Ekskluzywna marka kosmetyczna L’OCCITANE en Provence weszła w kanał sprzedaży bezpośredniej

przez Maciej Maciejewski

Prestiżowa, ceniona przez wiele kobiet, kosmetyczna marka premium L’OCCITANE en Provence postawiła pierwszy krok poza swoje salony stacjonarne i wkroczyła w świat sprzedaży bezpośredniej. Aby rozszerzyć swoją półkę omnichannel, najpierw L’OCCITANE zaprezentowała nową platformę sprzedaży społecznościowej o nazwie MyL’Occitane.

Ten ruch zaoferował klientkom i fankom firmy możliwość rejestracji i zostania niezależnymi przedsiębiorcami tego koncernu. – Budujemy nasz zespół nowych konsultantów, zapewniając entuzjastom piękna – w tym naszym utalentowanym, byłym pracownikom sklepów detalicznych, możliwość dołączenia do nas w tej ekscytującej podróży. Dzięki MyL’Occitane wykorzystujemy zarówno siłę sprzedażową pełnych pasji przedsiębiorców zajmujących się pielęgnacją urody, jak i łączącą moc technologii, aby budować trwałe, indywidualne relacje z nowymi klientami, z którymi obecnie nie łączymy się za pośrednictwem naszych istniejących kanałów – powiedział Yann Tanini, dyrektor zarządzający marki w Ameryce Północnej.

Klienci, którzy są zainteresowani rozpoczęciem własnej działalności z L’OCCITANE, mogą zarejestrować się jako „Konsultant L’Occi”, aby w zamian otrzymywać narzędzia i szkolenia, osobistą stronę internetową oraz dostęp do próbek produktów i stałego wsparcia.

Nacisk na marketing społecznościowy marki jest kontynuacją ruchu rozpoczętego na początku 2020 roku, kiedy L’OCCITANE en Provence uruchomiło DUOLAB czyli startup do pielęgnacji skóry oparty na sprzedaży bezpośredniej, aby wzmocnić sprzedaż e-commerce i rozwinąć swoją markę, ale to jest pierwszy raz w historii firmy, że marka L’OCCITANE będzie aktywnym członkiem kanału sprzedaży bezpośredniej.

L’Occitane en Provence, powszechnie znana jako L’Occitane, jest międzynarodowym dystrybutorem ekskluzywnych produktów kosmetycznych do pielęgnacji ciała, twarzy, zapachów i artykułów gospodarstwa domowego z siedzibą w Manosque we Francji. Firma została założona w 1976 roku przez Oliviera Baussana w celu stworzenia koncernu, który celebruje i propaguje tradycje jego rodzinnej Prowansji. Nazwa firmy oznacza „Kobietę z Prowansji”. W 2010 roku firma została notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Hongkongu.

Mogą Cię również zainteresować