Nagroda w tym najstarszym rankingu biznesowym zainicjowanym przez Puls Biznesu, kojarzy się z prestiżem i jest zarazem świetną rekomendacją mająca niebagatelne znaczenie w kontaktach handlowych z dotychczasowymi i nowymi partnerami. Wyróżnienie odzwierciedla dobrą reputację oraz wiarygodność marki, która dzięki niezwykle dynamicznemu rozwojowi doskonale daje sobie radę wśród o wiele większych konkurentów.
„Aby otrzymać taki tytuł podmiot gospodarczy musi przez trzy lata z rzędu zwiększać obroty i zyski – my spełniliśmy to kryterium z nawiązką!” – czytamy na profilu Souvre. Ranking e-Gazele Biznesu to faktyczny obraz najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm e-commerce w Polsce.
W Polsce działa około 15 tysięcy e-sklepów. W większości są to małe i średnie firmy. Od kilkunastu lat Puls Biznesu publikuje ranking „Gazele Biznesu”, gromadzący wyniki najdynamiczniej rozwijających się firm z sektora MŚP działających w „tradycyjnej” gospodarce. W 2014 roku po raz pierwszy pismo opublikowało ranking „e-Gazel Biznesu”, w którym nagradza najdynamiczniej rozwijające się firmy prowadzące handel przy pomocy internetu.
Polacy pokochali zakupy za pomocą internetu, o czym świadczą dwucyfrowe wzrosty na rynku e-commerce, które utrzymują się od wielu lat, niezależnie od koniunktury gospodarczej. Wartość rynku e-sprzedaży detalicznej w Polsce przekracza rocznie 30 miliardów złotych. Polacy w sieci robią zakupy średnio 8 razy w miesiącu – najczęściej zaopatrujemy się w odzież, obuwie, elektronikę, kosmetyki i książki. Przekonujemy się także do kupowania w sieci żywności.
Polepszająca się kondycja finansowa gospodarstw domowych, zmiany w przyzwyczajeniach konsumentów, doskonały poziom obsługi większości e-sklepów oraz rosnąca liczba osób posiadających dostęp do internetu sprawiają, że niektóre sklepy internetowe notują wzrosty obrotów sięgające kilkuset procent rocznie. To również świetne prognozy dla systemu MLM, w którym już przecież za pomocą sieci sprzedaje się ponad 80% towarów i usług!
Ranking ma jeszcze jedną ważną funkcję, jaką jest promowanie wśród społeczeństwa małych i średnich firm z branży e-commerce. Celem projektu „e-Gazele Biznesu”, na który oprócz listy rankingowej składa się gala organizowana w „realu”, połączona z wręczaniem laureatom pamiątkowych statuetek i dyplomów, jest także stworzenie szansy nawiązania osobistych znajomości i kontaktów, których nie jest w stanie zastąpić żadne informatyczne narzędzie.