Chiński koncern przejął markę Volvo

przez Maciej Badowski

Prezydium Ford Motor Company poinformowało, że zakończyło finalnie sprzedaż marki Volvo chińskiemu koncernowi Geely Holding Group. Transakcja została wyceniona na 1,8 biliona dolarów.


Oddając Volvo w ręce Geely, Ford ostatecznie zamknął proces wyprzedaży swoich luksusowych marek, wchodzących w skład Premier Automotive Group. Po odsprzedaży w 2007 roku Astona Martina i w 2008 roku Jaguara oraz Land Rovera indyjskiemu koncernowi TATA Motors, marka ze szwedzkimi korzeniami była ostatnim etapem tej strategii. Dla przypomnienia w 1999 roku za prawa do Volvo, Ford zapłacił aż 6,5 miliarda dolarów.

„Volvo to wspaniała marka, z silną linią produktów” – mówił po ostatecznej sprzedaży prezes Forda Alan Mulally. „Po udanej restrukturyzacji jesteśmy przekonani, że pod wodzą Geely Volvo będzie miało solidną przyszłość” – dodał.

Mogą Cię również zainteresować