Branża DS/MLM. Co tam panie w PSSB?

przez Katarzyna Wagner

Dwie organizacje zajmujące się sektorem DS/MLM – Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) i Europejskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej Seldia, zorganizowały ostatnio kilka ważnych spotkań.


20 września 2011 roku odbyło się uroczyste spotkanie przedstawicieli Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej Seldia, Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej oraz firm DS/MLM działających na polskim i europejskim rynku. Zaproszeni do Starej Pomarańczarni goście mieli okazję wysłuchać recitalu pianistycznego Joanny Ławrynowicz, która z pasją zagrała utwory Fryderyka Chopina. Piękna muzyka i stylowe wnętrza Teatru Stanisławowskiego ujęły zgromadzonych na spotkaniu swoją niepowtarzalną atmosferą.

Po recitalu goście zaproszeni zostali na uroczystą kolację do Restauracji Belvedere. Tam też wysłuchali krótkiego przemówienia prezesa SELDIA Philippe Jacquelinet oraz byli świadkami wręczenia dwóch prestiżowych w branży nagród. Nagroda dla firmy sprzedaży bezpośredniej powędrowała do obchodzącej w tym roku 125 rocznicę istnienia firmy AVON. W kategorii „krajowe stowarzyszenie sprzedaży bezpośredniej” docenione zostały działania polskiego PSSB, które od wielu lat działa na rzecz podniesienia świadomości konsumentów oraz stara się promować etyczne zachowania i praktyki wśród firm z sektora sprzedaży bezpośredniej.


Dwa dni później w warszawskim Hotelu InterContinental odbyła się Konferencja Okrągłego Stołu, dotycząca przyszłości sprzedaży bezpośredniej. Było to pierwsze spotkanie z cyklu konferencji, które mają towarzyszyć kolejnym prezydencjom w Unii Europejskiej i które mają się skupiać na najważniejszych wyzwaniach – prawnych, organizacyjnych, etycznych i technologicznych – jakie będą stały przed sektorem w najbliższych latach.

Spotkanie zgromadziło blisko stu przedstawicieli sektora z kilkunastu krajów europejskich oraz reprezentantów polskiego rządu, środowisk akademickich, organizacji konsumenckich oraz branży reklamowej i internetowej. Tematy, które poruszone zostały w trakcie trzech paneli, dotyczyły takich kwestii, jak: implementacja nowych regulacji unijnych dotyczących konsumentów i konkurencji, szerokiego zagadnienia, jakim jest samoregulacja w branży sprzedaży bezpośredniej oraz działaniami w sieci, które także w tym sektorze stają się coraz bardziej popularne. Każdy temat opracowany i przedstawiony został przez ekspertów polskich i zagranicznych, teoretyków i praktyków w danym zakresie, takich jak Monika Stec, dyrektor departamentu polityki konsumenckiej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Piotra Stańczaka, dyrektora Europejskiego Centrum Konsumenckiego, Elisabeth Trotzig, ombudsmana szwedzkiego sektora reklamowego, Fatimę Sahin, doradcę ds. rynku wewnętrznego i spraw konsumenckich EuroCommerce i wielu innych.

Na spotkaniu nie zabrakło także znanych nazwisk. Głos w sprawie przyszłości sektora sprzedaży bezpośredniej zabrały europosłanka Małgorzata Handzlik i szefowa Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan – Henryka Bochniarz. Obie panie podkreśliły znaczenie tego sektora dla polskiej i europejskiej gospodarki oraz dla kwestii zatrudnienia kobiet.

Mogą Cię również zainteresować