źródło: www.flickr.com
Na stronie internetowej wypełniamy formularz, w którym określamy, jakie dokładnie auto nas interesuje i czekamy, aż zbierze się grupa osób zdecydowana na zakup pojazdu tej samej marki. Po maksymalnie dwóch miesiącach otrzymujemy konkretną ofertę cenową od sprzedawcy. Tak działa pierwsza w Polsce platforma internetowa służąca do dokonywania grupowych zakupów samochodów, wzorowana na serwisach typu Groupon.pl.
Wysokość zniżek, na jakie będą mogli liczyć klienci GrupoweAutozakupy.pl, będą zależały m.in. od liczb osób zainteresowanych zakupem, marki oraz wartości wyjściowej auta. Im droższy samochód i większa grupa, tym większa szansa na wynegocjowanie dobrej ceny. Najmniejsze rabaty mają wynosić 4%, a więc przy zakupie samochodu wartego 50 tys. zł klient oszczędzałby około 2 tys. zł. W przypadku samochodów klasy premium w grę wchodzą rabaty sięgające 20%, a to oznacza, że na luksusowych limuzynach wartych 300 tys. klienci oszczędzaliby nawet 60 tys. zł.
Optymistycznie pomysł oceniają także specjaliści badający rynek zakupów grupowych. Skoro przed zakupem samochodu wiele osób wymienia się doświadczeniami na forach, to nic nie stoi na przeszkodzie, by „skrzyknęli się” i kupili je w grupie.
Problemy mogą się pojawić wtedy, gdy okaże się, że wśród zainteresowanych jest więcej marzycieli niż prawdziwych klientów. Zapiszą się do grupy zainteresowanej zakupem auta konkretnej marki, ale gdy przyjdzie sfinalizować transakcję to najzwyczajniej się rozmyślą.