Facebook kosztuje pracodawców 14 mld

przez Katarzyna Wagner
379 odsłony

W ciągu roku pracownicy spędzają na portalach społecznościowych około 2 mln roboczogodzin. Średnio na jednego pracownika przypada prawie godzina na Twitterze czy Facebooku. Wartość zmarnowanego w ten sposób czasu przez pracowników jest wyceniany na 14 miliardów funtów.

Jak na razie w Polsce ta kwota jest niższa, ze względu na to, że posiadamy tylko 8 mln użytkowników FB – dla porównania w Wielkiej Brytanii jest ich 27 mln. Jednak u nas portal ten rozwija się bardzo prężnie – do końca roku ilość zarejestrowanych użytkowników ma wzrosnąć o kolejne 2 mln. Więc także polskie firmy zaczną ponosić straty z tytułu przesiadywania pracowników na portalach społecznościowych.

Jednak zadajmy sobie pytanie, czy strata czasu na social media, to rzeczywiście strata dla firmy? 10% pracowników uważa, że przebywanie na takich portalach pozwala im być bardziej produktywnymi. Około 14% uważa, że nie mają one wpływu na ich efektywność pracy. Gdyby nie na FB, ta godzina byłaby marnowana w inny sposób, np. na rozmowach pod automatem z napojami.

Co Wy o tym sądzicie? Czy spędzanie czasu na portalach społecznościowych faktycznie przekłada się na to, że w pracy jesteśmy mniej efektywni?

Mogą Cię również zainteresować