ARUM SA: Kamilla Dąbrowska & Witold Casetti

przez Maciej Maciejewski

„Network marketing to najskuteczniejszy system dystrybucji produktów czy usług, wykorzystujący kanały uprzywilejowane. Warto również pamiętać o tym, że ten system jest jednym ze sposobów na tworzenie dochodu pasywnego, który w efekcie daje nam prawdziwą wolność finansową.“

Witold Casetti & Kamilla DąbrowskaWitold Casetti & Kamilla Dąbrowska

Razem budują finansowy, network marketingowy biznes o nazwie Arum SA. Parą są również na co dzień i to już od ok. 8 lat. Wychowują czworo dzieci: Alessandro 15 lat, Guendalina 14 lat, Roberto prawie 5 lat i Alina prawie 4 lata. Mieszkają w Warszawie.

Kamilla Dąbrowska posiada bogate i ciekawe doświadczenie zawodowe – m.in. pracowała jako koordynator projektów marketingowych dla firm Polpharma, GlaxoSmithKline, Panasonic czy Novartis, organizator szkoleń, konferencji i eventów dla Cisco, Unilever, Nycomed. Była fundatorem i prezesem zarządu w Fundacji Akademia Świnki Skarbonki (edukacja finansowa dla dzieci). Współtwórca warszawskiego przedszkola Kolorowe Kredki. Od 2011 roku jest współtwórcą, członkiem zarządu i dyrektorem marketingu w firmie Arum SA, gdzie obecnie buduje struktury sprzedażowe na pozycji dyrektora oddziału.

Witold Casetti to znany m.in. z wielu programów telewizyjnych Włoch urodzony w pięknej Florencji. Swoją historię zawodową zaczynał w Toskanii, gdzie pracował jako didżej i organizator eventów. W latach 1994- 2005 zaliczył pierwsze szlify w MLM pnąc się po szczeblach kariery od przedstawiciela, poprzez stanowiska menedżera, dyrektora handlowego, dyrektor generalnego, członka zarządu i wreszcie prezesa zarządu w znanej wtedy korporacji marketingu usług finansowych SSI Polska (Star Service International – SSI Holding Luxemburg). Jak mówi o sobie, przede wszystkim jest szkoleniowcem i wykładowcą w takich tematach, jak: motywacja, psychologia sukcesu, sprzedaż, przywództwo, usługi finansowe… Od roku 2003 prezenter i dziennikarz. Wziął udział m.in. w takich programach, jak: „Europa da się lubić“, „Wyprawa Robinson“, „Dzień Dobry TVN“, współpracując z redakcjami TVP1 („Kawa czy herbata“), TVP2 („Pytanie na śniadanie“), TVN24, N Sport, TVN Turbo, TVN Style, Superstacja, Polsat News, Polsat Sport, TVP Info. Obecnie mocno skupia się na rozwoju spółki Arum, której jest współtwórcą. Jako dyrektor regionalny zajmuje się w niej przede wszystkim prowadzeniem wykładów i szkoleń w zakresie edukacji finansowej, zarządzania finansami, rozwoju osobistego, motywacji, psychologii sukcesu, sprzedaży oraz przywództwa. Jest autorem książek „Moja Toskania“ i „Moje Dolomity“. Obecnie pracuje nad trzecim przewodnikiem, tym razem po Florencji oraz poradnikiem o tematyce biznesowo-finansowej.

Maciej Maciejewski: Jak to się zaczęło? Jak wygląda historia firmy Arum SA?

Witold Casetti: Firma powstała w wyniku porozumienia między osobami z różnych środowisk, które od wielu lat współtworzyły rynek finansowego MLM w Polsce. Zbliżyła nas do siebie sytuacja życiowa, w jakiej się znaleźliśmy w konkretnym momencie oraz chęć nieustannego rozwijania prowadzonej przez nas działalności. W połowie 2011 roku zawiązaliśmy wspólnie spółkę o nazwie ARUM i rozpoczęliśmy intensywne prace tak, aby odnieść jak największy sukces na rynku. Początki oczywiście nie były usłane różami. Musieliśmy poradzić sobie z dość dużą konkurencją oraz z licznymi negatywnymi opiniami, które towarzyszyły finansowym networkom wchodzącym na rynek w tamtym okresie. Pierwszy rok był dla nas okresem dość ciężkim, gdyż musieliśmy dopracować wszystkie wewnętrzne procedury oraz skupić się na budowie efektywnych struktur sprzedażowych. W drugi rok działalności weszliśmy już perfekcyjnie przygotowani, co zaowocowało przekroczeniem w 2013 roku zakładanych celów sprzedażowych. Nasz szybki i owocny rozwój został doceniony na początku roku 2014, kiedy dowiedzieliśmy się, że zostaniemy wyróżnieni prestiżowym tytułem „Partnera Strategicznego Grupy Generali w Polsce”.

W międzyczasie pracowaliśmy nad wprowadzaniem do systemu naszego biznesu nowych elementów motywacyjnych, aby możliwości rozwoju, które oferujemy, były coraz większe. Dzisiaj nasze struktury sprzedażowe obejmują już całą Polskę, a w ich skład wchodzą ludzie z przeróżnych środowisk i z rozmaitym przebiegiem dotychczasowej kariery zawodowej.  Do dnia dzisiejszego przeszkoliliśmy już prawie 6000 Polaków podczas dwudniowych szkoleń, a na dalszą współpracę z nami zdecydowało się prawie 4000 z nich – to chyba najlepszy dowód naszej skuteczności.

Maciej Maciejewski: Jakie produkty firma oferuje ludziom i czym się one charakteryzują?

Witold Casetti: ARUM zajmuje się edukacją finansową i biznesową, więc wnosi dużą wartość do życia każdego potencjalnego klienta. W ramach edukacji finansowej organizujemy w różnych miejscach Polski dwudniowe Seminarium Biznesowo-Inwestycyjne. Podczas tego szkolenia poruszamy tematy związane przede wszystkim z zarządzaniem finansami osobistymi oraz przedstawiamy możliwości współpracy z naszą firmą. Mamy również bardzo rozbudowaną ofertę szkoleń z zakresu edukacji biznesowej i ogólnorozwojowej. Posiadamy unikatowy system szkoleń Akademia Managera, który opracowaliśmy wspólnie z jednym z największych ekspertów sektora marketing sieciowy z Włoch. Na ten temat mógłbym powiedzieć wiele, wiele więcej, ale pozwolę sobie podsumować część edukacyjną informacją, iż na przełomie roku 2014 zawiązaliśmy spółkę córkę, która specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego oraz zawodowego.

Witold CasettiWitold Casetti

Natomiast jeżeli chodzi o produkt, który jest podstawą naszego planu marketingowego, to jest to produkt spójny z ideą, jaką propagujemy od lat podczas prowadzonych przez nas szkoleń, czyli: długoterminowe oszczędzanie i budowanie kapitału na przyszłość. W tym zakresie znaleźliśmy produkt, który spełnia wszystkie nasze oczekiwania i na jego sprzedaży się skupiliśmy. Sam produkt nie różni się wiele od wersji ogólnodostępnej na rynku. Naszą przewagą jest natomiast wartość jaką dodajemy do tego produktu – m.in. wiedza z zakresu bezpieczeństwa i funkcjonowania inwestycji kapitałowych, skuteczna strategia inwestycyjna, szybka i sprawna obsługa klientów, wiedza dotycząca zmian na rynku itp. Podstawowym założeniem, na którym bazuje nasz biznes jest budowanie relacji długoterminowych, których celem jest nie tylko sprzedaż, ale przede wszystkim pomoc w skutecznym zarządzaniu kapitałem oraz stałym powiększaniu jego wartości.

Maciej Maciejewski: A pani w jakich okolicznościach dowiedziała się o systemie marketingu sieciowego? Jak wyglądały w pani przypadku początki budowania tego biznesu?

Kamilla Dąbrowska: Miałam 22 lata i pracowałam na etacie w warszawskiej agencji reklamowej, kiedy koleżanka zaproponowała mi wyjazd na dwudniowe „Seminarium Podstawowe”. W ten sposób, w 2002 roku trafiłam na szkolenie firmy SSI Polska. Po seminarium oczywiście podjęłam współpracę z SSI i dzisiaj wiem, że to była jedna z ważniejszych decyzji w moim życiu. Podczas tych dwóch dni zrozumiałam, że mogę zmienić swoje życie diametralnie. Zobaczyłam inne, alternatywne możliwości zarabiania pieniędzy i styl życia, o którym do tej pory mogłam tylko marzyć.

Początki nie były łatwe. Życie szybko zweryfikowało moje plany. Pełna wiary i energii, z wielkim entuzjazmem, ruszyłam na podbój świata (śmiech). Byłam młoda, od niedawna mieszkałam w Warszawie, nie miałam wielu znajomych, a Ci, z którymi podejmowałam temat związany z SSI nie traktowali mnie absolutnie jako eksperta na rynku finansowym. Aby odnieść sukces trzeba najpierw stać się osobą sukcesu. Ja na to wtedy najzwyczajniej nie byłam przygotowana.

To z czego jestem najbardziej zadowolona to fakt, że rozpoczęłam swoją ścieżkę rozwoju osobistego. Byłam na tyle świadoma, że zrozumiałam fakt, iż aby uzyskać inne rezultaty muszę coś w życiu zmienić.

I zdecydowałam się na cykl kursów managerskich jakie były oferowane przez SSI. Pamiętam, że to nie była łatwa decyzja, ponieważ nie było mnie na nie stać. Wzięłam kredyt w banku i opłaciłam cały cykl szkoleń. Dzisiaj, z perspektywy czasu wiem, że była to świetna inwestycja, bo gdyby nie te szkolenia, z pewnością nie byłabym dzisiaj tu, gdzie jestem. W Arum dotarłam już do pozycji dyrektora oddziału – to szósta pozycja w naszym dziewięciostopniowym planie kariery. Gdyby nie ta ważna decyzja sprzed kilku lat nie zwiedziłabym dzięki MLM tak wielu wspaniałych miejsc… Arum organizuje dla swoich najlepszych partnerów specjalne wakacje dwa razy w roku. Do tej pory byliśmy w Grecji, Turcji, Egipcie i na Wyspach Kanaryjskich, które sobie najbardziej upodobaliśmy. Najbliższą wycieczkę mamy w styczniu, więc po raz kolejny odwiedzę swoją ulubioną Teneryfę.

Maciej Maciejewski: Co Jan Kowalski może osiągnąć pod kątem biznesowo-mentalnym jeśli zdecyduje się na współpracę z Wami?

Witold Casetti: Jeżeli ma pan dwa dni czasu, to bardzo chętnie odpowiem o konkretnych przykładach (śmiech). Dla mnie ARUM to przede wszystkim trzy kluczowe wartości, które są nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i tym samym wpływają na osiągnięcia biznesowo-mentalne. Pierwszym z nich jest wspominana już wcześniej edukacja finansowa, w której jestem zakochany. To niezwykle istotny element życia każdego człowieka. Nawet w najlepszych szkołach niestety nie uczą tego, jak radzić sobie z finansami osobistymi. Jaki jest efekt? Bardzo duża część naszego społeczeństwa jest zadłużona, a jeszcze większa nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji tego typu podejścia.

Bardzo często ludzie mają problemy z płynnością finansową związaną z bieżącymi potrzebami życiowymi, a jeszcze gorzej wygląda sytuacja pod kątem zabezpieczenia przyszłości. To niesamowite, lecz nadal wiele osób nie dopuszcza do swojej świadomości, że o emeryturę trzeba zadbać samodzielnie!

Dzięki Arum jesteśmy wręcz zasypani rzetelnymi informacjami, że trzeba odkładać i oszczędzać, ale przede wszystkim myśleć o przyszłości i wychodzić z inicjatywą, aby była ona coraz lepsza. Nie tylko udostępniamy narzędzia, które pomagają osiągnąć ten cel, ale pełnimy również funkcję „mentalnego stróża”, który zadba o to, aby krótkotrwałe i często niepotrzebne przyjemności nie utrudniły nam osiągnięcia długoterminowego celu.

Witold CasettiWitold Casetti

Drugą niezwykle kluczową wartością jest biznes a konkretnie możliwość współpracy z nami i powiększania swoich dochodów. Każdy człowiek chce zarabiać coraz więcej – to oczywiste, jednak niewiele osób rzeczywiście robi coś w tym kierunku. Bardzo często nawet jeżeli próbują, to napotykają liczne przeszkody w postaci m.in. kosztów lub braku wiedzy, doświadczenia, pomocy itp. Najważniejsze jest, aby się nie zniechęcać i nie poddawać. Nasz system biznesowy został opracowany tak, aby każdemu zapewnić prosty start w nowej branży i zagwarantować nieustanny rozwój. Każdy awans na wyższe stanowisko to nowe możliwości oraz furtka do coraz większych zarobków.

Wspominałem już, że stworzyliśmy autorski system rozwoju dla naszych współpracowników pod postacią ośmio stopniowego cyklu szkoleń przygotowanych specjalnie z myślą o MLM. Osoby, które chcą rozpocząć współpracę z ARUM otrzymują pakiet niezbędnej wiedzy na sam początek swojej działalności, a następnie biorą udział w szkoleniach, które skutecznie wspierają ich wspinaczkę po drabinie kariery i tym samym zwiększają ich umiejętności a w konsekwencji zarobki. Warto nadmienić, że biznes z nami to praca w branży finansowej. Jest to olbrzymi rynek, który cały czas rośnie i stwarza wiele możliwości potencjalnej sprzedaży oraz gwarantuje o wiele wyższe zarobki niż branża stricte produktowa. Trzecią i ostatnią wartością, którą chciałbym przybliżyć, jest rozwój osobisty. ARUM to furtka do rozwoju osobistego dla tysięcy ludzi.

To również jeden z głównych powodów, dla których część osób decyduje się na współpracę z nami. Jeśli chodzi o mnie to prawie wszystko co osiągnąłem w swoim życiu, zawdzięczam właśnie szkoleniom, które sprawiły, że stałem się lepszą osobą.

Od początku naszej działalności mocno stawialiśmy na rozwój, dlatego uczestniczyliśmy w każdym największym wydarzeniu motywacyjno-rozwojowym jakie miało miejsce w Polsce. Co więcej, często byliśmy jednym z głównych partnerów takich wydarzeń. Szkolenia i rozwój naszych współpracowników ma bezpośrednie przełożenie na osiągane przez nich wyniki. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na założenie spółki, która bardzo mocno skupi się na edukowaniu ludzi i sprawianiu, że będą się rozwijać w ekspresowym tempie. Dzisiaj już nie tylko uczestniczmy w największych wydarzeniach szkoleniowych na skalę kraju, ale również na skalę europejską, a do tego wszystkiego rozwijajmy autorskie szkolenia ze sprzedaży, wystąpień publicznych, stawiamy nacisk na marketing i motywację. Współpracujemy również z jednym z największych ekspertów od marketingu sieciowego z Włoch – mowa o Giovannim Pietro Aimo, który osiągnął niezależność finansową w wieku 40 lat właśnie poprzez pracę w networku finansowym. Dzisiaj jest uznanym szkoleniowcem i autorem książek, który w Polsce prowadzi szkolenia na wyłączność dla ARUM. Jestem przekonany, że pod względem dbania o rozwój osobisty naszych partnerów jesteśmy liderem na polskim rynku MLM.

Kamilla Dąbrowska: Moim zdaniem, po pierwsze rynek finansowy, który jest dzisiaj wart ponad bilion złotych i z roku na rok rośnie, to niesamowite perspektywy. Po drugie ważna jest wysokość prowizji na rynku – często spotykam się z sytuacją, gdzie ktoś przekonuje mnie do innego biznesu w systemie MLM opowiadając, że ma w zespole kilkaset osób i zarabia miesięcznie tyle, co ja z jednej transakcji. Po trzecie misją Arum jest przede wszystkim edukacja finansowa. My zachęcamy ludzi do tego, żeby zaczęli myśleć o swojej przyszłości, żeby zaczęli oszczędzać dla siebie. Nie zachęcamy do zakupu kolejnego pasywa typu rewelacyjne urządzenie, które za Ciebie sprząta, gotuje i pierze firanki. Po czwarte Arum to rozwój osobisty, który idzie w parze z rozwojem zawodowym i pozwala lepiej żyć. No i po piąte jest to prestiżowa branża.

Maciej Maciejewski: Dzisiaj mamy wiele możliwości pozwalających nam zarabiać pieniądze – etat, biznes tradycyjny, franchising… Dlaczego Waszym zdaniem ludzie powinni działać w marketingu sieciowym?

Witold Casetti: Chciałbym zacząć od tego, że ja osobiście kocham network marketing i mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, iż moja praca to moje hobby. Dlaczego ludzie powinni działać w MLM? Ludzie powinni co najmniej sprawdzić się w marketingu sieciowym, gdyż każdy ma na tej płaszczyźnie możliwości, których nie ma w żadnym z wyżej wymienionych obszarów. Mam na myśli fakt, że osoby pracujące na etacie, czujące pewien niedosyt spowodowany ograniczeniami nałożonymi przez przełożonych czy też ograniczeniami wynikającymi z progu zarabianych pieniędzy, mogą dzięki MLM uwolnić sie od tego i nareszcie być panem swojego losu oraz zarabiać tyle, ile chcą. Natomiast przedsiębiorcy, którzy reprezentują biznes tradycyjny mogą dzięki MLM działać na wielką skalę nie ponosząc tak wielkich kosztów stałych. Do każdego przedsiębiorcy mówię, że dystrybucja produktów lub usług poprzez network marketing pozwala mieć własną firmę, te same możliwości zarobkowe co w biznesie klasycznym, przy zerowym ryzyku kapitałowym.

Franczyzobiorcy natomiast idą w bardzo dobrym kierunku łącząc biznes tradycyjny ze sprawdzonym i licencjonowanym systemem jego prowadzenia, jednak przeważnie koszty rozpoczęcia i stałe są nieporównywalnie wyższe niż w MLM. Dlatego każda osoba, niezależnie od tego co robi, powinna sprawdzić sie w systemie, który daje i będzie dawał największe możliwości.

Network marketing to najskuteczniejszy system dystrybucji produktów czy usług, wykorzystujący kanały uprzywilejowane. Warto również pamiętać o tym, że ten system jest jednym ze sposobów na tworzenie dochodu pasywnego, który w efekcie daje nam prawdziwą wolność finansową.

Kamilla Dąbrowska: Podstawowa różnica to sposób myślenia. Harv Eker mówi – „Bogaci wolą wynagrodzenie za wyniki pracy, biedni wolą wynagrodzenie za czas pracy”. Większość ludzi pracujących na etacie sprzedaje swój czas a doba ma tylko 24 godziny. Dlatego większość ludzi pracujących „u kogoś“ zarabia mało a narzeka dużo. Biznes tradycyjny najczęściej wiąże się z dużą inwestycją na początek i/lub wysokimi kosztami stałymi, co oznacza większe ryzyko. Tymczasem MLM daje nieograniczone możliwości rozwoju osobistego i zawodowego – tylko od nas zależy, ile będziemy zarabiać! To system, który funkcjonuje dokładnie odwrotnie niż biznes tradycyjny. W sieci każdemu zależy na tym, żeby nowe osoby zaczęły jak najlepiej i jak najszybciej wszystkiego się nauczyły, wszyscy mają interes w tym, aby sobie nawzajem pomagać. A ponadto jest jeszcze jedna niesamowita filozofia, oparta na stwierdzeniu Jeana Paula Getty – „Wolę zarobić 1% z pracy moich współpracowników niż 100% z własnej pracy.”

Maciej Maciejewski: W jakim kierunku będzie się rozwijał system MLM?

Witold Casetti: Koło zostało już wymyślone. Co mam na myśli? W centrum systemu MLM zawsze jest człowiek. To on powoduje, że network marketing się rozwija. To on ma się stać Liderem Zespołów, które prowadzi. To on ma się rozwijać – jako osoba sukcesu i jako przedsiębiorca. W związku z tym sam MLM się nie zmieni, zmieniają się tylko produkty, rynki i plany marketingowe. To znaczy, że w zależności od tego, jaki produkt czy usługa jest idealnym rozwiązaniem na problem, który się pojawia na rynku, tak będą powstawać nowe firmy networkowe lub te istniejące będę się dostosowywać do nowych potrzeb.

Maciej Maciejewski: Jakie macie plany na kilka najbliższych lat?

Kamilla Dąbrowska: W najbliższej przyszłości będę nadal rozwijać swój zespół w Arum oraz działalność fundacji „Akademia Świnki Skarbonki”, która powstała rok temu z myślą o edukacji finansowej naszych dzieci. Edukacja jest bardzo ważna w życiu każdego człowieka, a rozpoczęta wcześnie, powtarzana i praktykowana, umożliwia poznanie otaczającego nas świata i właściwe w nim funkcjonowanie. Naszą misją jest rozwój dzieci w kontekście edukacji finansowej, której brakuje zarówno w polskich szkołach jak i w domach. Pieniądze są obecne w każdej sferze naszego życia, dlatego tak ważna jest umiejętność prawidłowego zarządzania nimi oraz ich pomnażanie. Chcemy, aby dzieci wiedziały od najmłodszych lat skąd się biorą pieniądze, jak się je zarabia, jak rozsądnie je wydawać, jak zabezpieczać przyszłość, dlaczego w ogóle trzeba oszczędzać i co zrobić, aby pieniądze dla nas pracowały. Pozytywne nawyki wyniesione z dzieciństwa mają ogromne znaczenie w życiu dorosłym. Osoby dorosłe, które od najmłodszych lat nauczone są dyscypliny finansowej oraz odpowiedniego zarządzania pieniędzmi, mają dużo lepszą i stabilniejszą pozycję finansową, są przedsiębiorcze, bardziej samodzielne i zaradne.

Witold Casetti: Patrząc na historię jaką w Niemczech miała firma HMI i we Włoszech SSI – z tą właśnie firmą zaczynałem biznes MLM w roku 1994 – jako ARUM chcę osiągnąć ten sam sukces a to oznacza, że poprzez naszą sieć do roku 2025 chcemy wyedukować 1,5 mln Polaków. Oczywiście za pomocą Seminarium Biznesowo-Inwestycyjnego.

Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.

Szkolenia zaliczone przez Kamillę Dąbrowską:

  • 2002-2004: Futus Corporation Future Systems – cykle szkoleń managerskich w zakresie: sprzedaży, zarządzania czasem, zarządzania zespołami ludzkimi, wystąpień publicznych, analiz transakcjonalnych, psychologii sukcesu (Polska);
  • 2010: Mariusz Szuba – Podróż Bohatera (Warszawa);
  • 2010: HPO Human Potential Organization (Area Dinamica);
  • 2012: Centrum NLP – szkolenia z zakresu technik sprzedaży i negocjacji (Warszawa);
  • 2012: Bodo Schafer – Droga do Finansowej Wolności (Warszawa);
  • 2012: Unleash The Power Within Anthonny Robbins (Londyn);
  • 2012: Umysł Milionera T. Harv Eker (Londyn);
  • 2013: Robert Cialdini – Zasady wywierania wpływu (Warszawa);
  • 2013: Nactional Achivers Congress – Robert Kiyosaki, Les Brown, Blair Singer, Mateusz Grzesiak, Mariusz Szuba i inni;
  • 2014: Never Work Again (Londyn).

Szkolenia zaliczone przez Witolda Casetti:

  • 1994-1999: Futus Corporation Future Systems – cykle szkoleń managerskich w zakresie: sprzedaży, zarządzania czasem, zarządzania zespołami ludzkimi, wystąpień publicznych, analiz transakcjonalnych, psychologii sukcesu (Italia);
  • 1998: IPSA Sruktogram – biostruktura człowieka;
  • 1998-2000: Master University Anthony Robbins (Italia, USA);
  • 2010: Piotr Tymochowicz – wizerunek i komunikat otwarty (Warszawa);
  • 2010: Mariusz Szuba – Podróż Bohatera (Warszawa);
  • 2010: HPO Human Potential Organization (Area Dinamica);
  • 2011: Bryan Tracy – Psychologia Sprzedaży (Warszawa);
  • 2012: Centrum NLP – szkolenia z zakresu technik sprzedaży i negocjacji (Warszawa);
  • 2012: Bodo Schafer – Droga do Finansowej Wolności (Warszawa);
  • 2012: Unleash The Power Within Anthonny Robbins (Londyn);
  • 2012: Umysł Milionera T. Harv Eker (Londyn);
  • 2013: Robert Cialdini – Zasady wywierania wpływu (Warszawa);
  • 2013: Nactional Achivers Congress – Robert Kiyosaki, Les Brown, Blair Singer, Mateusz Grzesiak, Mariusz Szuba i inni;
  • 2013: Jack Canfield – strategie sukcesu;
  • 2014: Licencjonowany trener IPSA Struktogram, biostruktura człowieka (Szwajcaria). 

Mogą Cię również zainteresować