Największy roczny wzrost zarobków w sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowym

przez Maciej Maciejewski
1154 odsłony

„Historyczny obraz sprzedaży bezpośredniej i network marketingu może przedstawiać kobiety zarabiające drobne pieniądze na niepotrzebne rzeczy, ale konkretne dane i statystyki pokazują, że tak już nie jest. Coraz częściej ludzie wybierają ten styl, jako sposób na generowanie większych dochodów, ale na bardzo elastycznych zasadach”.

źródło: Pixabay

W ankiecie internetowej przeprowadzonej przez Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej w Wielkiej Brytanii (UK DSA) 29% handlowców współpracujących z firmami członkowskimi stwierdziło, że zainteresowanie tym sektorem wzbudziły presja finansowa i rosnące koszty utrzymania. Połowa z nich rozpoczęła swoją działalność gospodarczą w ciągu ostatnich dwóch lat.

– Historyczny obraz sprzedaży bezpośredniej i network marketingu może przedstawiać kobiety zarabiające drobne pieniądze na niepotrzebne rzeczy, ale konkretne dane i statystyki pokazują, że tak już nie jest – powiedziała Susannah Schofield, dyrektor generalna UK DSA. – Coraz częściej ludzie wybierają ten styl, jako sposób na generowanie większych dochodów, ale na bardzo elastycznych zasadach – dodała.

Z danych wynika, że dla niemal połowy (45%) respondentów sektor DS/MLM jest obecnie głównym źródłem dochodu. Ta zmiana zawodowa odpowiada znacznemu wzrostowi dochodów ujawnionemu w danych. W 2021 roku sprzedawcy bezpośredni zarabiali średnio 600 dolarów miesięcznie. W 2023 roku liczba ta wzrosła o 73% do 1040 dolarów miesięcznie. Ta nowa, szczytowa stopa zarobków, jak stwierdziło brytyjskie DSA – „uważa się za największy, roczny wzrost zarobków od ponad dekady”.

Tegoroczne wyniki pokazały również wzrost liczby osób korzystających ze sprzedaży bezpośredniej jako możliwości pracy w niepełnym wymiarze godzin, którą można realizować w tradycyjnych godzinach lekcyjnych, co oznacza wzrost z 28% do 38% rok do roku. Dane pokazują jednak, że prawie połowa (45%) sprzedawców bezpośrednich w Wielkiej Brytanii nie ma dzieci w wieku szkolnym, co brytyjskie DSA wskazuje na dowód, że stało się to sposobem na styl życia niezależnie od grupy demograficznej.

– Nowe pokolenie ambitnych kobiet i mężczyzn zajmujących się karierą zawodową profesjonalizuje sprzedaż bezpośrednią i network marketing, budując odnoszące sukcesy mikroprzedsiębiorstwa na odpowiednich dla nich warunkach niezależnie od tego, czy dotyczą one dzieci, tudzież innych zobowiązań i zainteresowań. Wraz ze wzrostem kosztów utrzymania sektor DS/MLM okazuje się kluczową opcją dla osób przejmujących kontrolę nad swoją przyszłością finansową w elastyczny, odpowiadający im sposób – stwierdziła Schofield.

Brytyjskie DSA zrzesza 52 firmy członkowskie, które każdego roku generują szacunkową kwotę 1,25 miliarda dolarów sprzedaży detalicznej w różnych kategoriach towarów konsumpcyjnych, w tym do pielęgnacji skóry, mody, AGD, suplementów diety, produktów wellness i wielu innych.

Mogą Cię również zainteresować