Natalia PaczóskaNatalia Paczóska

„Email marketing w Polsce w liczbach” to kompleksowe porównanie danych z Polski i ze świata. Badanie ma na celu wsparcie marketerów i przedsiębiorstw m.in. w zakresie analizy strategicznego podejścia do email marketingu, zdobycia wiedzy dotyczącej najlepszych praktyk w dziedzinie email marketing zwłaszcza przy ekspansji globalnej i pracy w międzynarodowym środowisku, kiedy wysyła się wiadomości
do klientów z całego świata.

– Z pewnością marketerzy robią wszystko, żeby ich kampanie osiągały jak najlepsze wyniki. Korzystają z marketing automation, prowadzą testy A/B, regularnie segmentują listę i szukają nowych sposobów na poprawę kontaktu z odbiorcami. Analizując statystyki, zastanawiają się – jak mogę wyróżnić się wśród konkurencji? Dlatego sprawdziliśmy, jak rozwija się email marketing na poszczególnych kontynentach oraz jakie są średnie wskaźniki otwarć i kliknięć w wybranych krajach i w różnych branżach. Szczególną uwagę poświęciliśmy danym z rynku polskiego – mówi Natalia Paczóska, head of marketing w GetResponse Polska.

Wyniki działań email marketingowych różnią się w zależności od kontynentu i kraju. Bardzo dużo zależy od nawyków klientów, ich poziomu wiedzy na temat marketingu oraz uwarunkowań prawnych obowiązujących w danym państwie. Przykładowo tam, gdzie najpopularniejszym sposobem subskrypcji jest zapis z potwierdzeniem (double opt-in), np. w Niemczech, Francji czy Holandii, zaangażowanie odbiorców jest wyższe niż w krajach, w których zazwyczaj zapisujemy się na listę bez dodatkowego potwierdzenia (np. USA).

– W 2017 roku marketerzy z całego świata wysłali więcej newsletterów niż liczy populacja Chin i Indii razem wzięta, a Europa wyprzedza Amerykę Północną pod względem współczynnika otwarć, kliknięć i zgłoszeń spamu. Okazuje się też, że marketerzy z rejonu Oceanii wysyłają tyle samo newsletterów co marketerzy z Afryki, choć mieszka tam znacznie mniej ludzi. Ale co najważniejsze, powyższe dane są dowodem na to, jak skuteczny jest email marketing – średni współczynnik otwarć i zaangażowania wynosi 24,82% – mówi Piotr Gzela, international business coordinator w GetResponse.

A jak to wygląda w Polsce? Najwięcej osób otwiera wiadomości dotyczące nieruchomości (57,37%), sztuki i rozrywki (48,32%) i usług prawnych (46,74%). Współczynnik wypisów najwyższy jest w branży agencji marketingowych (0,49%). Dzięki temu badaniu sprawdzisz:

  • jakie wyniki zazwyczaj osiąga się w poszczególnych branżach,
  • jak zmienia się zaangażowanie w zależności od wielkości bazy,
  • jakie są wyniki dla różnych typów wiadomości (autoresponder, newsletter, RSS),
  • jaki jest najlepszy czas na wysyłkę wiadomości email,
  • kiedy wysyłać emaile,
  • jaki wpływ na otwieralność wiadomości ma długość jej tematu,
  • czy emoji w temacie wiadomości to dobry pomysł.

Pełna analiza „Email marketing w Polsce w liczbach” dostępna jest za darmo na stronie www Email marketing statystyki: https://www.getresponse.pl/email-marketing/baza-wiedzy/raporty/email-marketing-statystyki.html. Oprócz statystyk znajdziesz na niej wskazówki ekspertów GetResponse. Analiza została przeprowadzona w okresie od stycznia do kwietnia 2018 roku. Dane na tej stronie będą aktualizowane.