źródło: www.flickr.com
Już teraz tysiące polskich firm korzysta z dóbr Facebooka. Bo w tym serwisie jest o kogo walczyć – według niektórych szacunków 7 mln Polaków korzysta już z niego regularnie. A każdy z nich może być potencjalnym klientem.
Ponad 20% liczących się w Polsce marek ma swoje strony na Facebooku skierowane do klientów. Założenie profilu lub strony na FB nie wymaga wielkich umiejętności –
uruchomienie firmowego fan page’a zajmuje średnio utalentowanemu użytkownikowi portalu zaledwie kilka minut. Wiele kampanii reklamowych dużych firm przenosi się do portalu – dlaczego więc small business nie mógłby wypromować się przy pomocy tego narzędzia?
Potraktowanie Facebooka jako dodatkowego kanału komunikacji nie tylko wzmacnia więź emocjonalną z marką i poprawia wizerunek firmy jako proaktywnej i otwartej na dialog. Jeśli dodatkowo uzupełnimy strategię działań promocyjnych o akcje w social media, to zwiększamy szansę na wzrost sprzedaży. Jednak przed rozpoczęciem działań na FB warto zapoznać się z zasadami pracy w nowych mediach i przemyśleć odpowiednią strategię. Do kogo chcemy dotrzeć? Co dzięki temu chcemy osiągnąć? No i… zacząć działać.