Alexander Herr ma zakaz działania w imieniu Unicity na terenie Polski

przez Maciej Maciejewski

Redakcja „Network Magazynu” otrzymała list od Gerd’a Niedernhuber’a. Szef network marketingowej firmy Unicity na Europę pisze w nim m.in., że jednemu z „bohaterów” naszych publikacji zabroniono działania w imieniu tego koncernu na terenie Polski.

Po zamieszczeniu firmy Intma AG na czarnej liście firm MLM, o czym informowaliśmy
w tym miejscu: Intma na czarnej liście firm MLM, redakcja „Network Magazynu” otrzymała list od Gerd’a Niedernhuber’a – szefa Unicity na Europę, który zabronił jednemu z trzech „bohaterów” naszych publikacji reprezentowania Unicity na terenie Polski.

Oto cała treść listu: „Szanowny Panie Maciejewski, Chcielibyśmy Pana poinformować, że po dokładnym zbadaniu sprawy, od 27 listopada 2009 Alexander Herr nie ma prawa w żaden sposób reprezentować Unicity w Polsce. Jak Pan wie, nie zawsze jest łatwo dotrzeć do prawdy – zdarza się, że od dziesięciu rozmówców otrzymuje się dziesięć różnych informacji. Jednak dotarło do nas wystarczająco dużo dowodów, aby móc podjąć wyżej wymienioną decyzję. W ten sposób chcemy jasno dać do zrozumienia, że dystansujemy się od tego rodzaju praktyk i zrobimy wszystko, co w naszej mocy by móc prowadzić czyste interesy. Chcieliśmy jedynie Pana o tym poinformować. Z pozdrowieniami, Gerd Niedernhuber, Chief Operating Officer Europe, Unicity Service GmbH on behalf of Unicity Europe Inc., Bad Homburg, Deutschland.”

Po tej decyzji Niedernhuber’a automatycznie zniknęło ze strony internetowej firmy Intma AG kłamliwe ogłoszenie, proponujące pracę w network marketingu. Jako, że „Network Magazyn” już od 6 lat stoi na straży polskiego sektora MLM, w miarę możliwości robi porządek w branży i eliminuje oszustów oraz firmy krzaki, cieszy nas postawa i decyzja szefa Gerd’a Niedernhuber’a. Ale…

Pozostała jeszcze niewyjaśniona sprawa bodaj najważniejszego sprawcy zamieszania – Mariusza Piątka, czyli osobistego supertranslatora Alexandra Herr’a. Zdaniem osób poszkodowanych przez Intma AG, to działania Piątka – jego nierzetelne tłumaczenia i biznesowe kombinacje – przyczyniły się do tego konfliktu.

W innym liście do naszej redakcji, firma Unicity zwróciła się z prośbą do Czytelników „Network Magazynu”, którzy mieli jakikolwiek kontakt na terenie Polski z Mariuszem Piątkiem i czują się poszkodowani, o niezwłoczne poinformowanie o tym fakcie. Można to zrobić za pośrednictwem naszej redakcji.

Wczoraj sprawdziliśmy w sieci, czy Mariusz Piątek próbuje rekrutować na rzecz i w imieniu Unicity nowych współpracowników. Znaleźliśmy wiele ogłoszeń Piątka na różnych portalach o pracy. Niestety, są one utrzymane w podobnym tonie, jak te, za które Unicity zamiotło pod dywan Alexandra Herr’a. Oto przykłady:

„Kategoria: praca, Województwo: cały kraj, Temat: Markieting MLM, Treść: Szwajcarska firma Marketingowa poszukuje pracowników na terenie całej Polski, bez względu na wiek i wykształcenie. Możliwość pracy na pełen etat albo dorywczo, nieograniczona możliwości zarobków oraz osiągnięcia sukcesu w firmie.
Żadne ubezpieczenia, lekarstwa, pościel, elektronika. Współpraca, Unicity, „Bądź jednym z pierwszych w Polsce” INTMA AG Marius Piątek.”

„Schudnij bez diety, wyrzeczeń, ćwiczeń i zarabiaj. Szukasz Pracy? Zapraszamy!!! Minimum 2.000,00 Euro Gwarantowanego Miesięcznego Dochodu dla Pierwszych 100 Menadżerów. Również dla osób bez doświadczenia !! COUNTRY MANAGER POLSKA MARIUS PIĄTEK.”

Jak wiemy, reklama nie może kłamać. Regulują to konkretne ustawy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów niejednokrotnie nakładał na firmy olbrzymie kary za publikowanie reklam wprowadzających ludzi w błąd. Nigdzie nie można emitować ogłoszeń zachęcających do pracy etatowej, gdzie dostaniemy konkretną pensję, samochód formowy, skórę i komórę, a na spotkaniu dowiadujemy się, że chodzi o biznes MLM. Co robić z takimi reklamami, jak publikują Herr i Piątek? Zapytaliśmy o to urząd:

– Zgodnie z prawem reklamą wprowadzającą w błąd jest przekaz, który powoduje mylne wyobrażenie o produkcie lub usłudze – powiedziała nam Agnieszka Majchrzak,
specjalista z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (departament współpracy z zagranicą i komunikacji społecznej). – W związku z tym konsument podejmuje decyzję, której by nie podjął mając wszystkie istotne informacje. Reklama wprowadzająca w błąd jest nieuczciwą praktyką rynkową. Nie ma przy tym znaczenia, czy konsument zdecyduje się na skorzystanie z danej oferty. UOKiK prowadzi rocznie ok. 30 postępowań dotyczących reklam. Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów daje prezesowi UOKiK możliwość nałożenia kary finansowej w wysokości 10% ubiegłorocznych przychodów na przedsiębiorcę, który narusza zbiorowe interesy konsumentów. Nie tylko reklama może wprowadzać konsumentów w błąd – także informacje zawarte na opakowaniu produktu. Co roku UOKiK zleca Inspekcji Handlowej kontrolę jakości i prawidłowości oznakowania np. soków, napojów bezalkoholowych i wód. Praktyka UOKiK pokazuje, że często zajmujemy się właśnie takiego typu reklamami – wystarczy przypomnieć nasze ostatnie działania dotyczące Żabka Polska, Veroni Minerale, ziół Ojca Klimuszko, SKOK-ów, banku BZ WBK itp… Dochodzenie roszczeń konsumentowi może ułatwić ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, która daje konsumentom możliwość wytoczenia powództwa w ich indywidualnych sporach z przedsiębiorcami. W toku takiego postępowania sąd weryfikuje, czy dana praktyka rynkowa przedsiębiorcy jest nieuczciwa. W takim przypadku to przedsiębiorca musi udowodnić przed sądem, że stosowana przez niego praktyka rynkowa nie wprowadza konsumentów w błąd – dodała Agnieszka Majchrzak.

Konsumenci, którzy zostali wprowadzeni w błąd, mogą w takiej sytuacji skorzystać z pomocy m.in. rzeczników konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są pod numerem infolinii 0 800 800 008.

Na zakończenie trzeba dodać, że za pośrednictwem naszej redakcji obecnie negocjowana jest konkretna wysokość odszkodowania dla poszkodowanych w tej sprawie Polaków, które zobowiązała się pokryć firma Unicity. Mieliśmy nadzieję, że wszystko wyjaśni się przed świętami. Niestety tak się nie stało. Czekamy więc cierpliwie na stanowisko Unicity i na bieżąco będziemy informowali o wszelkich postępach.

Mogą Cię również zainteresować