Według badań z ubiegłego roku 80% polskich firm korzysta z internetu, ale tylko połowa ma własną stronę www. Małe i średnie firmy podchodzą do internetu z dużą rezerwą i zupełnie niezrozumiałą ostrożnością. Czasami przyczyną jest brak wiedzy, a czasami percepcja sieci, jako zupełnie zbędnego balastu dla ich konkretnej działalności. Inicjatywa Internetowa Rewolucja ma na celu umożliwienie właścicielom wszystkich polskich firm zrobienia pierwszego kroku w wirtualnej rzeczywistości bez ryzyka i ponoszenia kosztów.
Google, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan i Home.pl wraz z patronem Internetowej Rewolucji Ministerstwem Gospodarki ogłosiły 5 maja 2010 r. pierwsze wyniki akcji zainaugurowanej pod koniec 2009 roku.
W ramach Internetowej Rewolucji, każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować domenę, stworzyć pierwszą stronę internetową, wypróbować kampanię reklamową w sieci i umieścić wizytówkę na internetowych mapach, a do tego skorzystać z porad ekspertów i wziąć udział w szkoleniach dotyczących obecności online. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą teraz zaistnieć w sieci nic nie ryzykując i nic nie płacąc.
– Internetowa Rewolucja jest inicjatywą mającą na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. Z dzisiejszej perspektywy można powiedzieć, że jest to jedna z dróg wzmacniających konkurencyjność i wyniki polskiej gospodarki – powiedział Sebastian Christow, dyrektor departamentu gospodarki elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki.
W pierwszych miesiącach działania akcji do Internetowej Rewolucji przystąpiło ponad 10 000 firm z całej Polski – od Władysławowa, przez Rzepin, Białystok i Hrubieszów, po Zakopane. Choć 40% zgłoszonych firm pochodzi z 10 największych miast (Warszawa, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin, Gdańsk, Katowice, Gdynia, Lublin), w sumie przedsiębiorcy uczestniczący w akcji reprezentują ponad 1300 różnych miejscowości ze wszystkich zakątków kraju.
– Z naszych badań wynika, że polskie MSP zbyt często opierają swoją strategię konkurencyjną na cenie. To krótkowzroczne podejście, bo jak długo jeszcze dadzą radę ścigać się na tym polu z firmami azjatyckimi? Polska gospodarka musi stać się bardziej innowacyjna, a drogą do tego jest m.in. korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym z internetu. Właśnie dlatego popieramy Internetową Rewolucję – wyjaśnia Lech Pilawski, dyrektor generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zabiega o konkurencyjność polskiej gospodarki i sukces polskich przedsiębiorstw. Skupia 59 branżowych i regionalnych związków pracodawców oraz 23 członków indywidualnych – łącznie reprezentuje 3500 firm zatrudniających ponad sześćset tysięcy pracowników. Lewiatan stawia na wysoką jakość ekspertyzy prawnej i ekonomicznej. Tworzą ją eksperci biura konfederacji we współpracy ze specjalistami z firm członkowskich. PKPP Lewiatan jako jedyna polska organizacja pracodawców ma swoje biuro w Brukseli i jest członkiem BUSINESSEUROPE, największej organizacji pracodawców w Unii Europejskiej.