Facebook i YouTube zagrożeniem dla firm?

przez Maciej Badowski
495 odsłony

Już blisko 80% firm korzysta z social media, aby śledzić działania konkurencji i budować swój wizerunek. Jednocześnie serwisy społecznościowe stwarzają przedsiębiorcom wiele zagrożeń, co może się przełożyć na straty finansowe.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Największym źródłem infekcji jest Facebook. Ponadto portal pozostaje liderem również w kwestii słabej ochrony prywatności. Aż w 73% przypadków dochodzi do jej naruszenia – tak wynika z raportu Annual Social Media Risk Index for SMBs, opublikowanego przez Panda Security. Co trzecia firma z tytułu zarażenia lub naruszenia prywatności poniosła straty finansowe.

Na drugim miejscu pod względem infekowania z wynikiem 41,2% uplasował się serwis YouTube. Twitter w ponad połowie przypadków przyczynił się do znacznej ilości naruszania prywatności. Najczęstszą przyczyną strat finansowych firm spowodowanych naruszeniem prywatności pracowników na portalach społecznościowych był Facebook – 62%, a następnie Twitter – 38%, YouTube – 24% i LinkedIn – 11%.

Z raportu wynika także, że ponad 77% pracowników sektora MSP wykorzystuje social media w czasie codziennej pracy. W firmach, które nie blokują menedżerom dostępu do serwisów społecznościowych, blisko 63% zezwala pracownikom na korzystanie z sieci również w celach prywatnych. 40% firm ogranicza działania pracowników tylko w pewnym stopniu, blokując między innymi możliwość instalowania aplikacji. Co trzeci pracodawca nie zezwala na gry w trakcie pracy, jak również publikowania informacji na temat firmy na prywatnych kontach pracowników.

Mogą Cię również zainteresować