W Polsce można załatwić tylko 2% usług publicznych drogą elektroniczną. Liczba ta traci jeszcze bardziej w porównaniu ze średnią dla całej Unii Europejskiej, gdzie wynosi ona aż 80%. Główną barierą rozwoju e-administracji jest brak jasnego i przejrzystego ustawodawstwa.
Niestety wiele przepisów prawa w ogóle nie zawiera takiej opcji, jak załatwienie określonej sprawy za pomocą internetu. Wystarczy chociażby przytoczyć problem przedsiębiorców z fakturami przesyłanymi drogą elektroniczną, gdzie potrzebny był wyrok sądu, aby nagłośnić problem, jaki mają przedsiębiorcy z fakturami papierowymi.
Należy jednak pamiętać, że samo umożliwienie stosowania kontaktu z urzędem za pomocą internetu nie wystarczy. Potrzebne jest uproszenie wielu procedur administracyjnych, z którymi borykają się przedsiębiorcy. Dodatkowo zmianie musi ulec również mentalność urzędników, od których często zależy powodzenie załatwienia sprawy w urzędzie. The Global Information Technology Report podaje, że Polska znajduje się na 93 miejscu wśród 104 państw, w których zbadano faktyczne zastosowanie kanałów informatycznych w kontaktach z administracją.