Polski sektor DS/MLM z roku na rok coraz silniejszy

przez Piotr Hoffman

Rok 2017 był dla branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego w Polsce jeszcze lepszy niż rok 2016. Obroty firm całego sektora w Polsce oszacowano na ok. 3 mld 300 mln złotych, co oznacza wzrost o 4,6% w stosunku do roku ubiegłego.

Ciekawe wydają się też być zmiany w strukturze wiekowej osób, które współpracują z firmami działającymi w systemie sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy. Coraz częściej sprzedawcami zostawały bowiem osoby pomiędzy 35 a 64 rokiem życia.

Ogółem w 2017 roku przeprowadzono aż 37 600 000 transakcji. Sprzedaż indywidualna zapewniła 92% obrotów całości, natomiast 7% było zrealizowanych w sprzedaży grupowej podczas prezentacji, głównie domowych. O 2% wzrosła liczba osób, które współpracują z firmami sprzedaży bezpośredniej i MLM (998 tys.). Wciąż większość z nich to kobiety (85%).

Kosmetyki, które były najczęściej sprzedawaną kategorią produktów w 2017 roku (56%), odnotowały 4% spadek w porównaniu do roku poprzedniego. Konsumenci jednak częściej niż w 2016 roku wybierali suplementy i produkty dietetyczne (14,6%) oraz sprzęt AGD (12,5%).

– Sprzedaż bezpośrednia wciąż się rozwija, o czym świadczą najnowsze wyniki. Mimo, że rynek ustabilizował się i przyrosty nie są już tak dynamiczne jak kiedyś, co roku obserwujemy stały, kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Coraz więcej osób przystępuje do współpracy z firmami z branży DS & MLM ze względu na korzyści, jakie oferuje ten sektor. Jest to szansa nie tylko na zarobek. Sprzedaż bezpośrednia umożliwia rozwój umiejętności interpersonalnych, które przydadzą się w prowadzeniu każdej działalności gospodarczej – powiedział Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

– Bardzo cieszy mnie fakt, że na możliwości i atrybuty jakie daje społeczeństwu biznes MLM coraz mocniej zwracają uwagę ludzie młodzi. Przecież to oni niebawem będą odpowiedzialni za rozwój naszego kraju. To w nich nadzieja na zmiany. Jestem z nich dumny. Co najmniej raz w tygodniu bierzemy udział w spotkaniach różnych spółek reprezentujących system network marketing więc na własne oczy obserwujemy olbrzymie zainteresowanie tym biznesem wśród młodzieży. Mamy już w Polsce ciekawe firmy, gdzie średnia wieku oscyluje nawet w przedziale 18-25 lat. To bardzo ważne, że tak dużo młodych wilków bierze swój los we własne ręce i zostają kowalami własnego losu, nie licząc na garnuszek państwa czy pracę etatową, która najczęściej nie daje możliwości rozwoju i zbyt wielkich nadziei na sukces finansowy czy choćby intelektualny – dodał Maciej Maciejewski, redaktor naczelny Network Magazynu.

Sprawdź również szczegółowe dane finansowe dotyczące sektora za rok 2016. Takie rzeczy wyłącznie w Network Magazynie: http://networkmagazyn.pl/raport-finansowy-branzy-ds-mlm-w-polsce-za-rok-2016

Janusz DudkowskiJanusz Dudkowski

Komentarz Janusza Dudkowkiego z firmy Filsuisse GmbH: – Ten artykuł to bardzo ważne informacje dla całej gospodarki. Dokładnie takie zmiany zachodzą nie tylko w Polsce, ale w rzeczywistości to nasz kraj należy do czołówki sektora sprzedaży bezpośredniej w Europie. A najpiękniejsze jest to, że wiele firm sprzedaży bezpośredniej i MLM pochodzi właśnie z Polski i są już jak najbardziej dobrą konkurencją dla wielu spółek amerykańskich. Młodzież zaczęła się interesować tym systemem zarabiania, gdyż coraz więcej poważnych firm network marketingowych funkcjonuje na rynku z powodzeniem powyżej pięciu lat i rozwijają się dalej, więc nie ma obaw o przyszłość kariery. Bardzo się cieszę, że również mogę przykładać się do rozwoju tej wspaniałej branży.

Tomasz MazurTomasz Mazur

Komentarz Tomasza Mazura z firmy Livioon International: – Branża marketingu sieciowego jest bardzo stabilnym i ciągle rozwijającym się sektorem, czego potwierdzeniem są podane w artykule statystyki. Jako lider firmy MLM doskonale widzę, że różnorodność wieku, którą cechują się moi partnerzy biznesowi, dostarcza mojej organizacji ogromny wachlarz umiejętności. Zaczynając od doświadczenia i rozwagi u osób między 35 a 60 rokiem życia, przechodząc przez energiczność, chęć zdobycia świata i brak ograniczeń w rocznikach młodszych w wieku od 20 do 35 lat. Firmy MLM nie wymagają określonego wieku, a sprzedaż produktów nie tylko wynika z mody na nie lecz przede wszystkim z zaangażowania sprzedawców i skuteczności w budowaniu relacji. Jestem szczęśliwy, że właśnie ten rodzaj zarabiania pieniędzy rozwija się tak dobrze w Polsce i poprawia życie tak wielu ambitnym ludziom.

Paweł WieteskaPaweł Wieteska

Komentarz Pawła Wieteski z firmy Souvre Internationale: – Dane statystyczne zamieszczone w powyższym materiale potwierdzają tezę, która dość często jest powtarzana na szkoleniach i konferencjach organizowanych przez różne firmy z branży DS/MLM – teraz jest najlepszy czas na podjęcie działania. Rosnąca świadomość społeczna odnośnie produktów i usług wysokiej klasy oraz rosnące potrzeby w poszukiwaniu dodatkowego dochodu powodują, że osoby działające w branży w sposób etyczny, konsekwentny i profesjonalny mogą liczyć w nadchodzących latach na bardzo wysokie prowizje. Moim zdaniem warto wyciąć z tego tortu możliwie największy kawałek dla siebie, bo dobrze wykonana praca w marketingu sieciowym to gwarancja takich rzeczy jak: wolność, niezależność, spełnienie, uznanie, satysfakcja oraz przede wszystkim czas dla bliskich i możliwość realizacji swoich marzeń. Nie pozostaje nic innego jak DZIAŁAĆ.

Aneta RydzAneta Rydz

Komentarz Anety Rydz z firmy Forever Living Products: – Już parę lat temu mówiłam, że świadome społeczeństwo powinno mieć wybór między etatem, własnym biznesem i marketing sieciowy. Byłam z tych, co zgłębiają wiedzę, zanim przystąpią do działania. Pozwoliło mi to na poznanie firm, systemu wynagradzania i dokonania konkretnego wyboru. Teraz widzę, że to daje efekty. Najważniejsza jest spójność w tym biznesie i bycie w zgodzie ze swoimi wartościami. Ważny dla mnie też jest fakt, że w MLM przeważająca część działających osób to kobiety. I myślę, iż nie chodzi tu tylko o to, że nie ma szklanego sufitu. W zaangażowaniu kobiet jest głębsza potrzeba, o której się nie mówi… Dotknę trudnego tematu zależności i przemocy ekonomicznej. Dość często pojawia się on podczas rozmów, gdy pytam o prawdziwą potrzebę przyłączenia się do biznesu i zarabiania. Z pracy na etat nie wystarczy, aby samodzielnie się utrzymać, a MLM jest narzędziem, dzięki któremu kobiety mogą to osiągnąć. To szansa dla tych, którzy chcą ją wykorzystać i odkryć możliwości. Na wszystko jest odpowiedni czas i działanie w zgodzie ze sobą.

Mogą Cię również zainteresować