Wieczór z marketingiem czyli o MLM na Politechnice

przez Marek Wyrzychowski

17 stycznia br. na wydziale zarządzania Politechniki Częstochowskiej odbył się 73 Wieczór z Marketingiem 2.0. Swoje wykłady zaprezentowali przedstawiciele SALESmanago, Brand24 oraz Network Magazynu. Organizatorem spotkania było Śląskie Towarzystwo Marketingowe.

ee

Konferencja była zorganizowana bardzo profesjonalnie, a zaprezentowane prelekcje niezwykle merytoryczne. Ich wartość i przekaz wzmocniły ciekawe dyskusje, które po każdym wykładzie inicjowali słuchacze.

Jako pierwsza wystąpiła Magdalena Calik z firmy SALESmanago Marketing Automation, która przybliżyła tematykę związaną z tematem machine learning w kontekście sektora e-commerce. Następnie bardzo ciekawym zagadnieniem zajął się Mateusz Czech z Brand24, który pokazał jak profesjonalnie wykorzystać w biznesie, a przede wszystkim w social mediach, nowoczesne narzędzia, którymi są chatboty. Na koniec red. Maciej Maciejewski z Network Magazynu dał wykład zatytułowany „MLM. Biznes XXI wieku”, w którym przedstawił jak wygląda obecna sytuacja MLM na świecie, jakie są podstawowe atrybuty tego systemu oraz – co bardzo ważne – jak odróżnić MLM od piramid finansowych. Zadanie nie było łatwe, gdyż zgromadzeni na uczelni słuchacze nie działają na co dzień w network marketingu, jednak jasny przekaz naszego wysłannika pozwolił zrealizować zadanie.

– Zawsze staram się, aby poziom prelekcji był merytoryczny, profesjonalny, nie wybieram takich prelegentów, gdzie są wszędzie i mówią to samo – powiedział nam Artur Sawicki, prezes Śląskiego Towarzystwa Marketingowego. – Zależy mi, aby osoba zaproszona specjalnie przygotowała swoją prezentacje, aniżeli wykorzystała już gdzieś przedstawioną. Na konferencjach najczęściej próbuję poruszyć trzy różne, ale połączone ze sobą obszary marketingu. Tym razem był to temat samouczenia się maszyn, tworzenia robotów, które zajmą się obsługą klienta, a to jak najbardziej może zostać wykorzystane w marketingu sieciowym. Wydaje mi się, że udało mi się te obszary połączyć.

Wieczór z marketingiem może nie jest dużym wydarzeniem, ale ma swoją publiczność z uwagi na już 73 edycję. Uważam, że ten, kto nigdy w nim nie uczestniczył, powinien w przyszłości się u nas pojawić. Idea wieczorów powstała w 2008 roku. Podczas takiego spotkania można zapoznać się z tajnikami działań marketingowych oraz poznać metody, które sprawdzają się w praktyce. Mateusz Czech, który występuje na konferencjach 500-800 osobowych powiedział, że u nas jest bardzo miła atmosfera, uczestnicy zaangażowani, stawiający pytania co należy zrobić, a nie tak jak większość –jak to należy zrobić. Dziś trzeba wiedzieć czy dostępne rozwiązania uda nam się ekonomicznie zastosować, a prelegenci na zasadność prezentowanych obszarów położyli nacisk największy nacisk – dodał Artur Sawicki.

– Z marketingiem jestem związany od 2006 roku – powiedział nam Radosław Staśkiewicz, jeden z uczestników konferencji. – Od początku bacznie przyglądam się procesom komunikacyjnym zachodzących na różnych szczeblach, w różnych przedsiębiorstwach – głównie w sektorze B2B. Do dzisiaj w polu mojego zainteresowania leżą aspekty związane z komunikacją marki, a w szczególności – dobrze zaprojektowane, wdrożone i egzekwowane strategie komunikacji.

Spotkanie w Częstochowie, nacechowane nowymi technologiami było bardzo udane i wartościowe. Magdalena Calik w ciekawy i przystępny sposób zdefiniowała i opisała procesy machine learningu w sieci. Dała dowód na to, że wielki rozwój wielkich projektów – w kontekście polskiego machine learningu – jest dopiero przed nami. To wielkie wyzwanie i szansa dla nas marketerów na zbieranie i dopasowywanie właściwego contentu dla konkretnych grup docelowych.

Mateusz Czech z Brand24 zaprezentował chatboty dla social mediów w bardzo pragmatyczny sposób. Przybliżył zebranym  podstawową wiedzę oraz narzędzia wykorzystywane do tworzenia skutecznych chatbotów. Zwrócił uwagę na skuteczność przekazu oraz wszechstronność ich zastosowania. To był bardzo wartościowy materiał. A Maciej Maciejewski z Network Magazynu przybliżył nam wartości płynące z posiadania firmy działającej w systemie MLM oraz przestrzegł zebranych przed piramidami finansowymi funkcjonującymi obecnie w Polsce. Duża  praktyka i charyzma prowadzącego zrobiła na wszystkich imponujące wrażenie. Wystąpienie pana redaktora – mimo, iż zamykało szkolenie – zdawało się nie mieć końca. Ciekawe pytania uczestników i wielowątkowe odpowiedzi prelegenta na długo pozostaną w pamięci – skomentował Radosław Staśkiewicz. A oto reportaż filmowy:

Mogą Cię również zainteresować