Firma Tupperware zobowiązała się zredukować emisję gazów cieplarnianych o ok. 90% do 2030 roku

przez Maciej Maciejewski

Na początku 2021 roku spółka Tupperware zakończyła ocenę istotności, które obszary w najbliższych latach będą dla niej najważniejsze i w ten sposób zbudowała przemyślaną strategię środowiskową, społeczną oraz zarządzania (ESG). Firma mocno stawia na ekologię.

źródło: Pixabay

W rezultacie powstał dziesięcioletni plan działań na rzecz ochrony środowiska, który po raz pierwszy obejmuje cele społeczne oraz te dotyczące zarządzania w zakresie różnorodności, równości i integracji, a także wynagrodzeń ESG i wskaźników opartych na wynikach.

W nowym raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju firma Tupperware ujawniła swoje cele ESG, które zostaną włączone do jej strategii biznesowej w ramach bieżącego Planu Zwrotu, a także pochwaliła się nowymi celami ESG na lata 2025 i 2030, które są zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ 5, 6 , 12 i 13.

– Od samego początku istnienia Tupperware skupiliśmy się na tym, jak możemy lepiej dbać zarówno o ludzi, jak i planetę, wykorzystując nasze produkty do zmniejszania ilości odpadów i umożliwiania ludziom na całym świecie rozpoczynania, budowania i osiągania sukcesów w ich przedsiębiorczej podróży poprzez możliwość biznesową w sprzedaży naszych produktów. Pomimo niedawnych wyzwań, przed jakimi stoją firmy na całym świecie z powodu COVID-19 wiemy, że właściwe postępowanie we wszystkich aspektach naszej działalności ma wielką wartość, dlatego w ciągu ostatnich 18 miesięcy podjęliśmy ogromne wysiłki, aby udoskonalić nasze cele ESG. Kontynuując tę podróż zgodnie z naszym planem zwrotu, nasze priorytety ESG mają kluczowe znaczenie dla sukcesu spółki i wkładu, jaki chcemy, aby nasza marka wniosła w obecne i przyszłe pokolenia – powiedział Miguel Fernandez, prezes i dyrektor generalny Tupperware Brands.

W niniejszym raporcie na temat zrównoważonego rozwoju Tupperware przedstawiono również najważniejsze informacje z postępów w realizacji tych celów w roku 2020, które obejmują:

  • Zespół zarządzający składający się w 60% z kobiet.
  • Globalne darowizny korporacyjne w wysokości 4,24 mln USD w 2020 roku czyli 3,8% rocznego dochodu netto firmy.
  • Zmiana zarządu w celu odzwierciedlenia profilu składającego się w 45% z kobiet.
  • 72% przekierowanie odpadów z utylizacji.
  • 26% redukcja poboru wody na tonę produktu.
  • 14% redukcja emisji gazów cieplarnianych na tonę produktu.
  • Zmniejszenie zużycia energii o 9% na tonę produktu.

Nowe cele środowiskowe dla działalności produkcyjnej firmy obejmują teraz 90% bezwzględną redukcję emisji gazów cieplarnianych, generowanych przez jej zakłady produkcyjne do 2030 roku oraz 95% eliminację nienadających się do recyklingu, niekompostowanych, niebiodegradowalnych, nienadających się do ponownego użycia opakowań z tworzyw sztucznych do 2030 roku.

Mogą Cię również zainteresować