
Do rosnącej popularności zakupów w sieci przyczynia się coraz szersza oferta towarowa. Klienci doceniają także różnice w cenach pomiędzy sklepami wirtualnymi a tradycyjnymi. Zaletą jest również możliwość dokonywania zakupów bez ograniczeń czasowych, bo sklepy online funkcjonują non-stop. Z badań wynika, że w ub. roku 1/4 Polaków dokonała przynajmniej jednego zakupu w sieci. Barierami są nadal nieufność wobec internetu. Ludzie są przyzwyczajeni do obejrzenia i dotknięcia towaru przed zakupem. Wybierają real również z powodu bezpieczeństwa transakcji.
Na popularności zyskują nie tylko sklepy, lecz także internetowe serwisy aukcyjne. Tam przyrost obrotów jest o wiele większy, przy czym na tych platformach handluje także wiele sklepów. Statystyki pokazują, że co drugi użytkownik internetu w Polsce robi zakupy w sieci, w Niemczech ten odsetek wynosi 75%, zaś w krajach skandynawskich ponad 80%. – czytamy w „Parkiecie”.