Bill Ackman oskarża Herbalife

przez Marek Wyrzychowsk
1713 odsłony

Dziennikarze „Gazety Wyborczej” z jakiegoś powodu bardzo się ostatnio zainteresowali branżą sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego. Szkoda tylko, że nie piszą o możliwościach tego biznesu wtedy, kiedy dzieją się w nim projekty, które pomagają setkom tysięcy polskich rodzin w egzystencji. Cóż. Tak to jest, kiedy redakcja pęka w szwach przeludniona, a naczelny domaga się krwi, gwałtów i okrucieństwa…

Bill Ackmann, źródło: Flickr. com Bill Ackmann, źródło: Flickr. com

Ale z drugiej strony to dobrze, bo MLM jest biznesem jak każdy inny i kontrowersyjne sprawy też się będą w nim zdarzały. Warto rozmawiać. Tym razem „Gazeta” donosi o problemach wizerunkowo-giełdowych, jakie obecnie przechodzi firma Herbalife.

„Bill Ackman, dyrektor zarządzający Pershing Square Capital Management, upublicznił 342-stronicową prezentację na temat firmy Herbalife. Pokazał w niej, że zasady funkcjonowania spółki zajmującej się sprzedażą preparatów odchudzających i suplementów żywnościowych są tożsame z działaniem klasycznej piramidy finansowej. Alarmuje, że piramida Herbalife niedługo upadnie.” – czytamy.

Na szczęście koncern Herbalife nie przyjął taktyki przestraszonego strusia na australijskiej pustyni i ripostuje: „W odpowiedzi na prezentację Ackmana chcieliśmy poinformować, że jest to złośliwy i podstępny atak na nasz model biznesowy. To nieprawdziwe i wprowadzające w błąd informacje. Nasza działalność jest etyczna, oparta na najwyższych standardach. Zarówno nasz zarząd, jak i rada nadzorcza na bieżąco monitorują praktyki i oferowane produkty. Herbalife zatrudnia niezależnych ekspertów, którzy dbają o to, żeby nasze praktyki pozostawały w zgodzie z obowiązującym prawem. Nie jesteśmy nielegalną piramidą finansową – czytamy w komunikacie Herbalife.” – donosi „Gazeta Wyborcza”. Więcej w tym miejscu.

Mogą Cię również zainteresować