Firma doTERRA na rzecz zrównoważonego rozwoju

przez Piotr Hoffmann

doTERRA to kolejny projekt z grona firm reprezentujących sektor sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego, które ogłosiły ostatnio zmiany swojego schematu funkcjonowania w taki sposób, aby budować biznes w oparciu o skupienie się na ochronie środowiska.

źródło: Pixabayźródło: Pixabay

Coraz więcej Polaków rozpoczyna współpracę z firmą doTERRA zwracając przede wszystkim uwagę na jej nowatorskie produkty. Spółka zajmuje się dystrybucją w systemie MLM olejków eterycznych z certyfikatem CPTG (jakość terapeutyczna), które stosuje się na kilka sposobów – do wewnątrz, na skórę i do wdychania (głównie problemy emocjonalne). W zależności od wieku osoby i problemu stosuje się albo konkretny olejek, albo procedurę w której używa się mieszanki kilku olejków.

Firma ogłosiła niedawno, że od początku 2020 roku wprowadza nowe rozwiązania i procedury w zakresie swojego stałego zaangażowania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Według spółki zmiany obejmują przede wszystkim zastąpienie plastikowej folii bąbelkowej i poduszek powietrznych opcjami papieru, stosowanie skrzynek transportowych wykonanych ze zrównoważonej gospodarki leśnej, które zawierają mniej pofałdowań i więcej materiałów z recyklingu oraz drukowanie atramentem na bazie soi. Klienci powinni spodziewać się zmian w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

– Zarządzanie środowiskiem jest istotnym elementem misji naszej firmy i niezbędne dla naszych klientów – powiedział Corey Lindley, prezes i założyciel doTERRA. – Chcemy być innowacyjni i chronić środowisko poprzez Co-Impact Sourcing, co stawia dobro przyrody nad wynikami finansowymi spółki. Naszym obowiązkiem jest dbać o zasoby, które otrzymaliśmy i nadal aktywnie badać możliwości działania w celu poprawy naszego zarządzania środowiskiem. Usprawnienia w zakresie zrównoważonego transportu są kolejnym krokiem w naszej podróży do spełnienia zobowiązania firmy w zakresie ochrony środowiska – dodał Lindley.

Oprócz wdrażania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju bezpośrednio u źródła łańcucha dostaw, doTERRA znalazła inne sposoby zmniejszenia swojego wpływu na środowisko poprzez projekty rozwoju społeczności, organizację wydarzeń globalnych, renowację budynków korporacyjnych i wiele innych inicjatyw wewnętrznych. Już w 2018 roku globalna konwencja firmy przeszła do historii, stając się największym wydarzeniem zero odpadów w amerykańskim stanie Utah. W 2019 roku firma zainstalowała wiele stacji ładowania pojazdów elektrycznych w swojej globalnej siedzibie i otworzyła centrum produktów na Alasce, które zmniejszą ilość wykorzystywanych w transporcie ciężarówek, samolotów i paliwa, potrzebnych do obsługi partnerów i klientów spółki.

– Naszym głównym celem jest ciągłe kontrolowanie i ocenianie działań oraz wprowadzanie innowacyjnych sposobów, aby być bardziej przyjaznym dla środowiska – powiedział David Stirling, dyrektor generalny i współzałożyciel doTERRA. – Nasi klienci zauważą mocne działania w tym kierunku już w nadchodzących tygodniach, miesiącach i latach.

Mogą Cię również zainteresować