
Takie rozliczenia stosowane są, głównie, w państwach wysokorozwiniętych (USA, Japonia, Szwajcaria, Belgia), stanowiąc potężne narzędzie konkurencyjne, pozwalające zagospodarować nadwyżki wytwarzanych produktów i usług. W budżetach firmowych i domowych wielu przedsiębiorców pozostaje również sporo zaoszczędzonych pieniędzy. Mogą oni bowiem płacić swoimi produktami lub usługami.

W Polsce najdynamiczniejszym tego typu projektem jest Zielony Polska Waluta Lokalna, który skupia już niemal 570 firm, posiadających w swej ofercie ok. 4 000 produktów i usług oraz ponad 3 500 konsumentów. Przedsiębiorcy wspierają się tu bardzo konkretnie, wymieniając realnymi towarami. Podkreślam: KONKRETNIE, gdyż w przeciwieństwie do wielu górnolotnych haseł pomocy dla lokalnych rynków, tu się dokonuje realnych transakcji. W 2017 roku obroty wyniosły ponad 6 milionów Zielonych (PLZ). Przelicznik wynosi: 1 PLZ = 1 PLN. I co ważne, to dopiero początek historii wykorzystania wielkiego przecież potencjału polskich firm.

W systemie można kupić produkty spożywcze i przemysłowe, sprzęt IT, a nawet samochód, korzystać z restauracji i hoteli, wyposażyć mieszkanie, wyjechać na egzotyczną wycieczkę i wiele innych, płacąc w zamian swoimi towarami. Powodzeniem w grupie Zielonego cieszą się również produkty i usługi wielu firm MLM, jak np. Herbalife, Colway, EuCo, DuoLife i kilku innych. Więcej szczegółów dotyczących projektu znajdziecie Państwo na stronie www.zielony.biz.pl.
Świetnie radzą sobie w tym systemie przedstawiciele branży marketingu sieciowego (MLM) oraz sprzedaży bezpośredniej (DS). Osobiście zarekomendowałem kilka znanych mi, solidnych osób z branży DS/MLM, które już w pierwszych tygodniach współpracy pozyskały wiele zamówień.

Ale tutaj pojawiają się jednak znacznie szersze możliwości dla przedsiębiorców marketingu wielopoziomowego. Zauważyłem bowiem, że sprawdzają się oni doskonale jako brokerzy, budujący struktury waluty lokalnej w swoich miastach. Wprawdzie Zielony to koncept stworzony głównie dla „biznesów tradycyjnych”, jednak umiejętności zapraszania na spotkania, budowania zespołów, wspólnej pracy, są dla przedsiębiorców działających w strukturach wielopoziomowych wręcz środowiskiem naturalnym.

Stąd pomysł wsparcia branży przez Zielonego. To dzieje się już w kilku miastach. Przedsiębiorcy MLM zwiększają sprzedaż i są liderami waluty lokalnej w kilku regionach. W ten sposób mogą znacznie skuteczniej nawiązywać kontakty z przedstawicielami „biznesów tradycyjnych” oraz poszerzać grupę swoich klientów.

Jesteśmy już zmuszeni limitować miejsca, przyjmujemy bowiem 2-3 firmy z danej branży w mieście, jednak cały czas poszukujemy koordynatorów w wielu regionach. Zachęcam przedstawicieli branży marketingu sieciowego i sprzedaży bezpośredniej, szczególnie skutecznych liderów, do kontaktu i omówienia warunków współpracy.
Bartek Ślazyk
tel. 602-777-943
Broker Roku 2017
Zielony Polska Waluta Lokalna