źródło: www.sxc.hu
Co spowodowało, że na zachodzie strony internetowe kariery tracą na popularności? Dzieje się tak za sprawą mediów społecznościowych. Potencjalni kandydaci rzadko kiedy dowiadują się o nowych stanowiskach pracy bezpośrednio ze strony kariery. Najczęściej korzystają z mediów społecznościowych – przyznaje się do tego 20% ankietowanych. Z serwisów ogłoszeniowych korzysta 25%, natomiast kolejne 30% dowiaduje się o pracy od znajomych. Zaledwie 10% bezpośrednio wyszukuje oferty. Wartość strony kariery jako miejsca, na którym publikowane są ogłoszenia o pracę staje się dyskusyjna.
Skąd zatem czerpać informacje o firmie? Otóż okazuje się, że mimo tego, iż większość stron kariery zbudowano na systemie umożliwiającym samodzielne zarządzanie treścią przez pracowników działu HR, mało firm decyduje się na takie rozwiązanie. W efekcie informacje na stronie są przestarzałe i mało atrakcyjne dla potencjalnych pracowników. Wiele ze stron kariery nie jest też dostosowanych pod urządzenia mobilne, które na zachodzie ściągają już całkiem spory procent ruchu www. Jak na razie, w Polsce strony kariery jeszcze nie zaczęły być popularne, zatem albo się nie rozwiną na rzecz Fan Page’ów na Facebooku i społeczności, albo też zaczniemy w nie inwestować wtedy, kiedy zachód będzie miał już nowsze pomysły.