Badania o użyteczności w internecie

przez Bartłomiej Dwornik

Czy efekty internetowej użyteczności da się policzyć? Okazuje się, że tak, zwłaszcza w biznesie. Użyteczna strona sprzedaje dwa razy lepiej i przyciąga klientów dwu i pół krotnie skuteczniej – jak czytamy w raporcie „Użyteczność w internecie”.

 

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Raport opublikował portal Interaktywnie.com z Grupy Money.pl a podstawowe przesłanie z niego płynące można zamknąć w jednym zdaniu: kto o użyteczności zapomni, ryzykuje zniechęcenie nawet 80% potencjalnych klientów. Z cytowanych w raporcie Interaktywnie.com analiz prowadzonych na e-klientach przez A.T. Kearney wynika, że aż 82% potencjalnych klientów potrafi zrezygnować z zakupów online, jeśli napotyka na stronie kłopoty z nawigacją, albo nie może znaleźć potrzebnych informacji. Prawie połowa internautów – jak ustaliła z kolei firma badawcza Forrester Research – nigdy nie wraca na stronę, na której nie udało im się wyszukać informacji, którą spodziewali się tam znaleźć.

Badania Creative Good i U ser Interface Engineering dowiodły, że od 35 do 43% wszystkich prób zrobienia zakupów w internetowych sklepach sie nie udaje, choć klienci bardzo próbują. Rezygnują pokonani przez źle skonstruowaną nawigację i nieczytelny układ stron www. Portal Interaktywnie.com poprosił też ekspertów usability, by wzięli pod lupę 20 najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych. Z rodzimych witryn najlepiej pod względem użyteczności wypadły Goldenline oraz Wykop, jednak czołówka rankingu należy zdecydowanie do graczy zagranicznych. Najbardziej przyjazne użytkownikowi okazały się Twitter i Facebook.

Cały raport „Użyteczność w internecie” pobrać można ze strony:
www.interaktywnie.com.

Mogą Cię również zainteresować