Oto recepta na to, jak profesjonalnie zorganizować swój biznes MLM w domu podczas kwarantanny. I nie tylko…

przez Maciej Maciejewski

W świetle ostatnich wydarzeń wiele osób wdraża nową strategię pracy i prowadzenia biznesu z domu. Pomimo, że branża network marketingu pozwala ludziom pracować gdziekolwiek chcą, w tym wyjątkowym okresie warto jednak zorganizować swoją pracę z domu i nauczyć się działać zwłaszcza online, wykorzystując wszelkie możliwości pozyskiwania nowych klientów i partnerów.

źródło: Pixabay

Podczas, gdy praca w domu może wydawać się spełnieniem marzeń dla niektórych osób, inni z kolei nie potrafią wyobrazić sobie jak taką pracę można wykonywać bez relacji osobistych face to face. Oprócz braku kontaktu z drugą osobą jest również wiele innych aspektów, z którymi trzeba się zmierzyć, zanim faktycznie wykonamy pracę w domu.

W domowym środowisku możesz stać się najlepszym szefem dla samego siebie lub własnym wrogiem. Dlaczego? Bo jeśli nie masz doświadczenia w organizowaniu swojego czasu w domu i pomysłu na rutynę działania, możesz szybko zacząć prokrastynować i trwonić czas na wszystko inne. Nagle przypominasz sobie, że zapomniałeś podlać kwiaty, nakarmić kota, posprzątać szafę, ugotować obiad, pobawić się z dziećmi itp. Pojawia się mnóstwo rozpraszaczy, które Cię dekoncentrują i odciągają od priorytetów związanych z Twoim biznesem.

Trzeba wykazać się ogromną samodyscypliną, aby rzeczywiście działać efektywnie w domowym środowisku i żeby utrzymać odpowiednie tempo pracy oraz wydajności.

Dlatego właśnie opracowałam listę konkretnych wskazówek dotyczących pracy z domu, aby pomóc Ci zbudować wygodne środowisko do budowania struktur MLM, rutynę, zapewnić wyższą wydajność i efektywność pracy z domu. Dobrze będzie, jeśli zapoznasz się wcześniej z moim artykułem „Jak zarządzać swoim czasem działając online w network marketingu”. Będziesz miał świetny wstęp do tego, aby potem rozszerzyć swoją wiedzę o następne kroki prowadzące do sukcesu.

Praca z domu: 14 wskazówek aby osiągać cele

Model biznesowy network marketingu pozwala ludziom na to, aby byli swoim własnym szefem, co jest chyba jednym z największych plusów tej branży. Jednak aby odnieść sukces musisz wziąć pełną odpowiedzialność za swoją pracę i wyniki. Utrzymanie jasno określonych priorytetów działania oraz zaplanowanie konkretnych godzin pracy pomoże Ci utrzymać zdolność do konsekwentnej i wydajnej działalności biznesowej. Praca w domu ma swoje ogromne zalety, ponieważ pozwala Ci być elastycznym. Możesz wybrać najbardziej dogodny dla siebie czas, aby wykonać zadanie. Jeśli jednak zauważysz, że przedłużasz godziny pracy i niczego nie osiągasz, zakończ pracę na dany moment, zrób sobie przerwę i wróć do działania, kiedy na nowo nabierzesz inspiracji do kontynuacji pracy.

Jak zwiększyć swoją produktywność podczas pracy w domu? Dla niektórych osób praca w domu może być niemałym wyzwaniem, natomiast mam nadzieję, że po zastosowaniu poniższych wskazówek znajdziesz sposób na siebie, aby osiągać swoje cele.

#1 TRZYMAJ SIĘ SWOJEJ RUTYNY

Jeśli dotychczas pracowałeś poza domem i każdego dnia miałeś swoją poranną rutynę, która Cię „nastrajała” na produktywny dzień pracy, to nie rezygnuj z niej. Praca w domu nie oznacza, że musisz zrezygnować ze zwykłej, porannej rutyny. Trzymaj się tych dobrych nawyków, które udało Ci się wypracować dotychczas: poranny trening, prysznic, kawa, śniadanie, książka itp. Wykonywanie swojej regularnej rutyny podświadomie oznacza, że przygotowujesz się do pracy. Nie zapomnij zdjąć piżamę i ubrać się tak, jakbyś właśnie wychodził do pracy. Może to zabrzmieć dla Ciebie absurdalnie, ale takie czynności pomogą Ci przygotować się do pracy mentalnie i nastawić na produktywny dzień.

Jeśli nie masz jeszcze stworzonej żadnej swojej porannej rutyny to polecam Ci już teraz „zaprogramować się” i wykreować dobre nawyki. Zobaczysz jak szybko Twój umysł będzie Cię prowadził każdego dnia, abyś osiągał swoje cele, unikając niepotrzebnych rozpraszaczy i wymówek.

#2 PRACUJ, KIEDY JESTEŚ NAJBARDZIEJ PRODUKTYWNY

Spróbuj znaleźć taką porę dnia, w której jesteś najbardziej produktywny. Każdy człowiek jest inny i to, co działa dla jednych, może nie działać na Ciebie. Niektóre osoby są bardziej skoncentrowane rano i najlepiej działają na początku dnia. Inne są bardziej produktywne wieczorem.

Może zająć trochę czasu, aby to zrozumieć, ale ważne jest, żeby wiedzieć, kiedy produktywność osiąga najwyższy poziom i zaplanować pracę w tym właśnie czasie. Przez kolejnych kilka dni po prostu obserwuj siebie i swoje wyniki… Kiedy czujesz, że masz „przypływ energii” i chce Ci się robić więcej zanotuj to i wprowadź w swoje życie jak najprędzej.

#3 WYZNACZ SOBIE GRANICĘ POCZĄTKU I ZAKOŃCZENIA PRACY

Kiedy zaczynasz swoją pracę, a kiedy kończysz? Czy masz to ustalone w codziennym grafiku? Jeśli nie, to naprawdę polecam Ci to zrobić. Dlaczego? Ponieważ to dobry sposób na utrzymanie koncentracji i skuteczności. Tak jak wspomniałam wyżej, warto trzymać się porannej rutyny na początku dnia, która nastroi nas pozytywnie na działanie, natomiast na koniec dnia warto zrobić coś, co zasygnalizuje, że Twój dzień pracy dobiegł końca. To będzie dla Ciebie sygnał, że pora przejść z „trybu pracy” na „życie w domu”. Dzięki temu nie będziesz czuł presji nieskończonej pracy, odpoczniesz mentalnie od projektu, nad którym pracujesz.

To bardzo ważne, byś rozgraniczał sobie ten czas, ponieważ tylko w ten sposób będziesz produktywny kolejnego dnia, ze świeżym umysłem i motywacją do kontynuacji, a Twoja rodzina nie będzie miała do Ciebie pretensji, że ciągle jesteś nieobecny.

#4 ŚWIADOMIE KONTROLUJ SWÓJ CZAS NA SOCIAL MEDIACH

Bądźmy szczerzy – od czasu do czasu większość z nas daje się „wciągnąć” do tunelu czasoprzestrzennego w mediach społecznościowych. Pochłania nas lawina różnych ciekawych lub mniej ciekawych postów na Facebooku, Instagramie, YouTube, LinkedIn, TicTocu itd. Jeśli masz ochotę swobodnie przeglądać social media w celu poszukiwania jakichś inspiracji lub po prostu bez żadnego celu, warto również świadomie zaplanować czas na tego typu aktywności. Ponieważ jeśli nie jesteś ostrożny w codziennej rutynie online, możesz tracić mnóstwo cennego czasu na przeglądanie różnych platform mediów społecznościowych bez celu i nie wnoszących nic do Twojego biznesu.

Dlatego polecam Ci, aby podczas wyznaczonych godzin pracy zamknąć wszystkie niepotrzebne zakładki i wylogować się ze wszystkich kont w mediach społecznościowych, które w obecnym czasie nie są częścią Twoich priorytetów w działaniu. Zamknij i zajmij się pracą.

#5 ZANIM ZACZNIESZ PRACĘ, PRZYGOTUJ WCZEŚNIEJ POSIŁKI

Nie marnuj cennego czasu i energii na gotowanie w godzinach pracy. Lepiej to zrobić poprzedniego wieczoru  (lub w specjalnie wyznaczonym na to czasie). W ten sposób nie poświęcisz zbyt wiele czasu na przygotowanie posiłku i rozpraszanie się w czasie, w którym jesteś najbardziej produktywny…

#6 POZOSTAŃ W KONTAKCIE Z INNYMI W ZESPOLE

Pozostań w stałym kontakcie ze swoimi współpracownikami z zespołu i upewnij się, że możesz się z nimi często komunikować. To naprawdę pomaga. Kiedy wiesz, że są inni ludzie, którzy również pracują z domu tak jak Ty, masz większe możliwości. Mogą to być Twoi partnerzy na różnych grupach, wspólnych czatach lub wirtualnych spotkaniach na ZOOM-ie. Nie wahaj się zadawać im pytania, sprawdzać jak sobie radzą w obecnej sytuacji i jak rozwijają swój biznes. Nie zapomnij również kontaktować się regularnie ze swoim liderem lub firmą, aby szukać wsparcia, jeśli tego potrzebujesz oraz by doskonalić swoje umiejętności.

#7 PRZYGOTUJ SPECJALNE MIEJSCE DO PRACY

Jeśli to możliwe, spróbuj stworzyć obszar roboczy w swoim domu, specjalnie dla swojej pracy. Aby zachować skuteczność, warto mieć przy sobie dobrej jakości komputer lub tablet. Jest to inwestycja, która pomoże Ci rozwijać Twój biznes online długoterminowo.

Dobrze by było również mieć wygodne biurko i krzesło, przy którym chętnie będziesz wykonywać swoje zadania. To będzie również miejsce „oddzielające pracę od domu”. Pamiętaj, że będziesz tu pracował codziennie. Tak więc w zależności od zajmowanej przestrzeni powinieneś zadbać o wygodę i takie miejsce, które będzie Ci się dobrze kojarzyć i motywować do wykonywania swoich priorytetów. Praca w domu zapewni Ci możliwość doskonalenia umiejętności zarządzania swoim czasem. Jak to zrobić?

#8 RÓB KRÓTKIE PRZERWY

Kiedy „wpadniesz w rytm” możesz być tak pochłonięty pracą, że całkowicie zapomnisz o przerwach. Zdaniem naukowców robienie krótkich przerw w pracy pomaga zwiększyć produktywność. Pamiętaj jednak, by w czasie przerwy nie przeglądać bez sensu internetu i social mediów. Najlepiej oddal się od swojego miejsca pracy i wykorzystaj ten czas na rozciągnięcie się lub zjedzenie zdrowej przekąski itp. Regularne przerwy pozwolą Ci na utrzymanie wysokiego poziomu wydajności i świeży umysł, dzięki czemu będziesz miał więcej kreatywnych pomysłów i lepszą koncentrację na zadaniu.

#9 STWÓRZ HARMONOGRAM I TRZYMAJ SIĘ GO

Na początku każdego tygodnia postaw sobie cele i zaplanuj, jakie konkretne zadania musisz wykonać i kiedy. Ważne, by Twoje cele były realistyczne. Oczekując od siebie zbyt wiele możesz szybko się zniechęcić i stracić energię do działania.

Następnie zaplanuj każdy swój dzień tak, aby małymi krokami przybliżać się do celu tygodnia (miesiąca/roku). Dobrze rozpisany plan działania pomoże Ci zaoszczędzić czas i zwiększyć wydajność w codziennej rutynie zadań. Planowanie tygodnia to jedno z najważniejszych zadań, które warto wykonać wcześnie rano w poniedziałek lub kończąc poprzedni tydzień, kiedy robisz podsumowanie swoich działań. Dzięki temu Twoje aktywności będą przemyślane, ukierunkowane na cel i unikniesz niepotrzebnego chaosu.

Możesz również użyć różnych aplikacji do zarządzania czasem. Niektóre aplikacje śledzą czas potrzebny do wykonania określonego zadania i mają wbudowane funkcje, które pomagają zmniejszyć rozproszenie. Są to takie narzędzia jak Harvest, RescueTime czy Toggle. W ten sposób możesz uświadomić sobie ile czasu spędzasz na każdym zadaniu, a także sprawdzić, o której porze dnia jesteś najbardziej produktywny.

#10 USTAL PRIORYTETY SWOJEGO DZIAŁANIA

Pobierz bezpłatnie przewodnik, w którym krok po kroku ustalisz swoje priorytety i skutecznie zorganizujesz czas na działanie. Dzięki dobrze rozpisanemu planowi możemy się skoncentrować na wykonywaniu konkretnych zadań bez przesadnego myślenia o tym co dalej.

Najważniejsze jest, aby skupić się na tych właściwych aktywnościach w czasie, który masz przeznaczony na ten biznes. Bo kiedy masz mało czasu to każda minuta jest na wagę złota!

Jestem przekonana, że jeśli zaaplikujesz wskazówki i działania z tego przewodnika do swojej codziennej rutyny, to już niebawem będziesz mógł spodziewać się konkretnych efektów – pod warunkiem, że systematycznie, konsekwentnie i odpowiednio będziesz wykonywał kluczowe aktywności. Przekonasz się, że ten biznes wcale nie potrzebuje aż tak dużo czasu na to, aby osiągnąć w nim sukces i mieć z tego satysfakcję. Trzeba tylko wiedzieć co robić, kiedy to robić i jak to robić. A następnie to zrobić!

#11 UTRZYMUJ DYSCYPLINĘ

Aby praca w domu była wydajna trzeba zachować dyscyplinę. Jeśli rozpoczynasz pracę np. o 8:00 rano, nie odstępuj zbyt często od tej reguły. W przeciwnym razie będziesz stale nadrabiać zaległości, co zwiększy poziom stresu, obniży satysfakcję z podejmowanych działań i spotęguje uczucie zmęczenia.

Wskazówki dotyczące pracy w domu z dzieckiem. Ze względu na ostatnie wydarzenia związane z COVID-19 najprawdopodobniej nie będziesz jedynym, który jest w domu z dziećmi. Szkoły i zwykłe miejsca pracy zostały zamknięte co oznacza, że w Twoim domu prawdopodobnie są inni członkowie rodziny, którzy mają również swoje zajęcia. W tej sytuacji warto być przygotowanym na niektóre rozproszenia, z jakimi będziesz musiał sobie poradzić.

#12 PRZYGOTUJ SIĘ NA ROZPROSZENIE UWAGI PRZEZ DZIECI

Wykonanie pracy jest wystarczająco trudne, gdy jesteś sam, a jeszcze trudniej może być wtedy, kiedy są w domu dzieci i niemowlęta. Załóżmy na przykład, że masz konferencję wideo z potencjalnymi klientami lub partnerami. W normalnych okolicznościach nie wypadałoby, gdyby Twoje dzieci wlatywały wtedy na Ciebie i odciągały Cię od pracy, tym samym rozpraszając uczestników konferencji. Jednak w tym trudnym czasie, kiedy to kwarantanna obejmuje całe społeczeństwo,  jest to usprawiedliwione. Pomimo to, staraj się ustalić jasne zasady w swoim domu, aby nie pozwalać na zbyt wiele swobody swoim dzieciom. W końcu jesteś w pracy. Twoje dzieci muszą to zrozumieć. Ale pamiętaj, że nadal jesteś rodzicem. Praca nie powinna być ważniejsza niż opieka nad dzieckiem. Możesz wcześniej ustalić ze swoim partnerem godziny opieki i na zmianę opiekować się dziećmi.

#13 USTAL JASNE ZASADY

Ustal podstawowe zasady ze współlokatorami, rodzeństwem i małżonkami etc. Jest mało prawdopodobne, że będziesz ich unikać i ignorować przez cały dzień, ale upewnij się, że przestrzegają Twoich godzin pracy. To samo dotyczy Twoich dzieci. Potrzebują jasnych zasad dotyczących tego co mogą, a czego nie mogą zrobić w tym czasie. Dzięki temu unikniesz dekoncentracji i wykonasz zadania, jakie sobie ustaliłeś na dany dzień. Jak utrzymać motywację cały dzień podczas pracy w domu?

#14 ĆWICZ I ROZCIĄGAJ SIĘ

Nie siedź cały dzień przed komputerem. Odejdź od niego na chwilę i poćwicz przez kilka minut (znajdź wcześniej jakieś proste ćwiczenia na YouTube lub Pinterest i stwórz swoją rutynę powtórzeń podczas krótkich przerw). Ćwiczenia podniosą Twój poziom endorfin we krwi, co zwiększy Twoją radość i ogólną produktywność.

Nie zapomnij też  się rozciągać. Regularne rozciąganie pomaga pozbyć się bólu, napięć, stresu i utrzymuje świetną postawę, a co za tym idzie również wzmacnia Ciebie i Twoje zdrowie. Pamiętaj również o zdrowym odżywianiu. Spróbuj jeść odpowiednie jedzenie i przekąski. Według naukowców jedzenie owoców, warzyw i orzechów ma bezpośredni wpływ na poziom wydajności.

#EXTRA wskazówka na koniec: Stwórz Vision Board

Warto stworzyć swoją tablicę wizji, tzw. Vision Board. Vision Board czy też po polsku – tablica marzeń, jej zadaniem jest pomoc w określeniu naszych potrzeb i celów. W najprostszym rozumieniu jest to graficzne przedstawienie tego, co chcielibyśmy osiągnąć w danym roku, miesiącu, okresie czy w całym życiu. Tego typu tablicę zwykle tworzy się na rok, ale równie dobrze możesz ją stworzyć raz na całe życie lub na pewien określony okres. Tak naprawdę zależy to od tego, na ile Twoje pragnienia są aktualne i co udało Ci się już osiągnąć oraz czy nie pojawiły się jakieś nowe pomysły i plany.

Zapisz na tej tablicy swoje cele i aspiracje, przyklej obrazki, zdjęcia i motywujące hasła. To pozwoli Ci się skoncentrować na tym czego pragniesz i pomoże osiągnąć wyznaczone cele. Twoja mapa marzeń w postaci Vision Board może być najlepszą metodą Twojej codziennej motywacji do działania. Będziesz zawsze miał przed oczyma swoje „Dlaczego” i dzięki temu nigdy nie zapomnisz po co robisz to, co robisz.

Jeśli doświadczasz „gorszych dni” lub miewasz wątpliwości to pamiętaj, że nie jesteś w tym sam. Wiele osób znajduje się w takiej samej sytuacji jak Ty i wszyscy stoją przed podobnymi wyzwaniami na co dzień. Najważniejsze jest, aby w tym czasie pozostać skupionym i zdyscyplinowanym w swoim postanowieniu.

Mam nadzieję, że te wskazówki będą przydatne w obecnych okolicznościach i odniesiesz sukces w swojej branży network marketing i biznesu online. Podsumowując… Mam nadzieję, że dałam Ci pomysł i zainspirowałam do tego, jak zorganizować swoją pracę w domu podczas kwarantanny i nie tylko, żeby być bardziej produktywnym i mieć efekty. Mam nadzieję, że podobało Ci się to czym się właśnie z Tobą podzieliłam, ponieważ każdego tygodnia wkładam całe moje serce w zapewnienie Ci wspaniałych porad i strategii, które możesz wdrożyć w swój biznes natychmiast, jednocześnie ciesząc się drogą do sukcesu i spełnienia marzeń. Udostępnij ten post oraz podziel się tymi cennymi informacjami ze swoim zespołem, aby osiągać jeszcze lepsze efekty! Powodzenia!

Autorka materiału z wykształcenia jest event managerem i marketingowcem. Skończyła dzienne studia w Irlandii – Business with Event Management (Limerick Institute of Technology). Interesuje ją rozwój osobisty oraz niezależność finansowa. Uważa, że każdy z nas zasługuje na takie życie, jakie sobie wymarzył. Nie jest zwolenniczką pracy na etacie i spełniania w ten sposób czyichś marzeń. Jest przekonana, że życie jest za krótkie, aby odkładać swoje marzenia na później i spełniać cudze. (np. swojego szefa). Odkrywa niesamowite możliwości pracy przez internet i to właśnie pokazuje innym, by również mogli doświadczyć wolności finansowej i niezależności w swoim niesamowitym życiu. Od początku 2017 roku zdobywa doświadczenie w branży MLM. Od tego momentu zaczęła się jej przygoda z biznesem online oraz budowaniem różnych źródeł dochodu za pomocą internetu. Prywatnie jest miłośniczką rozwoju osobistego, zdrowego stylu życia, dobrych książek i podróży. Więcej informacji na blogu: www.klaudiastawiarska.pl

Mogą Cię również zainteresować