Grupa MLM. Raport roczny

przez Tomasz Zawada

Kiedy nieco ponad rok temu został uruchomiony portal Suportio, jego twórcy nawet nie przypuszczali, że to będzie aż tak pracowite dwanaście miesięcy. Przede wszystkim, nie spodziewali się tak ciepłego odzewu ze strony branży. Świadczą o tym twarde dane…

W kwietniu br. wzrost liczby odwiedzin w stosunku do marca wyniósł 65%! Cała grupa użytkowników rośnie o kilkadziesiąt procent miesięcznie, a odwiedzający spędzają na portalu średnio 12 minut w czasie jednej wizyty! Po roku działalności portal notuje ponad 230 tysięcy odsłon miesięcznie – nie licząc stron prywatnych!


Suportio ma rok. Przez ten rok wiele się zdarzyło i wiele się zmieniło. Idąc po kolei: najpierw polscy networkerzy zyskali forum Suportio.pl, gdzie liderzy branży DS/MLM nie tylko się spierają, ale przede wszystkim merytorycznie dyskutują. Forum stało się więc miejscem, gdzie zawiązały się nowe znajomości, również na przekór dotychczasowym, firmowym podziałom. Dzięki konsekwentnemu moderowaniu, nie stało się ono wielkim słupem ogłoszeniowym, jak to ma miejsce na innych portalach społecznościowych. Stało się miejscem wymiany myśli. To właśnie dlatego niektóre tematy są śledzone nawet przez 1000 osób – co prawda nie wszyscy zabierają głos, ale, jak pokazują konkretne liczby – głosują „nogami”, a właściwie odwiedzinami.

Suportio zawiera dziś dużo treści mocno angażujących swoich użytkowników, skoro spędzają oni na portalu średnio 12 minut w czasie jednych odwiedzin – to wynik niespotykany na rynku!

Strony prywatne

Sukcesem, którego rozmiar zaskoczył nawet pomysłodawców Suportio, okazały się strony prywatne. Są one uznawane przez menedżerów za doskonałe narzędzie do kształtowania własnego wizerunku. O ich skuteczności świadczą twarde dane: w kwietniu tego roku wzrost liczby odwiedzin w stosunku do marca wyniósł 65%!

– Suportio to serwis, który wciąż dynamicznie się zmienia. Twórcy przyznają, że otrzymują od użytkowników wiele propozycji poprawek, udoskonaleń i nowych funkcji. Wszystkie z nich są dyskutowane i konsultowane. Niektóre wprowadza się od razu, inne dopisywane są do naszej coraz już dłuższej listy „to do zrobienia” – mówi Michał Świderski, dyrektor zarządzający w Grupie MLM.

Suportio jest z pewnością jednym z najdynamiczniej rozwijających się serwisów branżowych w kraju. Po roku działalności notuje ponad 230 tysięcy odsłon miesięcznie – nie licząc stron prywatnych!

A należy pamiętać, że branża DS/MLM liczy w Polsce ok. 750 tys. osób, więc statystycznie, co trzeci dystrybutor przynajmniej raz w miesiącu zagląda do Suportio. Warto przy tym podkreślić, że nie jest to portal ogólnotematyczny, ale przeznaczony dla bardzo wąskiej grupy docelowej. Dodatkowo – to serwis zamknięty, niedostępny dla niezalogowanych użytkowników, co jak widać, nie przeszkodziło w uzyskaniu tak dobrego wyniku.

„Network Magazyn”

W ostatnim roku radykalną, całkowitą metamorfozę przeszedł portal internetowy www.networkmagazyn.pl. Powstała zupełnie nowa szata graficzna, nowe, zintegrowane z portalem Suportio forum. Świeże informacje publikowane są częściej niż wcześniej i nie ograniczają się do artykułów stricte MLM-owych. Można w nim znaleźć również informacje ze świata szeroko pojętej przedsiębiorczości, gospodarki i technologii. Czyli to, co networkerzy lubią najbardziej. Jednak, bez dwóch zdań, najważniejszym branżowym wydarzeniem minionego roku było nawiązanie ścisłej współpracy z Suportio i zainicjowanie powstania:

Grupa MLM

W tym przypadku zadziałał klasyczny efekt synergii, więc współdziałanie dwóch czynników dało efekt, który jest większy niż suma ich działań oddzielnie. Tak więc, ruszyły dwie kolejne inicjatywy: Lider Sklep i Vidnet. Żeby ułatwić korzystanie ze wszystkich serwisów Grupy MLM teraz wystarczy jeden login i jedno hasło – to rozwiązanie, zapożyczone od takich gigantów jak Google, sprawdza się doskonale i pomaga zaoszczędzić wiele czasu.

Lider Sklep

Został pomyślany, jako sklep internetowy specjalnie dla menedżerów DS/MLM, w którym mogą się oni zaopatrzyć w książki, audiobooki i materiały szkoleniowe z takich dziedzin, jak psychologia motywacji, coaching, zarządzanie, etc. Posłużył również, jako narzędzie do zamawiania „Network Magazynu” – zarówno prenumeraty, jak i poszczególnych numerów, także archiwalnych.

Vidnet


To najmłodsze dziecko Grupy MLM – platforma, służąca do organizacji szkoleń, konferencji i spotkań biznesowych przez internet. To pierwsze rozwiązanie na rynku, w którym klient nie jest obowiązany do opłacania stałego abonamentu, płacąc tylko za ten czas, który rzeczywiście został wykorzystany. – Przy tworzeniu Vidnetu opieraliśmy się na negatywnych doświadczeniach w korzystaniu z tego typu konferencji, kiedy wsparcie techniczne było umiejscowione na przykład w USA, więc w razie kłopotów z połączeniem oczekiwanie na pomoc trwało wieki – komentuje Michał Świderski, po czym dodaje: – Nie ukrywam, że Vidnet jest moim ukochanym dzieckiem, dlatego staramy się stale udoskonalać tą platformę. Nieodłączną częścią Vidnetu są spotkania ze znanymi osobami ze świata biznesu. Początek cyklu spotkań specjalnych był naprawdę mocny – 12 maja br. transmitowaliśmy na żywo seminarium Briana Tracy, które prowadził z Warszawy, a 1 czerwca wyemitujemy część wykładu Kim i Roberta Kiyosaki.

Jakie plany?

Ukoronowaniem tego roku dla Grupy MLM było wydanie „Almanachu Marketingu Sieciowego” – zbioru najlepszych, najpoczytniejszych, ponadczasowych artykułów z „Network Magazynu” z ostatnich kilku lat.

Almanachy MLM przygotowane na specjalne zamówienia
Almanachy MLM przygotowane na specjalne zamówienia

– Z pewnością będziemy dalej pracowali nad rozwojem serwisów tak, aby jak najwięcej osób związanych z MLM ustawiało je, jako swoją stronę startową. Chcielibyśmy uczestniczyć w organizacji imprez, które jeszcze mocniej scementują polskich networkerów i firmy DS/MLM. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się objąć patronatem piknik o nazwie „Klub TOP Smakoszy MLM”. To integracyjne spotkanie organizowanym na ranczo Bohdana Smolenia połączone z akcją charytatywną na rzecz jego podopiecznych, chorych dzieci. Dużo będzie się niebawem działo w ramach powstałego niedawno „Klubu TOP Liderów MLM” – powiedział Maciej Maciejewski, redaktor naczelny „Network Magazynu”.

– Oprócz tego prowadzimy rozmowy z nowymi gośćmi specjalnymi, którzy poprowadzą kolejne szkolenia za pośrednictwem Vidnetu. Ale o tym jeszcze cicho sza, żeby nie zapeszyć – śmieje się Świderski. – W tym roku myślimy również o kontynuowaniu naszej aktywności na Facebooku. Zaskoczył nas fakt, że za pośrednictwem Facebooka wielu użytkowników utrzymuje kontakt z Adamem, opiekunem społeczności Suportio – dotyczy to głównie najmłodszych dystrybutorów, dla których wiadomość prywatna jest bardziej oczywistym rozwiązaniem niż wysłanie e-maila. Ta sama grupa śledzi newsy w „Network Magazynie” dzięki portalowi Facebook. Poprzez naszą aktywność w nowych mediach chcemy pokazać liderom MLM, jak skutecznie można kształtować swój wizerunek w sieci – to mógłbym uznać za nasze motto – zakończył Świderski.

Mogą Cię również zainteresować