CSR 2.0: Rewolucja i ewolucja społecznej odpowiedzialności biznesu

przez Karolina Szlasa
619 odsłony

11 października 2012 r. Forum Odpowiedzialnego Biznesu zorganizowało konferencję „CSR 2.0 komunikacja, edukacja, technologia”, na której gość specjalny – Wayne Visser, przedstawił ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w stronę modelu CSR 2.0, zakładającego pełną odpowiedzialność za czyny i zaniechania firmy.

Wayne VisserWayne Visser

Konferencja składała się z trzech bloków tematycznych – komunikacja, edukacja, technologia – z serią prezentacji pecha kucha (20 slajdów przedstawianych po 20 sekund każdy). Prelegenci przedstawili innowacyjne przykłady w każdym temacie, m.in. jak skutecznie komunikować działania CSR w internecie, jak wykorzystywać nowe technologie w edukacji klientów, pracowników i dostawców, jak i po co tworzyć raport społeczny online, grywalizacja i wiele innych.

Wayne Visser, dyrektor think-tanku CSR International, przedstawił ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu od CSR 1.0 do CSR 2.0. – Na przestrzeni lat zmieniły się motywy społecznego zaangażowania firm. Od ery chciwości, kiedy obchodzono regulacje i wybierano mniejsze zło, poprzez erę filantropii i podejmowania działań charytatywnych, erę marketingu i koncentrowania się na korzyściach promocyjnych, erę zarządzania, gdy CSR włączano w system zarządzania, aż po przyjęcie pełnej odpowiedzialności za działania przedsiębiorstwa wymagającego zmiany modelu biznesowego na bardziej innowacyjny, czyli właśnie CSR 2.0 – powiedział Wayne Visser.

Wayne VisserWayne Visser

– Również w Polsce obserwujemy, jak CSR ewoluuje i stara się odpowiedzieć na palące problemy współczesnego świata, takie jak nierówności społeczne, zmiany klimatyczne, ubóstwo i niedożywienie – komentuje Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Firmy odchodzą od działań czysto filantropijnych czy PR-owych i coraz częściej faktycznie angażują się w zaawansowane społecznie odpowiedzialne działania.

– Ewolucję CSR-u można porównać do zmiany pomiędzy Web 1.0 a Web 2.0. Tak jak internet ma obecnie miliardy użytkowników, tak CSR musi swoim zasięgiem objąć więcej przedsiębiorstw, szczególnie małych i średnich. I wzorem globalnej sieci powinien stać się bardziej interaktywny, angażując konsumentów we współtworzenie pomysłów i rozwiązań – dodał Wayne Visser.

Partner główny przedsięwzięcia: Orange Polska. Partner bloku Technologie: IBM Polska. Patroni medialni: Network Magazyn, Bizon, CR Navigator, GoldenLine, MARKETER +, Marketingowiec.pl, Marketing przy Kawie, Nowe Media, NK.pl, Proto.pl, SOCIALPRESS, Socjomania.

Mogą Cię również zainteresować