W jaki sposób szukać nowych współpracowników?

przez Maciej Maciejewski
561 odsłony

Jak wynika z najnowszych badań, co dziesiąty Polak jest zainteresowany zamianą pracy w 2024 roku. Dlaczego? Bo dla 33% zatrudnionych ważne jest dobre samopoczucie i zdrowie psychiczne, a dla 26% wyższe zarobki. Co więcej, aż 14% osób twierdzi, że szukanie pracy jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Mając zatem na uwadze plany Polaków to dobry moment, aby zainwestować w działania, które pomogą znaleźć nowych współpracowników.

źródło: Pixabay

Bezrobocie w Polsce wynosi obecnie 5% – według danych Głównego Urzędu Statystycznego. W wybranych sektorach, takich jak: produkcja, roboty budowlane czy handel brakuje kandydatów. I to właśnie pracodawcy z tych branży szukają sposobu na zrekrutowanie pracowników. Szukanie pracowników to jedno z wyzwań, innym jest chęć zmieniania pracy przez zatrudnionych. A taką tendencje możemy zauważyć zwłaszcza w przypadku młodego pokolenia.

Badania pokazują, że Polacy są coraz odważniejsi w swoich decyzjach i chętniej zmieniają pracę. Zdecydowanie częściej decyzję o zmianie pracy podejmują osoby z Pokolenia Z. Badanie Pracuj.pl wskazuje, że 62% młodych respondentów podjęło taki krok w ciągu roku, a 27% w ciągu ostatnich 3 miesięcy. A dlaczego ta grupa zmienia pracę?

Połowa wskazała, że chce zarabiać więcej pieniędzy, co piąty badany jest zdania, że nie ma możliwości rozwoju, w miejscu gdzie obecnie pracuje, a 17% zdecydowało się na pracę w zupełnie innej branży niż dotychczas. W jaki sposób wykorzystać te dane do znalezienia współpracownika, który nie jest zadowolony z dotychczasowego zatrudnienia?

Zdaniem ekspertów istotne jest budowanie wizerunku firmy. W jaki sposób? Pomocne są klasyczne działania promocyjne takie, jak reklama radiowa, prasowa czy w internecie. Coraz częściej firmy korzystają z możliwości jakie daje im OOH. – Dzięki OOH firmy mają szansę wyróżnić się i dotrzeć do potencjalnych kandydatów w różnych miejscach publicznych, takich jak przystanki autobusowe, kioski czy miejsca o dużym natężeniu ruchu pieszych. Kreatywne i atrakcyjne kampanie OOH mogą efektywnie zwrócić uwagę odbiorców, budując jednocześnie rozpoznawalność marki i przyciągając nowych klientów, a także współpracowników. W dobie dynamicznego rozwoju mediów, strategie reklamowe oparte na OOH stają się ważnym narzędziem w budowaniu skutecznej kampanii marketingowej – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO w Recevent.

Na jakie kampanie w outdoorze najczęściej stawia dzisiaj biznes? W mijającym już roku najpopularniejsze były m.in. billboardy. Dlaczego?

  • Niższe koszty w porównaniu z kampaniami w radiu i telewizji. W porównaniu z kosztami reklamy w mediach tradycyjnych, takich jak telewizja czy radio, kampanie billboardowe są relatywnie bardziej ekonomiczne. Firmy szukają efektywnych rozwiązań, które jednocześnie są dostępne w różnych budżetach.
  • Duża widoczność i zasięgi. Billboardy, ze względu na swoją dużą powierzchnię i umiejscowienie w strategicznych lokalizacjach, zapewniają doskonałą widoczność i zasięg reklamy. Są widoczne dla wielu osób, zarówno kierowców, pieszych, jak i pasażerów komunikacji publicznej, co sprawia, że docierają do szerokiego audytorium.
  • Stała ekspozycja. Billboardy są stale wystawione na działanie warunków atmosferycznych i światła co oznacza, że potencjalny odbiorca ma możliwość dostrzeżenia reklamy w różnych warunkach pogodowych i o różnych porach dnia.

Do zalet billboardów należy również ich kreatywność – firmy wymyślają coraz to nowe projekty, by przyciągnąć wzrok odbiorców. Ale oczywiście nie tylko o billboardy chodzi… W jaki sposób jeszcze szukać ludzi?

Pomocne są reklamy umieszczane na drzwiach supermarketów, czyli DOOH. Coraz więcej przedsiębiorców wybiera tablice reklamowe umieszczane w przejściach podziemnych, w metrze, czy na przystankach autobusowych. Outdoor daje wiele możliwości i jest doskonałą formą reklamy dla każdego biznesu.

Pomocne są także social media, w tym LinkedIn, czyli portal biznesowy nastawiony na networking. Wiele jednak zależy od tego, w jakiej branży szukamy ludzi. Wspomniane wcześniej reklamy zewnętrzne są doskonałym rozwiązaniem dla praktycznie każdej branży, bowiem wiele osób na co dzień porusza się po mieście, korzysta z komunikacji, spaceruje i ma styczność z reklamą.

Mogą Cię również zainteresować