Avon zamyka fabrykę w USA. Ale w zamian buduje nowe placówki badawczo-rozwojowe na terenie Brazylii i Polski

przez Maciej Maciejewski

Kosmetyczny gigant sprzedaży bezpośredniej ogłosił, że rozpocznie nowe operacje badawczo-rozwojowe w Brazylii i Polsce – dwóch największych rynkach swojej działalności. W wyniku tej decyzji koncern Avon zakończy swoją działalność w fabryce znajdującej się na terenie Nowego Jorku w USA.

źródło: Pixabay

Głównym powodem takiej decyzji jest – zdaniem firmy – „Dalsza realizacja Globalnego Programu Innowacji i osiągnięcie znaczących oszczędności kosztów”. Spółka twierdzi, że jest to część strategii „Open Up and Grow” marki Avon. Ma ona na celu „dostarczanie kobietom aspirującego piękna o nieodpartej wartości za pomocą wielokanałowego, intensywnego modelu sprzedaży relacji”. Ulokowanie działalności badawczo-rozwojowej na kluczowych rynkach dla Avon ma umożliwić bliższe kontakty z jej przedstawicielami i konsumentami oraz budowanie bezproblemowych społeczności dzięki działaniom m.in. łańcucha dostaw i sieci Natura w Brazylii, kolokując badania i rozwój w zakładzie na terenie miejscowości Cajamar.

Angela Cretu, dyrektor generalny Avon, powiedziała: – Od 136 lat przełomowe innowacje są podstawą dla marki Avon, dzięki naszej zastrzeżonej technologii i nagradzanym, przystępnym cenowo produktom kosmetycznym. Wierzymy, że ta ewolucja naszych działań badawczo-rozwojowych da nam dostęp do szerszego ekosystemu partnerów, którzy będą napędzać naszą innowacyjność. Jesteśmy niesamowicie dumni z naszego zespołu i wdzięczni za silne fundamenty w kwestii innowacyjności, na których będziemy się opierać w przyszłości.

Mogą Cię również zainteresować