źródło: www.flickr.com
Od początku 2011 roku przedsiębiorcy mogą wysyłać faktury drogą elektroniczną. Nowe prawo to szansa na uproszczenie wzajemnych kontaktów między kontrahentami, obniżenie kosztów, a przede wszystkim duże udogodnienie dla klienta indywidualnego. Jednak spośród wszystkich przebadanych firm jedynie 40% myśli o wdrożeniu elektronicznych faktur podczas, gdy oczekuje tego od nich ponad 60% klientów. Tylko 16% przedsiębiorstw w Polsce korzysta z możliwości wysyłania faktur drogą elektroniczną, pozostałych 84% nie zastanawia się nad przejściem na elektroniczną formę rozliczeń w najbliższym czasie.
Raport miał za zadanie zbadać stan wiedzy przedsiębiorców na temat e-faktur oraz chęć do korzystania z tego typu rozwiązań zarówno po stronie klienta indywidualnego, jak i podmiotów wystawiających dokumenty sprzedaży, czyli firm. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 1-4 lutego br. metodą CATI (Assisted Telephone Interview). Przebadano 511 małych i średnich przedsiębiorstw (w większości korzystających już np. z usług e-mail marketingowych) oraz 1 020 klientów indywidualnych, pod kątem ich planów i oczekiwań odnośnie faktur elektronicznych.