe sposoby nie tylko na zrekrutowanie pracowników, ale także na zatrzymanie ich w firmiewyjaśnia Anna Goławska z Commplace.

Ale czego oczekuje Pokolenie Z? Pokolenie Z to niezależne, przedsiębiorcze pokolenie, ale jest inne od Millenialsów, których ścieżki rozwoju kariery wydawały się być skierowane do startupów i firm we wczesnej fazie rozwoju. Jak wykazały badania, młodzi – co może być zaskakujące – oczekują stabilnego zatrudnienia u pewnego pracodawcy. Cyfrowi tubylcy z Pokolenia Z są zainteresowani pracą w branży technologicznej – 58% osób wybiera taką drogę. Co jeszcze jest dla nich istotne? Aby firma wspierała edukację (41%), a także oferowała opiekę zdrowotną – 37%.

– Wszelkie benefity poza płacowe są bardzo doceniane przez młodego człowieka. Organizujemy setki imprez integracyjnych w ciągu roku i widzimy, jak bardzo różni się młode pokolenie od osób, z którymi mieliśmy do czynienia jeszcze kilka lat temu. Pandemia spowodowała, że coraz więcej z nich chce spędzać czas ze swoimi współpracownikami. Brakuje im wyjazdów, a jednocześnie nie ciągnie ich do dużych miast. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie wypoczynkiem, a także organizacją wyjazdów integracyjnych w góry. Nie mogą to być jednak zwykłe imprezy. Dziś ludzie wymagają kreatywnego podejścia. Najlepiej, aby było eco i w myśl najnowszych technologiiwylicza Joanna Hoc-Kopiej, ekspert w organizowaniu eventów firmowych w górskim obiekcie Dwór Korona Karkonoszy.

Jakie atrakcje są dziś w trendzie? Młodzi doceniają imprezy, podczas których mogą porozmawiać ze swoimi kolegami z pracy. Świetnie sprawdzają się ogniska czy biesiady na świeżym powietrzu. Ponadto w trendzie są wszelkie sportowe aktywności, jak wspólne rajdy czy zawody. Zatem… Czyż network marketing nie jest dla osób młodych wymarzoną dziś dziedziną na budowanie sobie i swoim rodzinom przyszłości?

Mogą Cię również zainteresować