Badanie Medifast: koncentracja konsumentów na dobrym zdrowiu i samopoczuciu pozostaje silna

przez Maciej Maciejewski

Firma Medifast opublikowała wyniki swoich najnowszych badań, mających na celu lepsze zrozumienie zmiany nawyków wydatków dorosłych w USA oraz tego, w jaki sposób priorytetowo traktują swoje zdrowie i dobre samopoczucie. Okazało się, że trend health & wellness wciąż rośnie na sile.

źródło: Pixabay

Ankieta została przeprowadzona w październiku 2022 roku na 2000 reprezentatywnych dla całego kraju dorosłych Amerykanów. Stwierdzono, że 75% osób zostało dotkniętych inflacją, a 81% ograniczyło swoje wydatki w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Chociaż wpływ na to miało szersze otoczenie makroekonomiczne, 70% respondentów stwierdziło, że nie planuje dopuścić do pogorszenia stanu swojego zdrowia i dobrego samopoczucia, a 57% powiedziało, że poświęci jeszcze więcej czasu na swoje zdrowie i dobre samopoczucie w nadchodzącym roku.

– Pomimo trudnych chwil, z jakimi borykał się świat w ciągu ostatnich kilku lat, nie jest zaskoczeniem, że ludzie są zmotywowani do inwestowania czasu i zasobów w priorytetowe traktowanie zdrowia i dobrego samopoczucia. Koncentracja konsumentów i świadomość dotycząca zdrowia są teraz silniejsze niż kiedykolwiek i pozostaną ważne, gdy wejdziemy w nowy rok. Unikalne podejście naszej spółki, wzmocnione przez dedykowanego, niezależnego trenera i społeczność, pozostaje naszym kluczowym punktem wyróżniającym w tej dziedzinie i może pomóc tym, którzy szukają innego sposobu na osiągnięcie swoich celów – powiedział Dan Chard, prezes i dyrektor generalny w Medifast.

Inne ważne ustalenia wynikające z badania:

  • Respondenci byli najmniej skłonni do cięcia wydatków na zdrowie i dobre samopoczucie (23%) w porównaniu z zakupami (70%), rozrywką (59%), jedzeniem (58%), podróżami (51%), luksusowymi towarami i usługami (49%), życiem towarzyskim (48%) i hobby (44%).
  • Respondenci przedkładali zdrowie i dobre samopoczucie (63%) nad inne obszary życia, w tym karierę (26%), podróże (18%), restauracje (17%) i edukację (16%).
  • Respondenci zgodzili się, że najważniejszym obszarem, w którym nigdy nie ograniczyliby wydatków, jest ich zdrowie i dobre samopoczucie (44%) oraz podkreślili, że ważne jest, aby poświęcać czas i pieniądze na zdrowie bardziej niż inne obszary życia (69%).
  • Dorośli Amerykanie wiedzą, że bycie zdrowym to nie tylko jedzenie i odżywianie i zdają sobie sprawę z faktu, że na ich dobre samopoczucie ma również wpływ sen (72%), ćwiczenia (68%) i zdrowie psychiczne (65%).

Mogą Cię również zainteresować