Efektywność komunikacji w firmie

przez Maciej Badowski
356 odsłony

Im mniejsza firma, tym lepsza komunikacja. Takie wnioski płyną z badań Mindlab International. Wszystko dlatego, że w mniejszych firmach komunikacja częściej odbywa się twarzą w twarz. W większych, gdzie częściej polega się na mailu i telefonie, jakość komunikacji oceniana jest gorzej.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

W ocenie 45% menedżerów mikrofirm komunikacja w ich miejscu pracy jest efektywna i dobra. Dla małych firm odsetek w ten sposób oceniających sytuację spada do 31%, a w firmach średnich do 16%. Mindlab International postanowiło zbadać, jaki rodzaj komunikacji jest najbardziej efektywny w biurze. W tym celu monitorowano aktywność mózgu wybranych 24 osób w czasie, kiedy wykonywały one codzienne czynności biurowe i komunikowały się z resztą zespołu za pomocą czterech narzędzi: rozmowy bezpośredniej, rozmowy telefonicznej, konferencji wideo oraz rozmowy przez internet.

Najbardziej efektywnymi metodami komunikacji okazały się te, w których pracownicy mają okazję się widzieć bezpośrednio, czyli rozmowy twarzą w twarz lub wideo konferencje. Były one również najbardziej skuteczne, dokładne oraz dawały najwięcej zadowolenia.

Mogą Cię również zainteresować