MONAT Gratitude to filantropijny ruch stojący za działającą w systemie MLM firmą MONAT Global Corporation. Pięć lat temu koncern zainicjował akcję nazwaną Tydzień Wdzięczności, której podstawowym zadaniem jest wywieranie wpływu na lokalne społeczności całego świata. W tym roku grudniowe działania związane z Tygodniem Wdzięczności asekurowało ponad 1500 partnerów i pracowników biznesu MONAT z Miami na Florydzie, którzy prowadzili specjalne działania skierowane do lokalnych organizacji non-profit w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i po raz pierwszy w Irlandii oraz w Polsce.
Jednym z największych wydarzeń jakie zorganizowano podczas tegorocznego Tygodnia Wdzięczności był uroczysty obiad w Miami House. To siedziba organizacji zajmującej się poprawą życia bezdomnych kobiet, młodzieży i dzieci. Ekipa z firmy MONAT przygotowała posiłek i obsłużyła ponad 200 kobiet mieszkających w tym schronisku.
Ponadto w trakcie trwania akcji, przy współpracy z The Toy Project, zajmowano się organizowaniem i opakowywaniem prezentów oraz udzielaniem korepetycji i wolontariatem w USA, współtworzeniem ciekawych imprez sportowych w Kanadzie. W Irlandii miało miejsce uroczyste wydarzenie inaugurujące ten biznes na Wyspach, podczas którego pokazano kolekcję zabawek w Dublinie. Podobną akcję firma przeprowadziła w Warszawie, gdzie właśnie uruchomiono polski oddział spółki.
Pierwszy Tydzień Wdzięczności odbył się pięć lat temu, kiedy Luis Urdaneta – prezes i współzałożyciel firmy MONAT, poprosił swoich współpracowników, aby z okazji jego urodzin podjęli działania i wywarli pozytywny wpływ na lokalną społeczność. Od tego momentu co roku wydarzenie odbywa się w pierwszym tygodniu grudnia i stało się jednym z najważniejszych wydarzeń dla MONAT Gratitude.
– Tydzień Wdzięczności jest dla nas najpiękniejszym tygodniem roku. Ta akcja pokazuje na czym tak naprawdę polega biznes MONAT – wywieranie pozytywnego wpływu. Każdego roku stawiamy sobie wyzwanie, aby wpływać na jeszcze większą liczbę społeczności niż w poprzednim – powiedział Lu Urdaneta, dyrektor ds. kultury – w tym roku nasi partnerzy rynkowi wykazali się kreatywnością i chęcią pomagania innym, organizując ciekawe wydarzenia i realizując swoje plany – dodał. Tydzień Wdzięczności jest już integralną częścią filozofii i kultury firmy MONAT na całym świecie.