Damian, Aneta i Tomasz Graf
Aneta Graf jest magistrem ekonomii, absolwentką Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Ostatni dyplom studiów podyplomowych jaki uzyskała to Gospodarka Nieruchomościami na Uniwersytecie Ekonomicznym, również w Poznaniu. Zanim zaczęła budować MLM kilkanaście lat pracowała na etacie. Tomasz Graf – inżynier informatyk, absolwent „Szkoły Orląt” czyli Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Obecnie emeryt. Najbardziej kochają wspólne podróże, poznawanie nowych ludzi i picie kawy w fantastycznych miejscach…
Maciej Maciejewski: Czy pamiętacie, jak zaczęła się wasza współpraca z firmą Colway?
Aneta Graf: W momencie, kiedy zetknęliśmy się z firmą, a było to ponad trzy lata temu z Colway – pracowaliśmy na etatach. Ja kończyłam kolejne studia podyplomowe na kierunku zarządzanie nieruchomościami z decyzją otwarcia swojego biura, a Tomek kończył „Szkołę Orląt” w Dęblinie. Obecnie jest emerytowanym oficerem Wojska Polskiego. Zaczęło się tak jak u większości – koleżanka zaprosiła mnie na spotkanie „domowe” z produktem. Zobaczyłam genialny produkt, a że choruję na kręgosłup – „on” był dla mnie jak zbawienie. Szanse na pieniądze i wolny czas zauważyłam dużo później, gdy Tomek wytłumaczył mi biznes i wszystkie związane z nim aspekty.
Pomimo niezrozumienia planu finansowego w trzy tygodnie doszłam do poziomu managera, a w następnym miałam już takich managerów jak ja – siedemnastu.
Zostałam złotym managerem. To znaczy, że obrót mojej struktury wyniósł 100 000 zł. Po roku mój małżonek zauważył, że MLM to wspaniały, dochodowy system z dużym potencjałem finansowym i dlatego przeszedł na emeryturę. I teraz w biznesie jesteśmy razem.
Maciej Maciejewski: Jak dzielicie się zadaniami i pracą?
Aneta Graf: W działaniu nie mamy sztywno ustalonych podziałów pracy. Są oczywiście dziedziny, gdzie każdy z nas czuje się mocniejszy. Ja specjalizuje się w organizacji, a Tomek w planie biznesowym. Świetnie się uzupełniamy. Staramy się, aby nasze działania były jak najprostsze. Tak, aby każdy mógł je zrozumieć i naśladować, czyli duplikować. Uważamy, że spójność w tym co się mówi i robi jest najważniejsza.
Maciej Maciejewski: Co przyczyniło się do waszego sukcesu?
Tomasz Graf: Do naszego sukcesu przyczyniła się przede wszystkim dobra organizacja pracy, ciągła systematyczna edukacja, wytrwała praca, odpowiedzialność za swoje życie i narzędzia, które udostępnione są na rynku oraz również te, jakie udostępnia nam firma Colway. Najważniejszym naszym założeniem było i jest – po zrozumieniu zasad biznesu – absolutna szczerość w stosunku do ludzi.
Maciej Maciejewski: Jak układacie współpracę z waszymi partnerami w biznesie?
Tomasz Graf: Ludzie sami muszą przejąć za siebie odpowiedzialność. Nie narzucamy gotowych rozwiązań. Dzielimy się naszymi doświadczeniami i przemyśleniami. Proponujemy szereg szkoleń, książek, webinarów, narzędzi jakie są dostępne na rynku i jakie daje nam firma. Samorozwój to podstawa. A jeśli jest coś nie tak… proszę spojrzeć w lustro i odpowiedzieć sobie na pytanie: co muszę zmienić aby było lepiej?
Maciej Maciejewski: Co cenicie najbardziej u swoich partnerów biznesowych?
Tomasz Graf: Najbardziej w partnerach cenimy lojalność, odpowiedzialność, uczciwość, szczerość i spójność wewnętrzną. Gotowość do niesienia pomocy nawet wtedy, gdy nie ma na to uzasadnienia finansowego. Wszystkie te cechy są niezbędne, aby grupa odniosła sukces i wszystko to mają nasi partnerzy. Najbardziej dumni jesteśmy z utworzenia Dream Teamu.
Maciej Maciejewski: A jacy jesteście prywatnie?
Aneta Graf: Naszą wspólną cechą jest konsekwentne dążenie do celu. Razem uwielbiamy się uczyć, czytać książki biznesowe. Tomek kocha również filmy i książki historyczne oraz podróżnicze, uwielbia biegać. Ja jeżdżę na rowerze. Nasz syn Damian – również manager, skończy za chwilę 19 lat i nie wyobraża sobie działania w innej branży niż marketing sieciowy. Jest sportowcem. Gra w piłkę nożną, dobrze się uczy i trenuje kulturystykę. Uwielbiamy wspólnie podróżować i spotykać ciekawych ludzi.
Maciej Maciejewski: Co jest waszym największym sukcesem?
Aneta Graf: Największym sukcesem jest sukces innych osób, które nas zduplikowały. Co roku podwajamy nasze obroty. Wykształciliśmy już dużą ilość złotych managerów i usamodzielniliśmy ich. To jest MLM – cały czas szukamy lepszych od siebie i jesteśmy dumni z tych, co nas przerastają. Świetnym przykładem jest nasza managerka Joanna Marek z Kalisza, która wprowadzona do systemu była przekonana, że jest to tylko sprzedaż. Pewnego dnia zadzwoniła do mnie i poprosiła o pomoc. W ciągu dwóch miesięcy zbudowała strukturę, która wygenerowała obrót ponad 200 tysięcy zł. Obecnie jest w klubie 40 tysięczników i buduje dalej. Duplikuje najlepsze wzorce i ma już następców. Pozsiada ponad 44 managerów. I to nie koniec…
Maciej Maciejewski: Jakie plany, cele udało wam się już zrealizować?
Tomasz Graf: Właśnie uruchomiliśmy stronę internetową www.dlaczegokolagen.pl. Stworzyliśmy ją m.in. dla naszych współpracowników. Do jej powstania zostaliśmy zainspirowani wykładem Jarosława Zycha w Jachrance – „Zaczynaj od Dlaczego”. Zapraszamy wszystkich do zapoznania się z nią i śledzenie naszego bloga, którego prowadzi nasza złota managerka Olga Szymańska z Wrześni. W Kaliszu zostało niedawno otwarte Biuro Kolagenowe naszych partnerów Joanny i Bartosza Marek – bardzo tego chcieliśmy. Mamy jeszcze kilka następnych ambitnych projektów, ale to zostawimy na razie w tajemnicy.
Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.